ایلان ماسک اعلام کرد اسپیس ایکس موشک استارشیپ را در ۶ تا ۸ هفته آینده دوباره پرتاب می کند. این موشک قرار است پس از آماده سازی های لازم به مریخ سفر کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سپاهان سال‌هاست که در انتظار قهرمانی ششم به سر می‌برد، اما آنها امسال بیشتر از هر زمان دیگری به دنبال کسب این افتخار هستند.
مسئول کارگروه ترویج ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی گفت: بخشی از هزینه های استارتاپ ها در حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاکچین را پشتیبانی می کنیم.
اداره فدرال هوانوردی آمریکا مشغول تحقیق درباره انفجار موشک استارشیپ در ۲۰ آوریل است که به بارش زباله بر خانه ها و محیط زیست منجر شده و اجازه پرتاب جدید به شرکت نداده است.
موشک اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک در یک پرواز آزمایشی بدون خدمه دقایقی بعد از پرتاب با انفجار وسیله نقلیه در آسمان به سفر خود پایان داد
جو تگتمایر (Joe Tegtmeyer) حدود ۹ ساعت پس از پرتاب استارشیپ، عکس‌هایی از خود که تقریباً نیمی از یکی از ۱۸۰۰۰ کاشی محافظ حرارتی شش ضلعی را که یک طرف استارشیپ را پوشانده بود، نگه داشته است، منتشر کرد.
برنامه‌های ایرباس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با نسل آینده پرتاب‌گر‌های فوق سنگین سازگار باشند. این پرتاب‌گرها، بلندترین و قوی‌ترین موشک‌هایی هستند که روزی انسان‌ها را به فضا می‌برند. از جمله این این پرتاب‌گر‌ها می‌توان موشک «استارشیپ» (Starship) شرکت «اسپیس‌ایکس» (SpaceX) را نام برد که در نخستین پرواز آزمایشی مداری خود منفجر شد.
سخنگوی سازمان فضایی ایران به منفجرشدن استارشیپ ایلان ماسک واکنش نشان داد.
شرکت اسپیس ایکس موشک استارشیپ را برای نخستین بار پرتاب کرد اما این موشک نتوانست به فضا برسد و در میانه پرواز منفجر شد.
این شرکت قصد دارد از استارشیپ برای ارسال افراد و محموله به ماه و در نهایت مریخ استفاده کند. ناسا یک استارشیپ را برای تیم ماهگرد بعدی خود رزرو کرده است و گردشگران ثروتمند در حال رزرو آن و پرواز به ماه هستند.
شرکت اسپیس ایکس نخستین عملیات پرتاب استارشیپ و موشک سوپر هوی را در آخرین دقایق شمارش معکوس لغو کرد.
شرکت اسپیس ایکس نخستین عملیات پرتاب استارشیپ و موشک سوپر هوی را در آخرین دقایق شمارش معکوس لغو کرد.
سوخت استارشیپ از اکسیژن و متان مایع است. دو بخش بدنه فضاپیمای استارشیپ از فولاد ضدزنگ ساخته شده است و می‌تواند تا ۱۰۰ تن تجهیزات را حمل کند. هر دو بخش این فضاپیما با قابلیت استفاده مجدد طراحی شده‌اند به نحوی که می‌توانند با فرودهای نرم بر روی زمین مجددا به فضا پرتاب شوند.
شرکت اسپیس ایکس در آستانه اجرای جسورانه ترین طرح خود یعنی پرواز آزمایشی فضاپیمای استارشیپ برای حرکت به دور مدار زمین است.
شرکت اسپیس ایکس هفته آینده اولین آزمایش پرواز مداری استارشیپ را انجام خواهد داد تا میزان آمادگی آن مشخص شود.
استارتاپ خوشمزه فیش دلیوری رونمایی شد!
ایلان ماسک بر این باور است که ابرموشک استارشیپ او در عرض چند هفته مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و او وعده نمایشی هیجان انگیز را داده است.
بر اساس این خبر، پرتابگر فوق سنگین استارشیپ که سنگین‌ترین پرتابگر ساخته‌شده تاکنون است، می‌تواند تا ۸۵۰ هزار کیلوگرم را با خود به فضا ببرد که دو برابر پرتابگر توسعه‌داده‌شده توسط ناسا است که سال گذشته میلادی کپسول خالی اوریون را در ماموریت آرتمیس ۱ به کره ماه پرتاب کرد و برگشت (اخبار بیشتر در این مورد را اینجا بخوانید).
استارتاپ هوش مصنوعی Runway که پارسال مدل تبدیل متن به تصویر Stable Diffusion را منتشر کرده بود، حالا مدل جدیدی به‌نام Gen-۱ را ساخته است که می‌تواند ویدیو‌های موجود را از طریق فرمان‌های متن یا تصاویر دیگر تغییر دهد و به سبک‌های متفاوت تبدیل کند.
ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس در توئیتی اعلام کرد موشک استارشیپ در ماه مارس ۲۰۲۳ میلادی پرتاب می شود.
قرار است طی یک ماموریت آزمایشی «شیپ ۲۴» به مدار زمین ارسال شود و در اقیانوس آرام نزدیک هاوایی فرود بیاید. به گفته ماسک استارشیپ احتمالا در ماه آینده میلادی به مدار زمین پرتاب خواهد شد.
اسپیس ایکس برای نخستین بار مخزن سوخت یک موشک استارشیپ را پر کرد و به نقطه عطفی در مسیر نخستین پرتاب مداری این موشک دست یافت.
فضاپیمای ۲۴ در روز پنجشنبه (۱۵ دسامبر) یکی از شش موتور خود را برای حدود هفت ثانیه روشن کرد. اسپیس‌ایکس به انجام آماده‌سازی‌های لازم برای اولین پرواز آزمایشی مداری موشک استارشیپ مریخ ادامه می‌دهد.
استارتاپ تاکسی‌های هوایی Wisk Aero به تازگی از نسل ششم هواپیما‌های خود، یک هواپیمای چهار نفره تمام الکتریکی خودکار رونمایی کرده است.
بازگشت سعید صادقی یکی از اتفاقات خوشحال‌کننده برای هواداران پرسپولیس خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ