امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه تلویزیونی صف اول با بیان اینکه به دنبال اولویت‌هایی هستیم که بتوانیم دشمن را در صحنه نبرد غافلگیر کنیم، گفت: در سال‌های آینده به تسلیحاتی دست خواهیم یافت که دشمن نتواند کشور را تهدید کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: بیش از کل سال گذشته، ماهانه به‌ارتش روسیه تسلیحات می‌دهیم.
بمب‌های خوشه‌ای آمریکا در ۷۰ سال اخیر غیرنظامیان را هدف قرار داده و تسلیحات نامتعارف از سلاح‌های بیولوژیک گرفته تا اورانیوم ضعیف‌شده و بمب اتم،از آمریکا بزرگترین جنایتکارجنگی جهان ساخته‌است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، در خصوص شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آینده، توضیحاتی داد.
پنتاگون اعلام کرد که ارزش تسلیحات ارسالی به اوکراین در دو سال اخیر، به اندازه بیش از ۶ میلیارد دلار اشتباه برآورد شده اما این خطای محاسباتی به نفع کی‌یف است.
رهبر انقلاب: آخرین تلاش دشمن - البته تا حالا، در آینده تلاش‌هایی خواهند داشت - همین اغتشاشات پاییز سال گذشته بود. طراحی این اغتشاشات در اتاق‌های فکر کشور‌های غربی انجام شد. پشتیبانی مالی و رسانه‌ای و تسلیحاتی به وسیله دستگاه‌های امنیتی غربی انجام شد و پادویی آن را برخی عناصر خائنی که پشت به وطن کرده بودند انجام دادند. شدند مزدور و عامل دشمنان ایران نه فقط دشمنان جمهوری اسلامی. یک عده هم پیاده‌نظام این‌ها شدند، تعدادی مغرض، برخی غافل و جمعی اراذل و اوباش.
رهبر انقلاب: آخرین تلاش دشمن - البته تا حالا، در آینده تلاش‌هایی خواهند داشت - همین اغتشاشات پاییز سال گذشته بود. طراحی این اغتشاشات در اتاق‌های فکر کشور‌های غربی انجام شد. پشتیبانی مالی و رسانه‌ای و تسلیحاتی به وسیله دستگاه‌های امنیتی غربی انجام شد و پادویی آن را برخی عناصر خائنی که پشت به وطن کرده بودند انجام دادند. شدند مزدور و عامل دشمنان ایران نه فقط دشمنان جمهوری اسلامی. یک عده هم پیاده‌نظام این‌ها شدند، تعدادی مغرض، برخی غافل و جمعی اراذل و اوباش.
تل‌آویو و باکو روابطی عمل‌گرایانه و محتاطانه ایجاد کرده‌اند و در چارچوب این رابطه، جمهوری‌آذربایجان به بازاری چندمیلیارد دلاری برای صنایع دفاعی اسرائیل تبدیل شده است. روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داده که از سال ۲۰۰۵ و به‌رغم تحریم‌های تسلیحاتی، تقریبا ۷۰ درصد زرادخانه تسلیحاتی آذربایجان توسط اسرائیل تامین شده است.
رئیس جمهوری روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد، روسیه در جریان حمله به اوکراین تسلیحات مافوق صوت مستقر نمی‌کند اما همه آنها را به همراه دیگر سیستم‌های پیچیده که در آغاز بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴ میلادی در دسترس نبود، در اختیار دارد.
ایران از سال ۱۳۵۸ با موج گسترده‌ای از تحریم‌های تسلیحاتی به‌ویژه در بخش شکاری بمب‌افکن‌ها مواجه شد و این روند تا امروز ادامه دارد. در این مدت به‌جز تعداد محدودی میگ ۲۹، سوخو ۲۴، سوخو ۲۵، اف ۷ چینی و میراژ‌های عراقی چیزی به دارایی هوایی کشور اضافه نشد.
دو موضوع اساسی موجبات تنش میان ایران و اتحادیه اروپا را فراهم آورده است. نخست اعتراضات داخلی ایران و دوم همکاری‌های تسلیحاتی میان ایران و روسیه. از سوی دیگر عامل سومی نیز در این میان وجود دارد که زمینه را برای تشدید تنش فراهم کرده است و آن به نتیجه نرسیدن احیای توافق برجام است.
رئیس کمیسیون قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس توضیحاتی درباره میزان افزایش وام ازدواج و فرزندآوری برای سال آینده داد.
سایر قدرت‌های خاورمیانه که به صورت اسمی با منافع ایالات متحده همسو هستند نیز تسلیحات کره شمالی را خریداری کرده اند. در سال ۲۰۱۷ میلادی فاش شد که بازرگانان مصری ۳۰۰۰۰ نارنجک راکتی (یک سلاح موشکی است که راکت‌های مجهز به کلاهک انفجاری را پرتاب می‌کند) به پیونگ یانگ (کره شمالی یکی از بزرگترین صادرکنندگان مخفی تسلیحات سبک در جهان است) به عنوان بخشی از یک معامله ۲۳ میلیون دلاری از طرف ارتش مصر سفارش داده اند.
رئیس جمهور پس از ارائه توضیحاتی درباره سند و دخل خرج کشور در سال آینده، لایحه بودجه ۱۴۰۲ را به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه داد.
بر اساس گزارش یک نشریه آمریکایی، میزان فروش و ارسال اسلحه از واشنگتن به کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۲۲، نسبت به سال گذشته تقریباً دوبرابر شده است.
قطعنامه تمدید ارسال تسلیحات به اوکراین در سال ۲۰۲۳ توسط پارلمان ایتالیا تصویب شد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه معتقد است تلاش اوکراین برای تجهیز تسلیحاتی بیشتر از سوی غرب، تنها موجب تشدید خصومت ها میان دو کشور می شود.
در میانه تلاش پارلمان ایتالیا برای تمدید ارسال تسلیحات به اوکراین در سال ۲۰۲۳، نخست‌ وزیر این کشور امروز در سخنانی ادعا کرد: حمایت کردن از اوکراین ارزشش را دارد!
پوتین اعلام کرده که صادرات تسلیحات روسیه در سال ۲۰۲۲ به ۸ میلیارد دلار می رسد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی توضیحاتی درباره نحوه تغییر برخی کتب درسی ارائه داد.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل درخصوص تاثیر ادعای ارسال تسلیحات به روسیه توسط ایران، می‌گوید که اول فرانسوی‌ها و بعد انگلیس و امریکا مدعی شدند که این نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است. در صورتی که می‌دانیم تحریم تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ برداشته شد. ولی انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و امریکایی‌ها مدعی‌اند که این پهپاد‌ها حکم موشک را دارند و تحریم‌های موشکی علیه ایران در قطعنامه ۲۲۳۱، تا سال ۲۰۲۳ ادامه دارد. بر چنین مبنایی آن‌ها مدعی هستند که ارسال این پهپاد‌ها می‌تواند در حکم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ باشد. آمریکا و اروپا اگر قصد پیگیری این ادعا را داشته باشند، در نهایت ممکن است به فکر توسل به مکانیسم ماشه، تحت قطعنامه ۲۲۳۱ برای بازگرداندن قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران بیافتند.
سازمان مردم‌نهاد آمریکایی برای امنیت تسلیحاتی (Everytown) در گزارشی اعلام کرد میزان مرگ ناشی از خودکشی با سلاح گرم در آمریکا در ۱۰ سال اخیر ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل حدود یک سال و نیم است که رفع شده‌ است و از این جهت ما با محدودیتی مواجه نیستیم.
ارتش چند سالی است که با ورود جدی به حوزه پهپادی، قدرت‌افزایی خود در این عرصه را آغاز کرده و در این چند سال آن را افزایش داد و به یک قدرت اثرگذار در این حوزه راهبردی تبدیل شده است.
یک تولیدکننده و کارشناس ارشد صنعت سیمان گفت: اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق، مشکلی در عرضه سیمان به بازار به وجود نیاورده است و شایعات احتمالی در مورد کاهش تولید سیمان و افزایش قیمت، ناشی از جوسازی برخی دلالان برای ایجاد تقاضای کاذب و کسب سودهای نامتعارف در بازار است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ