وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: رویکرد عملی دولت جدید ایران درس گرفتن از آسیب‌پذیری‌های گذشته به ویژه در سیاست مالی، تجاری و ارزی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آقامیری تصریح کرد: در جهت کاهش مخاطرات زلزله بالای ۷ ریشتر در تهران، می‌بایست مطالعات و تحقیقات جامعی در ارتباط با شناخت اثرات زلزله در سطوح آکادمیک و مدیریت شهری و تشخیص مناطق با خطرپذیری بالا انجام شود که برنامه ریزی کاهش خسارات ناشی از زلزله در مناطق با خطر پذیری بالا می‌تواند با کاهش آسیب پذیری شهرها، خسارات و مخاطرات ناشی از وقوع زلزله را کاهش بخشد.
رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: سازمان هواشناسی برای آسایش مردم و کاهش آسیب پذیری از مخاطرات جوی برنامه هایی دارد.
تارنمای شبکه سی ان ان امروز خبر داد که چندین سازمان دولتی آمریکا هدف یک حمله سایبری هکر روس قرار گرفتند که از یک آسیب پذیری در یکی از نرم افزارهای پرکاربرد سوء استفاده می‌کند.
تارنمای شبکه سی ان ان امروز خبر داد که چندین سازمان دولتی آمریکا هدف یک حمله سایبری قرار گرفتند که از یک آسیب پذیری در یکی از نرم افزارهای پرکاربرد سوء استفاده می‌کند.
برنامه تلگرام به مهاجم اجازه جاسازی یک کتابخانه پویای خارجی را می‌دهد که می‌تواند از امکانات تلگرام در سیستم به نفع خود استفاده کرده و کنترل میکروفن و دوربین کامپیوتر را در دست بگیرد. اگر ابزار LaunchAgent فعال باشد، چنین کتابخانه مخربی می‌تواند پس از راه اندازی مجدد کامپیوتر، خود را راه اندازی کند و نیازی به باز کردن برنامه تلگرام برای فعال شدن آن نیست.
اگر می خواهیم از رهگذر دانش بنیان شدن اقتصاد ملی و صنایع، آسیب پذیری خود را در مقابل دیگران از بین ببریم و وابستگی مان را در زمینه ی اقلام راهبردی صنایع به کشورهای دیگر کاهش دهیم، باید دانش بنیان شدن در تمام سیستم و ساختار کشور مد نظر قرار بگیرد.
در حال حاضر حدود ۱۲۸ گونه جانوری و مهره‌دار کشور در معرض خطر انقراض هستند که برخی وضع خوبی ندارند و «دوزیستان» بیشترین آسیب پذیری را در این حوزه دارند و خطر انقراض دامن رده پستانداران، خزندگان، دوزیستان، ماهیان و پرندگان ایران را گرفته است.
روزنامه کومرسانت گزارش کرد کرملین به مقاماتی که مسئول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه هستند، دستور داد استفاده از آیفون اپل را به دلیل احتمال آسیب پذیری این گوشی در برابر سرویس‌های اطلاعاتی غربی، متوقف کنند.
یک آزمایش صورت گرفته میزان آسیب پذیری سیستم رمزگذاری فعلی را برجسته ساخته است موضوعی که برای شرکت‌ها و دولت‌ها در سراسر جهان نگران کننده است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: موتورسیکلت به دلیل داشتن ۲ چرخ، در شرایط لغزندگی معابر نسبت به دیگر وسایل نقلیه آسیب پذیری بیشتری دارد و دلیل توصیه‌های ایمنی هم در همین راستا است.
سرهنگ علی اصغر شریفی گفت: موتورسیکلت به دلیل داشتن ۲ چرخ، در شرایط لغزندگی معابر نسبت به دیگر وسایل نقلیه آسیب پذیری بیشتری دارد و دلیل توصیه‌های ایمنی هم در همین راستا است.
زنان بنیان خانواده و جوامع را تشکیل می‌دهند و بهنگام وقوع موقعیت‌های اضطراری، سهم مشارکت‌های مهم آنها، حتی حیاتی‌تر شده و در مقابل خانواده خود مسوولیت پذیرتر می‌شوند، اما در هنگام بحران ها، اغلب نقاط قوت و آسیب پذیری آنان، نادیده گرفته می‌شود.
افسر ارتش آمریکا تأکید کرد ارتش اوکراین آمادگی استفاده از سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت را ندارد و این تجهیزات نظامی پیشرفته آسیب‌پذیری ذاتی ارتش اوکراین را رفع نخواهند کرد.
رافائل نادال اسپانیایی که 22 بار قهرمان گرند اسلم شده است، در مورد وضعیت جسمانی خود پیش از تنیس آزاد استرالیا صحبت کرد.
زره قسمت زیرین بردلی برای مقاومت در برابر مین طراحی نشده است، از این رو با وجود زره سنگین خود در قسمت بالا نسبت به مین ها و بمب های دست‌ساز آسیب پذیر است. و همانند خودروهای جنگی بی‌ام‌پی، بردلی می تواند جوخه های کوچک متشکل از شش یا هفت سرباز را حمل کند.
رهبران هر دو کشور در مواجهه با چشم انداز بازنگری در سیاست ها، از نو طراحی و برنامه ریزی کردن یا عقب نشینی از تصمیمات خود با یک معضل مواجه هستند که چالش تمام خودکامگان است: چگونه از نشان دادن هرگونه نشانه‌ای از ضعف یا آسیب پذیری اجتناب کنند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اگر همه مدیران آسیب پذیری های عمومی و ساده را جدی بگیرند و به دستورالعمل ریز تخصصی برای برطرف کردن آسیب پذیری در همه حوزه ها که از سوی این سازمان تهیه شده است، عمل کرده و آموزش های لازم را فرا بگیرند در برنامه حداکثر ۲ ماهه می توان ۸۵ درصد آسیب پذیرهایی که به زیرساخت ها وارد می شود را برطرف کرد.
بانک جهانی در پایان سال ۲۰۲۱ هشدار داد که تا سال ۲۰۵۰، افزایش دمای هوا، منجر به کاهش ۲۰ درصدی آب شیرین موجود در عراق خواهد شد.
زارع‌پور گفت: درباره محدودیت شبکه‌های اجتماعی و اینکه آیا فروش فیلترشکن مجاز است یا خیر گفت: همانطور که بار‌ها کارشناسان اعلام کردند استفاده از ابزار‌های موسوم به فیلترشکن حتما آسیب پذیری جدی برای دستگاه‌ها و گوشی‌ها و لپ تاپ‌ها و رایانه اینگونه ادوات دارد، زیرا راه رخنه هکر‌ها را به گوشی‌های مردم‌تسهیل می‌کند؛ به عنوان کارشناس توصیه این است مردم تا جایی که می‌توانند، از این ابزار‌ها استفاده نکنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همانطور که بار‌ها کارشناسان اعلام کردند استفاده از وی پی ان آسیب پذیری دستگاه‌های کاربران را به دنبال خواهد داشت، زیرا راه رخنه هکر‌ها به گوشی مردم را تسهیل می‌کند. توصیه کارشناسانه این است که مردم تا جایی که می‌توانند از وی پی ان استفاده نکنند.
کارشناسان هشدار می‌دهند که استرس می‌تواند منجر به افزایش چربی شکم شود. زنانی که چربی شکمی بیش تری داشتند خلق و خوی منفی‌تر و سطح استرس زندگی بالاتری داشتند. قرار گرفتن بیش‌تر در معرض استرس زندگی یا آسیب پذیری روانی در برابر استرس ممکن است افزایش واکنش کورتیزول آنان را توضیح دهد.
بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار در خانه ملت با انتقاد از برخی سیاست‌های دولت سیزدهم گفت: دولت آقای رییسی باید اقدامات جدی‌تری در راستای بهبود شرایط معیشتی مردم داشته باشد و کمک های دولتی به ویژه در بین اقشار آسیب‌پذیر باید بیشتر شود.
به تازگی نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد چند روز قبل از هک، این مسئله اطلاع داده شده بود، بگونه‌ای در این نامه که به تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ و به امضای محمدرضا زارع علی مدیرکل سابق امورمالی شهرداری تهران رسیده، به حراست شهرداری اطلاع داده شده که برخی از نیرو‌های شهرداری گفته‌اند که اخیرا بر روی سیستم هایشان پیامی مبنی بر اینکه «سیستم شما توسط فرد دیگری در دسترس می‌باشد. دستور فرمایید با توجه به اهمیت موضوع و به حداقل رساندن هرگونه تهدید، سوء استفاده احتمالی و آسیب پذیری خارجی و داخلی این موضوع بررسی شود» عنوان می‌شود.
شرکت زوم از رفع آسیب پذیری خطرناکی خبر داده که باعث می‌شد هکرها از طریق برنامه برگزاری نشست‌های آنلاین، بتوانند به رایانه‌های مک کاربران نفوذ کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ