در جریان تظاهرات مردم در افغانستان در اعتراض به نقض حاکمیت کابل از سوی پهپادهای واشنگتن، معترضان پرچم آمریکا را لگدمال کرده و به آتش کشیدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان گفت: باید طالبان بپذیرد که دولت فراگیری سر کار بیاید و با موضوعات ملی، منطقه ای و بین المللی مأنوس باشد.
رئیس برنامه جهانی غذا در افغانستان اعلام کرد که بودجه تامین مواد غذایی برای مردم این کشور تا پایان ماه اکتبر به اتمام می رسد.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرد: امیدواریم دولت طالبان گام‌هایی را برای تأمین منافع مردم افغانستان و برآورده‌کردن انتظارات جامعه جهانی بردارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پی حمله تروریستی به مسجدی در افغانستان، گفت: حملات تروریستی و کور به مردم عادی و شهروندان بی‌گناه هیچ نسبتی با آموزه‌های اسلامی ندارد و محکوم است.
وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان با انتشار تصاویری نوشت که برای ۲۵۱ خانواده در ولایت لوگر مساعدت نقدی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان توزیع شد.
دستیار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم و نخبگان دو کشور به هوش باشند هر نوع درگیری به زیان راهبردی هر دو کشور ایران و افغانستان است.
نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان در مجلس گفت: با توجه به اینکه حکومت‌های مختلف در افغانستان روی کار آمده‌اند و هیچکدام استقرار با دوامی نداشته‌اند، سالیان سال حق‌آبه کشورمان پایمال شده است.
حجت الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور گفت: حقآبه مردم سیستان و بلوچستان را بدهند؛اگر کارشناسان ما کمبود آب را تایید کنند حرفی نداریم وگرنه اجازه نخواهیم داد حق مردم ما تضییع شود.
«دیوید مارتینون» سفیر فرانسه در سخنانی اعلام کرد که طالبان برای مدتی در افغانستان هستند و شهروندان این کشور باید برای افغانستانِ بعد از این گروه آمادگی داشته باشد.
انتشار ویدئویی از استقبال مردم محلی از نخستین بالگرد ساخت افغانستان بحث برانگیز شده است.
شماری از شهروندان قندهار افغانستان در یک تجمع اعتراضی، هتک حرمت قرآن کریم توسط سیاستمدار سوئدی را به شدت محکوم کردند و پرچم این کشور را آتش زدند. راسموس پالودان، شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی - دانمارکی روز شنبه یکم بهمن ماه در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد سوزاند. او برای این کار خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود.
شمار زیادی از مردم افغانستان امروز سه شنبه با برگزاری راهپیمایی گسترده ای در شهر کابل، هتک حرمت مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کردند.
برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد از هر ۱۰ شهروند افغانستان ۹ نفر قادر به تهیه غذای کافی نیستند.
رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد برای بهبود شرایط افغانستان، آمریکا باید سرمایه‌ها و اموال بلوکه‌شده افغانستان را آزاد کند و به خاطر بیش از ۲۰ سال اشغال‌گری و حضور مخرب به این کشور غرامت بدهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با رئیس دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، گفت: روابط ایران با طالبان بستگی به رفتار آنان با مردم افغانستان دارد.
وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان در دیدار با نماینده اتحادیه اروپا در امور کشورش گفت: داعش انتقام شکست‌هایش را از مردم می‌گیرد.
وزیر امور خارجه ایران با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه، روز دوشنبه در محل اقامت وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کردند.
احمد مسعود: من متعلق به سرزمینی هستم که برخی آن را نفرین شده می‌دانند ولی من از این که در آن کشور و در میان آن مردم به دنیا آمده‌ام، عمیقا احساس خوشبختی می‌کنم، مردمی که به باور من ارزش آن را دارند که انسان جانش را فدای آنها کند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ۳.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده بانک مرکزی افغانستان را به صندوقی امانی در سوئیس منتقل می‌کند.
یک سال پس از خروج خفت بار آمریکا از افغانستان نیمی از مردم آمریکا به این باور رسیده که جنگ در افغانستان اشتباه بوده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پی وقوع سیل در چند ولایت افغانستان با مردم این کشور ابراز همدردی کرد.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نزسا گفت: مقدمات لازم برای افزایش مبادلات با کشور افغانستان توسط دولتمردان در حال انجام است که این سبب بهبود شرایط اقتصادی مردم سیستان خواهد شد.
بنا به نوشته یک رسانه آمریکایی، دولت واشنگتن به بهانه ترور سرکرده القاعده در افغانستان قصد آزاد کردن دارایی های این کشور را ندارد.
مردم افغانستان با تجمع در شهرهای مختلف این کشور اعتراض خود را نسبت به اقدامات غیر قانونی نظامی آمریکا در کشورشان اعلام کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ