رئیس گروه محیط‌زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اضافه کرد: آلودگی‌های صنعتی در رود ارس توسط وزارت نیرو و سازمان محیط‌زیست کشور پیگیری می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یزد- بارش بی‌سابقه مرداد پارسال که به سیلابی عظیم در یزد منجر شد، خسارت زیادی به منازل مسکونی و معابر شهری وارد کرد که حجم زیاد این خسارات نشان از تاب آوری پایین شهر در برابر بارش‌ها دارد.
رودخانه سن بعد از ۱۰۰ سال شاهد رقابت شناگران در المپیک خواهد بود.
مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور با تاکید بر پایش پرتوی مستمر و دوره‌ای رودخانه «ارس» تصریح کرد: در آخرین پایش پرتوی صورت گرفته، آلودگی به مواد پرتوزا در این رودخانه رویت نشده است.
در طول بیست‌سال گذشته، گزارش‌های رسمی زیادی از طرف نهاد‌های دولتی و دانشگاهی، آلودگی ارس را به‌دلیل فعالیت معادن و نیروگاه هسته‌ای متسامور در ارمنستان، تأیید کرده‌اند، اما عمده اظهارنظر‌های دولتی بر انکار این مطالعات و گزارش‌ها بوده است.
من اخیرا بازدیدی از رودخانه ارس داشته ام و دیدم که به صورت محسوس دبی آب کاهش پیدا کرده است. اگر این سد سازی‌ها ادامه یابد شمال غربی ایران دچار مشکل می‌شود. در جمهوری آذربایجان نیز این فاجعه در حال وقوع است. ایران باید تحرکات جدی تری انجام دهد که بلای افغانستان و طالبان بر سر آذربایجان نیاید.
سازمان فضایی ایران اعلام کرده که با استفاده از ماهواره خیام و پایش تصاویر آن متوجه شده که حکومت افغانستان مسیر رودخانه هیرمند را منحرف می‌کند.
اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: زاینده‌رود فراتر از یک رودخانه و حق قانونی و شرعی مردم اصفهان است.
محمد درویش پژوهشگر فعال در حوزه محیط زیست نیز با انتشار تصویری از غرق شدن شهر یوسف علی در ترکیه نوشت: ترکیه با آبگیری سد یوسف‌علی بر روی یک رودخانه مشترک با گرجستان و ادامه ساخت ۸ سد دیگر در همین رودخانه، درصدد تکرار فاجعه دجله، فرات و ارس است. شگفتا کشوری که بیش از ۱۴۵۰ سد ساخته است، همچنان با بحران فرونشست زمین روبروست!
رئیس پارک ملی دز تصریح کرد: آلودگی آب رودخانه دز در پی ورود پساب کارخانه‌های همجوار به رودخانه، مشکلی است که گوزن‌های زرد ایرانی پارک ملی دز را تهدید می‌کند؛ زمانی که آب آلوده باشد خطر وجود دارد. چندین بار این موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شده، اما فعلا نتیجه مثبتی حاصل نشده است و پیگیری این موضوع ادامه دارد.
رودخانه کن از قدیم آب شرب و همچنین آب مورد نیاز برای آبیاری باغ‌های میوه کن را تأمین می‌کرد و به این سبب همواره محل تفریح و گردشگاه شهروندان تهرانی بوده است. این رود، پرآب‌ترین رودی است که از تهران می‌گذرد. مسیر طولانی این رود به علت عظمت و مقیاس شهری و فراشهری آن با بسیاری از شریان‌های شهری و فراشهری تقاطع دارد.
رودخانه سرباز به طول ۳۱۳ کیلومتر زیستگاه گونه جانوری منحصر به فرد «تمساح پوزه کوتاه» تالابی ایران بوده و با داشتن جاذبه‌ها و چشم انداز‌های متنوع مورد توجه گردشگران است.
امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه گفت:درباره اهمیت تداوم دسترسی ایران به آب رودخانه ارس اتفاق نظر داریم. کارگروه مشترک در این خصوص کار خود را پیش می‌برد.
قابل توجه‌ترین بُعد رزمایش، عبور نیروی انسانی و تجهیزات نظامی دو کشور، از رودخانه مرزی ارس است، که بسیاری از ناظران سیاسی، آن را پاسخ روشن به رزمایش اخیر ایران ارزیابی کرده‎‌اند. خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان نیز انجام این رزمایش را پیامی روشن برای تهران و پاسخی به لفاظی‌های تهدیدآمیز علیه باکو معرفی کرده است
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: باید آبرسانی به تبریز از رودخانه مرزی ارس بر اساس حقابه آذربایجان انجام شود، با این کار مشکل آب در ۲۰ سال آینده آذربایجان شرقی حل خواهد شد البته در فاینانس این پروژه مشکلی وجود دارد که باید سازمان برنامه مسئله را حل کند.
دزفول - رودخانه دز در شهرستان دزفول سفید پوش شد و کف سفیدی بستر این رودخانه را فرا گرفت.
شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه دره فرحزاد یکی از نقاط نا ایمن و آسیب خیز شهر تهران شناخته شده بود، گفت: با پیگیری قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران امروز رود دره از این حالت بحران خارج شد.
عملیات عبور یگان‌های زرهی و مهندسی نیروی زمینی از روی پل نصب شده بر رودخانه ارس با موفقیت انجام شد. در این مرحله، یگان‌های مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه، علاوه بر نصب پل‌های متحرک پی‌ام‌پی، یک پل ثابت خاکی نیز برای سهولت در تردد یگان‌های زرهی روی رودخانه ارس احداث کردند.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به نصب پل متحرک بر روی رودخانه ارس گفت: عملیات عبور تجهیزات زرهی و ماشین‌آلات مهندسی از روی پل نصب‌شده با موفقیت انجام شد.
یگان‌های زرهی و مهندسی نیروی زمینی سپاه، در سومین رزمایش ارس از پل نصب شده بر رودخانه ارس گذشتند و یک پل ثابت خاکی نیز احداث کردند.
یگان‌های زرهی و مهندسی نیروی زمینی سپاه، در سومین رزمایش ارس از پل نصب شده بر رودخانه ارس گذشتند و یک پل ثابت خاکی نیز احداث کردند.
عملیات عبور یگان‌های زرهی و مهندسی نیروی زمینی از روی پل نصب شده بر رودخانه ارس با موفقیت انجام شد. در این مرحله، یگان‌های مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه، علاوه بر نصب پل‌های متحرک پی‌ام‌پی، یک پل ثابت خاکی نیز برای سهولت در تردد یگان‌های زرهی روی رودخانه ارس احداث کردند.
در این رزمایش برای نخستین مرتبه نصب پل شناور به‌منظور تردد نیرو و تجهیزات روی رودخانه تمرین خواهد شد.
عملیات اجرایی پروژه احداث پل مشترک مرزی روی رودخانه ارس در منطقه آغبند آغاز شد.
بهبهان- مسئول واحد آتش نشانی بهبهان از غرق شدن یک جوان در رودخانه تفرجگاه خارستان در این شهرستان خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ