عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در پژوهش تازه خود، تحلیلی از پدیده تغییر اقلیم در ایران ارائه داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار موقت در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد کشور خبر داد.
زائران ایرانی که برای انجام اعمال و مناسک حج تمتع عصر روز دوشنبه از مکه به سمت صحرای عرفات حرکت کرده بودند، پس از استقرار در چادرهایشان به راز و نیاز و عبادت پرداختند.
پنجشنبه ۳۰ خرداد 98 پهپاد آمریکایی که ساعت ۱۴ دقیقه بامداد از پایگاه هوایی الظفره در نزدیکی شهر ابوظبی کشور امارات به پرواز درآمده بود و بعد از طی مسافتی طولانی، حدود ساعت ۴ بامداد وارد آب‌های سرزمینی ایران شده بود. این هواپیما دارای سیستم‌هایی است که به هنگام ارتباط با آن، اطلاعات را به ایستگاه‌های مرکزی خود مخابره می‌کند؛ نیروهای ایرانی در دو مرحله و چهار نوبت (دو بار در ساعت ۲:۰۵ و دو بار در ساعت ۳:۵۵ بامداد) به این هواپیما اخطار داده‌اند که آخرین اخطار توسط قرارگاه پدافند هوایی ایران در ساعت ۳:۵۵ صورت گرفته بود. اما پاسخی به اخطارها داده نشد و به دلیل اینکه پهپاد از آب‌های سرزمینی ایران دور نشد، ساعت ۴:۰۵ مورد هدف و سرنگونی قرار گرفت. منبع: دانشجو
تیم فوتبال استقلال پس از ۱۰ هفته در لیگ برتر ایران متحمل شکست شد و پرسپولیس توانست به روند پیروزی های آبی ها خاتمه بدهد.
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، طی گزارشی به بررسی مبانی، آثار، تجربه کشورها و الزامات اجرایی در خصوص مالیات بر خانه های خالی، پرداخت.
هم زمان با فرارسیدن ۲۴ اسفند دوازدهمین سالروز تاسیس بانک ایران زمین، مدیران ارشد بانک طی مراسمی این روز را گرامی داشتند.
یک کارشناس حوزه اقتصاد گفت: در تولید علم و نوآوری که از سوی پژوهشگران ایرانی انجام شده ایران در رتبه بندی فناوری در اغلب زمینه های اقتصادی در زمره ۱۰ کشور برتر جهان قرار گرفته است.
قربانی با بیان اینکه کیفیت هوا ابرچالشی است که طی چند سال گذشته ایران را درگیر کرده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ میانگین سالانه غلظت ذرات پی ام موجود در هوا حدود ۳۰ میکرون در متر مکعب بوده که این شش برابر استاندارد‌های تعیین شده جهانی است.
مدیرعامل شرکت صنعتی محورسازان ایران خودرو گفت: این شرکت به عنوان یکی از برند های معتبر تولید کننده محور های خودرو، براساس سیاست‌های کلان گروه صنعتی ایران خودرو مبنی بر توسعه حداکثری بهره‌وری منابع و امکانات و با تلاش جهادی و همدلی تمامی کارکنان خود و اجرای دقیق برنامه های استراتژیک سازمان، توانست طی ۱۰ ماهه امسال از رکورد تولید سال گذشته عبور کند.
معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، به ارائه راهکار‌هایی برای مصون ماندن از عوارض آلودگی هوا پرداخت.
بررسی ها و گزارش های دستگاه های مختلف در کشور، نشان می‌دهد که هر سال بیش از ۲۰ هزار نفر از هموطنان ما بر اثر عوارض استنشاق هوای آلوده، جان خود را از دست می‌دهند.
در شرایطی که آلودگی هوا به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده و به عنوان مثال، گرد و خاک غلیظ نفس شمار بسیاری از هموطنان‌مان را در غرب و جنوب غربی کشور به شماره انداخته، کمبود‌هایی آشکار است که پایش میزان آلاینده ذرات معلق PM ۱۰ و PM ۲.۵ را غیر ممکن می‌کند. مثل ایستگاه‌های دایر در استان خوزستان که عمده آن‌ها قادر به اندازه گیری تنها یکی از شاخص‌های فوق هستند نه بیشتر!
در شرایطی که آلودگی هوا به یکی از معضلات بزرگ تبدیل شده و به عنوان مثال، گرد و خاک غلیظ نفس شمار زیادی از هموطنان‌مان را در غرب و جنوب غربی کشور به شماره انداخته، کمبود‌هایی آشکار است که پایش میزان آلاینده ذرات معلق PM ۱۰ و PM ۲.۵ را غیر ممکن می‌کند. مثل ایستگاه‌های دایر در استان خوزستان که عمده آن‌ها قادر به اندازه گیری تنها یکی از شاخص‌های فوق هستند نه بیشتر!
شعارهای هواداران پرشور ایرانی در آستانه دیدار ایران و آمریکا را در محل برگزاری این رویداد در قطر مشاهده می‌کنید.
تصاویری از ورود تماشاگران بازی ایران و آمریکا به ورزشگاه الثامه قطر را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
مدافع چپ ایرانی آلتای اسپور یکی از ۱۱ بازیکن اصلی تیمش مقابل آلتینوردو است.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ استرداد متهم به قتل پس از ۱۰ سال حبس/ هوسرانی به نام عاشقی!/ اعتراف به قتل همسر و فرزند/ تصادف وحشتناک در جاده اصفهان/ دختر کینه جو راز ثروت نامزدش را فاش کرد/ آخرین سلفی مردتهرانی در هوای توفانی/ آپارتمان های تک واحدی در تیررس دزدان طلا!/ محاکمه مرد ایرانی که در گرجستان قاتل شد
رئیس کل بانک مرکزی گفت: با هماهنگی و همکاری خوبی که با وزرات امورخارجه انجام شده است در روزهای آینده خبرهای خوبی از آزادسازی منابع ارزی ایران اعلام می شود.
بانکداری مدرن از جمله مباحثی است که بانک ایران زمین طی سال های اخیر با تامین زیرساختهای لازم، خدمات مختلفی را در این حوزه به مشتریان ارائه و سعی کرده با پیاده سازی تجربه مشتری گامی مهم در جهت ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان بردارد.
چند روز است که اینجا در کربلا ازدحام جمعیت بیش از تصورات بوده و به اصطلاح معروف جا برای سوزن انداختن نیست، بسیاری از زائران می‌گویند پس از خواندن زیارت اربعین به سمت مرز می‌روند.
چند روز است که اینجا در کربلا ازدحام جمعیت بیش از تصورات بوده و به اصطلاح معروف جا برای سوزن انداختن نیست، بسیاری از زائران می‌گویند پس از خواندن زیارت اربعین به سمت مرز می‌روند.
ایرانی‌های عاشق سیدو سالار شهیدان امسال موکب‌های بسیاری را برای اسکان و پذیرایی از زائران اربعینی در شهرهای نجف و کربلا برپا کردند که اقدامات متفاوتی را انجام می‌دهند.
به گفته دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی، تیم اعزامی این فدراسیون به بازی‌های اسلامی طی دو هفته گذشته در مراحل متعدد، ورزشکاران کاروان ایران را ویزیت کرده یا برای آنها جلسه فیزیوتراپی گذاشته‌اند.
رقابت‌های دوی مسابقات بازی های کشورهای اسلامی که در قونیه در حال برگزاری است با درخشش ورزشکاران ایرانی همراه شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ