خطیب نماز جمعه تهران گفت: سفر رئیس جمهور کشورمان به آمریکای لاتین، آثار و دستاوردهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تعیین‌کننده‌ای دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک روز پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به چین برای تنش‌زدایی روابط بین دو کشور، رئیس‌جمهور آمریکا همتای چینی خود را دیکتاتور خطاب کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا یک روز بعد از سفر وزیر خارجه این کشور به پکن رئیس‌جمهور چین را با لفظ «دیکتاتور» مورد خطاب قرار داد. بایدن گفت: «علت اینکه وقتی من آن بالن را با دو کانتینر پر از تجهیزات جاسوسی داخلش ساقط کردم شی جین پینگ خیلی ناراحت شد این بود که خبر نداشت که آن بالن آنجا بود.» وی اضافه کرد: «برای دیکتاتور‌ها خیلی مایه پریشانی است که خبر نداشته باشند چه اتفاقی افتاده است.»
رئیس‌جمهور چین سفر وزیر خارجه آمریکا به این کشور را فرصتی برای بهبود روابط دو جانبه دانست.
با سفر رئیس‌جمهور به ونزوئلا، نیکاراگوئه، و کوبا و امضای ۳۵ سند همکاری این پرسش مطرح می‌شود که چگونه امپریالیسم و تحریم‌های یک‌جانبه، ایران و آمریکای لاتین را به سمت اتحادی راهبردی سوق داد.
با سفر رئیس‌جمهور به ونزوئلا، نیکاراگوئه، و کوبا و امضای ۳۵ سند همکاری این پرسش مطرح می‌شود که چگونه امپریالیسم و تحریم‌های یک‌جانبه، ایران و آمریکای لاتین را به سمت اتحادی راهبردی سوق داد.
در آخرین برنامه سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سه کشور آمریکای لاتین، آیت الله رئیسی و رائول کاسترو رهبر معنوی کوبا با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. در جریان این دیدار امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز حضور داشت.
ایران و ونزوئلا همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به سه کشور آمریکای جنوبی در زمینه توسعه میدان‌ها و پایانه‌های نفتی، احیای ظرفیت پالایشی و پتروشیمی چند قرارداد همکاری امضا کردند.
رسانه‌های غربی و انگلیسی‌زبان سفر رئیس‌جمهور کشورمان به ونزوئلا و آمریکای لاتین را با ادبیات، واکنش‌ها و شیوه‌های متفاوت بازتاب دادند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: توسعه مبادلات اقتصادی با آمریکای لاتین بسیار مهم است و سفر رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین کاملاً به موقع است.
در سفر رئیس‌جمهور به منطقه آمریکای لاتین، چندین سند همکاری در حوزه‌های مختلف بین مقامات ایرانی و ۳ کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کانادا به امضا خواهد رسید.
رئیس‌جمهور به همراه ۴ تن از وزرای کابینه، به ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه سفر می‌کند تا بستر لازم برای درآمدزایی از ظرفیت‌های کشورهای آمریکای لاتین و برقراری روابط را فراهم سازد.
رئیس‌جمهور به همراه ۴ تن از وزرای کابینه، به ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه سفر می‌کند تا بستر لازم برای درآمدزایی از ظرفیت‌های کشورهای آمریکای لاتین و برقراری روابط را فراهم سازد.
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در بیانیه‌ای از سفر دبیرکل این سازمان نظامی به آمریکا و دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور خبر داد.
سخنگوی دولت گفت: در جلسه امروز هیئت دولت موافقت‌نامه‌هایی که قرار است در سفر آتی رئیس‌جمهور به آمریکای جنوبی منعقد شود، تصویب شد.
وزیر دفاع آمریکا می‌گوید پیام‌های سفر اخیر رئیس‌جمهور چین به روسیه برای واشنگتن نگران‌کننده است.
در آستانه سفر رئیس‌جمهور چین به روسیه، دولت آمریکا می‌گوید با پیشنهاد چین برای برقراری آتش‌بس در اوکراین مخالفت است.
رئیس‌جمهور کره جنوبی قرار است ماه آینده میلادی به آمریکا سفر کرده و با «بایدن» دیدار کند.
رئیس‌جمهور آمریکا که امروز در سفری از پیش اعلام نشده و امنیتی وارد کی‌یف شده بود، پس از حدود پنج ساعت حضور در این شهر و دیدار با همتای اوکراینی، پایتخت اوکراین را به مقصد لهستان ترک کرد.
صدراعظم آلمان در چارچوب سفر آمریکای جنوبی خود به برزیل سفر و با رئیس‌ جمهور این کشور دیدار کرد.
هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که در نهایت سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌گیرد.
پایگاه «ایست‌ایژیافروم» در گزارشی سفر اخیر رئیس‌جمهور چین به عربستان و معنای این سفر برای رابطه واشنگتن-ریاض را بررسی کرده است.
اینکه منطقه بعد از سفر رئیس‌جمهور چین به عربستان و حضور در دو نشست شورای همکاری و دولت‌های عربی به میزبانی ریاض چه صورت‌بندی جدیدی پیدا خواهد کرد؟ و ایران در کجای این معادله ایستاده است؟ دو پرسش کلیدی در اهمیت زمانی این سفر و رقابت چین و آمریکا در منطقه است.
مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در پیامی، سفر سرپرست تیم مذاکره‌کننده ایران به همراه سید ابراهیم رئیسی به نیویورک را فرصتی برای شرکای اروپایی برجام دانست تا آمریکا را ترغیب کنند مسائل باقی‌مانده را حل‌وفصل کند.
رئیس‌جمهور سابق روسیه اعتقاد دارد درباره سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، هیچ اختلافی بین دولت و کنگره وجود نداشت و واشنگتن پیامدهای جهانی این سفر را خواهد دید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ