یزد- بارش بی‌سابقه مرداد پارسال که به سیلابی عظیم در یزد منجر شد، خسارت زیادی به منازل مسکونی و معابر شهری وارد کرد که حجم زیاد این خسارات نشان از تاب آوری پایین شهر در برابر بارش‌ها دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی گفت: ادعای قطع بودجه رصدخانه در حالی مطرح شده که معاونت علمی تنها از ابتدای سال جاری تاکنون،بالغ بر یک میلیارد و۹۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.
رودخانه سن بعد از ۱۰۰ سال شاهد رقابت شناگران در المپیک خواهد بود.
در آیین رونمایی از سند رودخانه کرج به نام دولت جمهوری اسلامی ایران، ۳۰ فقره سند رودخانه کرج به نماینده وزارت نیرو تحویل داده شد.
فرماندار تهران گفت:طرح ساماندهی رودخانه کن در محدوده امامزاده داود (ع) تصویب و جهت اجرا ابلاغ شد.
جمشیدی مب‌گوید: «این درختان برای استفاده نبوده است بلکه برای بحث بادگیری آنجا بودند و یک جورایی حصار دور باغ بوده است. قرار نیست درخت هر جایی کاشته بشود. ما درختی که داخل رودخانه کاشته شده و باعث می‌شود عبور ایمن سیل به خطر بیفتد را قطع می‌کنیم. عمده چیزی که سیل‌ها با خودشان می‌آورند تنه درختان است که باعث می‌شود سیلاب از بستر بیرون بزند. این درخت باید جایی کاشته بشود که آسیبی نرساند. اگر لازم باشد درخت هم باید قطع بشود.».
در طول بیست‌سال گذشته، گزارش‌های رسمی زیادی از طرف نهاد‌های دولتی و دانشگاهی، آلودگی ارس را به‌دلیل فعالیت معادن و نیروگاه هسته‌ای متسامور در ارمنستان، تأیید کرده‌اند، اما عمده اظهارنظر‌های دولتی بر انکار این مطالعات و گزارش‌ها بوده است.
رئیس گروه محیط‌زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اضافه کرد: آلودگی‌های صنعتی در رود ارس توسط وزارت نیرو و سازمان محیط‌زیست کشور پیگیری می‌شود.
درگیری مرزی تنها چند هفته پس از آن آغاز شد که ایران به طالبان هشدار داد حقوق آن کشور در مورد آب رودخانه هلمند را نقض نکند. تحلیلگران معتقدند افغانستان که اکنون وضعیتی شکننده دارد احتمالا خواستار رویارویی نظامی با ایران نیست و چین نیز به طالبان توصیه کرده تا در راستای کاهش تنش با ایران گام بردارد.
سازمان فضایی ایران اعلام کرده که با استفاده از ماهواره خیام و پایش تصاویر آن متوجه شده که حکومت افغانستان مسیر رودخانه هیرمند را منحرف می‌کند.
اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: زاینده‌رود فراتر از یک رودخانه و حق قانونی و شرعی مردم اصفهان است.
درگیری‌های سودان که از هفته گذشته شروع شده است، زنگ خطر بین المللی را به صدا در آورده است. دلیل اهمیت سودان چیست؟ سودان نه تنها کشوری پهناور است - سومین کشور بزرگ آفریقا - بلکه در یک منطقه ناپایدار و از نظر ژئوپلیتیکی حیاتی قرار دارد. سودان در قسمت میانی رودخانه نیل قرار گرفته است. پایین دست نیل مصر و بالادست آن اتیوپی قرار دارد. هرگونه ناآرامی در سودان به احتمال زیاد فشار‌های خارطوم و قاهره به اتیوپی در مورد ترتیبات آبی رود نیل را مختل می‌کند.
رئیس پارک ملی دز تصریح کرد: آلودگی آب رودخانه دز در پی ورود پساب کارخانه‌های همجوار به رودخانه، مشکلی است که گوزن‌های زرد ایرانی پارک ملی دز را تهدید می‌کند؛ زمانی که آب آلوده باشد خطر وجود دارد. چندین بار این موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شده، اما فعلا نتیجه مثبتی حاصل نشده است و پیگیری این موضوع ادامه دارد.
رودخانه کن از قدیم آب شرب و همچنین آب مورد نیاز برای آبیاری باغ‌های میوه کن را تأمین می‌کرد و به این سبب همواره محل تفریح و گردشگاه شهروندان تهرانی بوده است. این رود، پرآب‌ترین رودی است که از تهران می‌گذرد. مسیر طولانی این رود به علت عظمت و مقیاس شهری و فراشهری آن با بسیاری از شریان‌های شهری و فراشهری تقاطع دارد.
اهواز - فرمانداری دزفول اعلام کرد: دبی رودخانه دز افزایش می‌یابد و شهروندان باید از بستر رودخانه فاصله بگیرند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها از مردم خواست در کنار رودخانه‌ها اتراق نکنند.
دزفول- فرماندار ویژه دزفول گفت: با توجه به افزایش تدریجی دبی رودخانه دز ضرورت دارد شهروندان و گردشگران از ساحل این رودخانه فاصله بگیرند.
رودخانه سرباز به طول ۳۱۳ کیلومتر زیستگاه گونه جانوری منحصر به فرد «تمساح پوزه کوتاه» تالابی ایران بوده و با داشتن جاذبه‌ها و چشم انداز‌های متنوع مورد توجه گردشگران است.
شهردار منطقه یک تهران از پاکسازی بستر رودخانه دربند با هدف جلوگیری از خطرات ناشی از سیل و حوادث احتمالی با حضور نیروهای عملیاتی شهرداری منطقه یک از تخت‌های فلزی و سایر منصوبات خبر داد.
محققان این دو سیاره را با استفاده از ابزار ESPRESSO در تلسکوپ بسیار بزرگ شیلی و CARMENES در رصدخانه «کالار آلتو» در جنوب اسپانیا مشاهده کردند. آنها اکنون امیدوارند که در تحقیقات بعدی بتوانند دریابند که چه اتفاقاتی در اتمسفر آنها در حال وقوع است.
عضو شورای شهر تهران گفت:برداشت بی رویه ماسه در پایین دست رودخانه کن منجر به تخریب بالادست رودخانه و انباشت شن چاله‌ها شده است و این چاله‌ها عامل تهدید هستند.
معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: آورده تالاب شادگان از رودخانه جراحی است که عنوان می‌شود این رودخانه به دلیل پایین بودن تراز آب، آب ندارد. همه تلاش ما این است که حداقل آبی وارد تالاب بین‌المللی شادگان شود و آب را در این تالاب رهاسازی کنیم. هر چند اکنون روزانه میزان آبی وارد تالاب می‌شود، اما این آب، تنها مقداری از نیاز آبی تالاب است.
دزفول - رودخانه دز در شهرستان دزفول سفید پوش شد و کف سفیدی بستر این رودخانه را فرا گرفت.
شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه دره فرحزاد یکی از نقاط نا ایمن و آسیب خیز شهر تهران شناخته شده بود، گفت: با پیگیری قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران امروز رود دره از این حالت بحران خارج شد.
بهبهان- مسئول واحد آتش نشانی بهبهان از غرق شدن یک جوان در رودخانه تفرجگاه خارستان در این شهرستان خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ