اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جوانانی زحمت می کشند و آنانی زحمت نمی کشند با تخلف صندلی ها دانشگاه را اشغال می کنند و حق آن افراد را تضییع می کنند .لذا انتظام بخشی و برقراری امنیت کامل برای یک آزمون سراسری یک امر کاملا ضروری و لازم است.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: باید طرح نحوه برگزاری آزمون سراسری هر چه زودتر در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد.
نوبت دوم آزمون سراسری-دانشگاه شهید بهشتی
نوبت اول این آزمون ۲۹ و ۳۰ دی گذشته با حضور در مجموع ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ داوطلب برگزار و نتیجه علمی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، ۹ اسفند گذشته به صورت کارنامه شامل نمرات خام بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفت.
در این جدول زمان‌بندی شده مهلت نام‌نویسی و برگزاری کنکور سراسری، کارشناسی ارشد، دکتری نیمه متمرکز، کاردانی به کارشناسی و کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت مجزا اعلام شده است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: پیشنهاد ما برای آزمون سراسری دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار سهمیه است. به دنبال آن هستیم همه نیاز به نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین شود. سال گذشته ۲۵ هزار نفر جذب شده بود و در تلاشیم با موافقت سازمان اداری استخدامی سهمیه ۳۰ هزار نفری بگیریم.
مهم‌ترین چالش در برپایی این مدل کنکور، دو نوبت بودن آن است: کسی که در دی‌ماه امتحان داده، در تیرماه هم شانس‌اش را امتحان می‌کند، دانش‌آموز در این شرایط بلاتکلیف است و نمی‌داند کدام آزمون را بهتر از سر گذرانده است. این‌ها پیچیدگی‌های آماری دارند. سازمان سنجش می‌گوید، درصد را در نظر می‌گیریم، اما ۷۰ درصد آزمون دی‌ماه با ۷۰ درصد آزمون تیرماه، یک ارزش دارد؟
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به میزان تأثیر قطعی سوابق تحصیلی ۴۰ درصد خواهد بود که بر اساس ۱۱ درس دیپلم در پایه دوازدهم در نظام ۶-۳-۳- خواهد بود و سهمیه‌ها در این آزمون تغییر نخواهد کرد.
اصفهان- رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت آموزشی از حذف زیرگروه‌ها از آزمون سراسری خبرداد.
از سه سال قبل تاکنون و به دنبال انعقاد تفاهمنامه حوزه‌های علمیه با وزارت آموزش‌وپرورش و ستاد کل نیرو‌های مسلح، مقرر شد طلبه‌های دارای مدارک حوزوی سطح یک (معادل کاردانی و فوق دیپلم) به بالا، از طریق شرکت در آزمون سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان یا از طریق شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش و گذراندن دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی و همچنین از طریق دریافت امریه «سرباز طلبه» در تمام مدارس کشور و در تمام مقاطع تحصیلی مشغول به تدریس شوند.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برای رفاه بیشتر حال متقاضیانی که تاکنون موفق به ثبت نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت اول) در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی نشدند، این فرصت در نظر گرفته شده است.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش درخصوص نحوه و مبنای شناسایی تقلب‌های کنکور گفت: ما دو نوع تقلب داریم؛ در نوع اول فرد وسایل تقلب، وسایل ارتباطی و یادداشت و… جاسازی و همراه خود آورده است. نوع دوم تقلب اینگونه است که رتبه فرد در آزمون سراسری با سوابق او نمی‌خواند. به طور مثال زبان انگلیسی را در دیپلم ۵ گرفته بعد در کنکور ۸۰ درصد زده است، خب اگر تقلبی نباشد که چنین چیزی امکان ندارد!
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش درخصوص نحوه و مبنای شناسایی تقلب‌های کنکور گفت: ما دو نوع تقلب داریم؛ در نوع اول فرد وسایل تقلب، وسایل ارتباطی و یادداشت و… جاسازی و همراه خود آورده است. نوع دوم تقلب اینگونه است که رتبه فرد در آزمون سراسری با سوابق او نمی‌خواند. به طور مثال زبان انگلیسی را در دیپلم ۵ گرفته بعد در کنکور ۸۰ درصد زده است، خب اگر تقلبی نباشد که چنین چیزی امکان ندارد!
روند ثبت‌نام در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از شامگاه یکشنبه (هشتم آبان) آغاز شد و داوطلبان آزمون سراسری فعلا تا ۱۵ آبان وقت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.
پورعباس گفت: نوبت اول آزمون سراسری به شیوه جدید در اواخر دی ماه ۱۴۰۱ و نوبت دیگر آزمون تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و اعلام نتایج در شهریورماه خواهد بود.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ کلیه دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۷۹ هزار داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۰ هزار و ۴۶۶ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون و ۲۹۸ هزار و ۵۳۴ داوطلب در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند که حدود ۵۸ درصد پذیرفته‌شدگان زن و حدود ۴۲ درصد مرد هستند.
نتایج نهایی آزمون سراسری ۱۴۰۱ در دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام شد.
نایب‌رییس و سخنگوی اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری: در یک کلام باید گفت، سطح کیفی وکالت در ایران پایین می‌آید. این کاهش کیفی هم دو علت دارد؛ نخست اینکه، ورودی‌ها بر اساس ظرفیت مورد نیاز تنظیم نشده، دوم هم اینکه حداقل نمره هم لحاظ نشده است. بنابراین در جایی که نمره تراز، معیار کنترلی نباشد افت کیفیت و افت معیار علمی وکالت شکل می‌گیرد. حتی در آزمون‌های دوران ابتدایی، دبیرستان، دانشگاه و اساسا هر آزمونی برای قبولی یک حداقل نمره‌ای در نظر گرفته می‌شود. اما بر اساس قانون جدید، آزمون وکالت تنها آزمونی در کشور است که نه حداقل نمره دارد و نه ظرفیتی برای ورودی‌اش در نظر گرفته شده است.
طبق اعلام دانشگاه آزاد تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ که متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند (به جز رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داورسازی و دامپزشکی) می‌توانند تا ساعت ۲۴ فردا (یکشنبه) با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
ثبت‌نام این آزمون از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۵/۳۱ لغایت یکشنبه ۱۴۰۱/۶/۶ صورت گرفته و نکته حائز اهمیت و ویژه در این آزمون، لحاظ نمودن امتیاز بومی (۴۰ درصد امتیاز بومی شهرستان) و همچنین قانون اصلاح سن (سابقه اشتغال در دستگاه‌های اجرایی وشرکت‌های تابعه) و جوانی جمعیت و حمایت از خانواده (امتیاز سنی و افزایش نمره کتبی آزمون) است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی از آغاز فرآیند ثبت‌نام داوطلبان استخدام پیمانی جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تابعه سراسر کشور در مهر ماه سال جاری خبر داد.
انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ از روز دوشنبه ۱۷ مرداد ماه آغاز شد و براساس اعلام قبلی سازمان سنجش، داوطلبان تا امشب (ساعت ۲۴ شامگاه شنبه) مهلت داشتند که انتخاب رشته کنند که مهلت انتخاب رشته تا شامگاه دوشنبه تمدید شد.
مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری تمديد شد
حکم قصاص قاتل شهید رنجبر صادر شد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ