مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: به واسطه خشکسالی‌ها و تغییرات اقلیمی عده قابل توجهی از روستاها به حاشیه شهرها مهاجرت کردند و این مسئله چالش کمبود فضای آموزشی را در حاشیه شهرها به وجود آورد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از تدوین برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید شاهد ارزیابی مدارس سراسر کشور بر اساس اهداف پنج‌گانه خواهیم بود.
محققان این تحقیق ۳۷۰ شرکت‌کننده بالای ۷۵ سال را به مدت سه سال مورد بررسی قرار داد. در آن زمان، ۷۸ نفر به بیماری آلزایمر مبتلا شده بودند که بیش از نیمی از آنان کمبود ویتامین B۱۲ یا فولات داشتند.
کمبود B ۱۲ یا فولات می‌تواند باعث افزایش سطح اسید آمینه هموسیستئین در بدن شود. هموسیستئین اثر نوروتوکسیک دارد و می‌تواند منجر به بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر شود.
اردبیل- استاندار اردبیل گفت: برای جبران کمبود فضای آموزشی در استان اردبیل نیازمند بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.
یزد- معاون حفاظت محیط زیست استان یزد با اشاره به فعالیت شبانه روزی مرکز پایش استان یزد، بر ضرورت انجام پایش‌های میدانی و رفع چالش کمبود نیرو برای انجام این بازدیدها تاکید کرد.
یزد- ‌ تأمین منابع آبی پایدار یکی از دغدغه‌هایی است که استان کویری یزد را همواره درگیر خود کرده و مسئولان در تلاشند که قطره قطره آب را مدیریت کنند تا بخشی از این کمبودها جبران شود.
به طور کلی، با افزایش سن افراد، مغز آنها کمتر کار می‌کند ولی داشتن سطوح کافی ویتامین B۱۲ می‌تواند به محافظت از مغز در برابر تخریب عملکردی آن کمک کند. همچنین معلوم شده که کمبود این ویتامین با کوچک شدن مغز و بیماری آلزایمز نیز ارتباط دارد.
ویتامین D به عنوان ماده مغذی شناخته می‌شود که به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند، اما بسیاری از این موضوع آگاهی ندارند که چگونه این ویتامین می‌تواند به بهبود خلق و خو و جلوگیری از التهاب کمک کند.
متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو توضیحاتی داد.
ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکرد‌ها دارند؛ بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند.
تحقیقات رابطه قوی بین افزایش میزان چربی شکمی و سطوح پایین‌تر ویتامین D را نشان می‌دهد.
رئیس کل محاکم تهران گفت: کمبود نیروی قضایی و اداری جهت خدمت در شعب حقوقی یکی از علل اطاله دادرسی است.
آژانس فضایی اروپا توضیح داد: پژوهش‌های انجام‌شده هنگام استراحت کردن روی تختخواب، راهی را برای آزمایش کردن اقداماتی ارائه می‌دهند که برای مقابله با برخی از جنبه‌های منفی زندگی در فضا انجام می‌شوند. در طول ماموریت‌های فضایی، بدن فضانوردان به دلیل کمبود جاذبه، تغییرات زیادی را تجربه می‌کند. همه اندام‌ها از چشم‌ها گرفته تا قلب تحت تأثیر قرار می‌گیرند و عضلات و استخوان‌ها تحلیل رفتن را آغاز می‌کنند.
رئیس جمهور پرتاب ۶ ماهواره به فضا در سال‌جاری با وجود کمبود منابع را اقدامی ارزشمند و ستودنی توصیف کرد و آن را از مصادیق عینی حرکت کشور در مسیر پیشرفت علمی و فناورانه دانست.
مربی تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان گفت: تعلیق جودو سبب کم رونق شدن فعالیت باشگاه‌ها و کمبود حریف تمرینی برای جودوکاران نابینا و کم بینا شده است، به طوری که جودوکاران فضای مشخصی برای پیگیری تمرینات خود ندارند.
حالا یک‌سال و چندماهی از حضور یوسف نوری در وزارتخانه آموزش‌وپرورش می‌گذرد و همچنان این وزارتخانه با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ از لایحه رتبه‌بندی معلم‌ها گرفته تا مشکل ریشه‌دار کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی و تعطیلی‌های متعددی که از دوران کرونا آغاز شد و به آلودگی هوا کشیده شد.
این پرسش قدیمی عصر فضا است: فضانوردان چگونه در فضا از توالت استفاده می‌کنند؟ در خارج از سیاره و به دلیل کمبود گرانش، اساسی‌ترین فرایندهای بیولوژیکی انسان چالش‌برانگیز می‌شوند.
تایباد ـ فرماندار تایباد با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان تایباد گفت: فضای آموزشی در شهرستان تایباد متناسب با جمعیت دانش آموزان نیست.
شهردار منطقه ۱۳ از مراحل نهایی آماده سازی و تحویل مجموعه جنگ افزارسازی ساصد خبر داد و گفت: ۱۱ هکتار از کمبود سرانه های عمومی و فضای سبز منطقه تامین می شود.
اصفهان- تغییر کاربری مدارس از سوی برخی نهادها و سازمان‌ها بر مشکلات کمبود فضای آموزشی در اصفهان دامن زده و شرایط را به مرز بحران رسانده است.
اصفهان- تغییر کاربری مدارس از سوی برخی نهادها و سازمان‌ها بر مشکلات کمبود فضای آموزشی دامن زده و شرایط را به مرز بحران رسانده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلاس‌های درس آماده شده‌اند گفت: به نظر می‌رسد کمبود فضای آموزشی نداشته باشیم، اما خب همچنان در بین همین مدارس موجود مدرسه کانکسی و فضای نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی هم داریم، اما در مجموع تمهیدات به گونه‌ای فراهم شده است که ابتدای سال تحصیلی مشکل فضای دانش‌آموزی نداشته باشیم.
حجت‌الاسلام درویشیان گفت: رئیس جمهور پرونده‌ای را در مورد افزایش قیمت دارو و کمبود به ما ارجاع دادند و ما آن را مفصل بررسی کردیم و پیشنهادهای اصلاحی که عمدتا ساختاری هستند، دادیم.
سرقت های سریالی برای اجاره ویلا و خودروی لوکس

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ