موزه تاریخ طبیعی انگلستان واقع در لندن که در حدود ۱۳۴ سال پیش افتتاح شد، دارای مجموعه‌ای از ۸۰ میلیون نمونه مختلف جانوری در ۵ گروه مختلف است که ۲۰ میلیون نمونه از آن در اتاق‌های پشتی موزه قرار دارد و به بازدید عمومی درنیامده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
صبح امروز عده‌ای از سربازان از موزه ورزشگاه نقش جهان بازدید به عمل آوردند.
سرنیزه تحلیل شده بخشی از یک مجموعه‌ای از سرنیزه‌های ساخته شده از برنز است که بیش از ۱۰۰ سال پیش در سایت باستان‌شناسی موریگن در سوئیس پیدا شد و اکنون در موزه تاریخ برن نگهداری می‌شود.
در حال حاضر، کاساپوئبلو شامل یک موزه، یک گالری هنری، یک کافه تریا و یک هتل است.
شمشیری که به عنوان نمونه بازآفرینی‌شده از اثر تاریخی اصلی در یک موزه آمریکایی نگهداری می‌شد، در حقیقت یک اثر تاریخی سه‌هزار ساله است.
عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در سفر یک روزه خود به شهرستان فریمان از خانه موزه شهید مطهری، سد تاریخی فریمان، سنگ‌بست و پارک کروکودیل و کارخانه قند و برخی دیگر از آثار تاریخی این شهرستان بازدید کرد.
قلیان و قلیان‌کشی یکی از تفریحات رایج ایرانی‌های زمان قاجار بود؛ پولدار و بی‌پول و جوان و پیر هم نداشت. همه قلیان می‌کشیدند.
موزه مردم شناسی اِوَز فارس سندی از وجود صدور گواهینامه دوچرخه در سال ۱۳۲۶ برای شخصی با هویت مرحوم احمد فریدی که آن زمان ۱۴ ساله بود، رونمایی کرد.
سنگ نگاره ساسانی که ۸ سال پیش در فرودگاه لندن کشف و ضبط شده بود پس از سه نمایش در موزه بریتانیا به ایران استرداد می شود.
این گونه از عنکبوت برای اولین بار از میان نمونه‌های قدیمی‌تری که در مجموعه موزه کوئینزلند در اوایل و اواسط قرن بیستم جمع‌آوری و نگهداری می‌شدند، شناسایی شد.
این چکمه‌ها پس از مدتی از دزفول به تھران منتقل شد و در مقابل کاخ موزه سعدآباد به عنوان «نماد دیکتاتوری» نصب شد.
این کشف جدید توسط «راسل انگلمن»، دانشجوی دکترای دانشگاه کیس وسترن در آمریکا حاصل شده است. او در دوران کرونا مشغول بررسی گونه Dunk در موزه طبیعی کلیولند بود که با ابهامی درباره تناسب اندام این آبزی مواجه شد و درنهایت به این جواب رسید. او در ابتدا از کشفی که درباره جثه کوچک‌تر این هیولای دریایی داشت، سرخورده شد، اما درنهایت پذیرفت که کشف حقیقت از هر چیزی دیگر مهم‌تر است و باید اولویت بالاتری داشته باشد.
بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی 11 سال بعد از کسب طلا و نقره المپیک لندن، پرچمی که روی سکوی قهرمانی در دست داشتند را به موزه ورزش اهدا کردند.
مایکل هندرسون، استخوان شناس موزه باستان شناسی لندن درباره شکل و فرم این شانه معتقد است که باید پاسخ سوالات را از خود جمجمه گرفت. جمجمه انسان، یک تکه کامل نیست و متشکل از استخوان‌های جداگانه‌ای است که توسط بافتی فیبری که با اصطلاح "بخیه‌های جمجمه" شناخه می‌شود، به هم متصل هستند که این مفاصل شبیه دندانه‌های زیب یا شانه هستند.
«پیروز»، گرچه کالبدشکافی شده و در فرایند تاکسیدرمی قرار دارد تا در موزه، به‌عنوان نمونه‌ای از دستاورد‌های علمی متخصصان ایرانی برای همیشه نگهداری شود؛ اما هنوز هیچ تصویری از فرایند تاکسیدرمی این توله‌یوز از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست منتشر نشده است.
عکاس حیات وحش سال توسط موزه تاریخ طبیعی لندن برگزار شده است. اگر می‌خواهید از نزدیک این تصاویر زیبا و تصاویر دیگر را ببینید، می‌توانید تا ۲ ژوئیه ۲۰۲۳ به دیدن این نمایشگاه در موزه کنزینگتون جنوبی لندن بروید.
عکس مشهور مسی در موزه مخصوص خاندان سلطنتی قطر قرار گرفت.
قطری‌ها تصمیم دارند اتاق لیونل مسی را به موزه تبدیل کنند.
موزه المپیک و ورزش قطر یکی از جاذبه‌های گردشگری دوحه در شرق استادیوم بین‌المللی خلیفه و مرکز خرید حیات پلازا می‌باشد که با مساحت ۱۹ هزار متر مربع دارای هفده هزار شی، عکس و المان‌های ورزشی از دوران باستان تا امروز است، اینجا محل خوبی برای آشنایی همه سنین با تاریخچه‌ی کامل از انواع ورزش‌ها می‌باشد و بخش‌هایی از این موزه به قهرمانان و ورزشکاران مشهور قطری اختصاص یافته است.
دومین نمایشگاه بین‌المللی عکس با عنوان «قاب اربعین» در گالری فکه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز به کار می‌کند.
آیت‌الله هاشمی در روایت بازدیدش از نمایشگاه آستان قدس نوشته: عصر هم از موزه‌های فرش و سایر بخش‌ها، منجمله موزه هدایای رهبری بازدید کردیم. بخش جالبی دیدم که ۱۸۰۰ قلم از محصولات دریایی، اغلب از نوع صدف‌ها، توسط یک کلکسیون‌دار شیعه سوری به موزه هدیه شده است.
آیت‌الله هاشمی در روایت بازدیدش از نمایشگاه آستان قدس نوشته: عصر هم از موزه‌های فرش و سایر بخش‌ها، منجمله موزه هدایای رهبری بازدید کردیم. بخش جالبی دیدم که ۱۸۰۰ قلم از محصولات دریایی، اغلب از نوع صدف‌ها، توسط یک کلکسیون‌دار شیعه سوری به موزه هدیه شده است.
لوتار ماتئوس، کاپیتان سابق تیم ملی آلمان، پیراهن دیه‌گو مارادونا در فینال جام جهانی 1986 را به موزه افسانه‌های فوتبال اهدا کرد.
در این نمایشگاه از قالیچه جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر که قرار است در مسابقات جهانی فوتبال به موزه فیفا اهدا شود، رونمایی شد.
فرزند استاد شجریان به موزه تیم رئال مادرید رفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ