سخنگوی ریاست جمهوری روسیه معتقد است تلاش اوکراین برای تجهیز تسلیحاتی بیشتر از سوی غرب، تنها موجب تشدید خصومت ها میان دو کشور می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد این کشور با آمریکا در زمینه تبادل زندانیان در ارتباط است.
سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوال مجددی درباره محل حضور «یِوگنی پریگوژین» رئیس گروه شبه‌نظامی شورشی «واگنر» اظهار داشت: «من هیچ اطلاعاتی در این مورد ندارم. نکته اصلی دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه در اواکرین است و آنها محقق خواهند شد».
سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که روابط این کشور و چین مبتنی بر اصل احترام و منافع متقابل است.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اقدام گروهی در لهستان علیه سفیر این کشور در ورشو را مورد انتقاد قرار داد.
گوارد گفت، این احتمال وجود دارد که این دو هواپیما از یک سیستم موقعیت یاب جهانی استفاده نمی‌کردند، بلکه به صورت دستی کنترل می‌شدند و این نشان می‌دهد آن‌ها از یک مکان نزدیک پرتاب یا فقط هدایت شده‌اند تا مسیر خود را به سبک کامیکازه (راهپیمایی) طی کنند.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که رویدادهای تهاجمی در اطراف این کشور، موجب توسل پیشگیرانه روسیه به نیروهای نظامی شده است.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز به خبرنگاران گفت: روسیه از معاهده «استارت نو» خارج نمی‌شود؛ موضوع کنونی تعلیق است. همچنین؛ برنامه‌ای برای تماس میان بایدن و پوتین وجود ندارد.
جنگ داخلی سوریه که به مرور تبدیل به یک بحران منطقه‌ای با ابعاد بین‌المللی شد، نقطه مبنای روابط سیاسی و ژئوپلیتیک ایران و روسیه در سطح منطقه‌ای بوده که از دیدگاه برخی تبدیل به یک اتحاد سیاسی-نظامی بین دو کشور شده است. به این معنی که تجربه مناسب همکاری بین دو کشور باعث شد تا تصمیم‌گیرندگان تهران و کرملین نسبت به گسترش روابط به دیگر عرصه‌ها و کانون‌ها تمایل بیشتری نشان دهند.
«ایران از نگاهِ روس ها، تا حد زیادی هزینه‌های تقابل با غرب را برای کرملین کاهش می‌دهد و در عین حال نقشی مهم در تامین امنیت محیط پیرامونی روسیه نیز بازی می‌کند. از این رو، روس‌ها تقویت ایران و در عین حال متشنج بودن روابط این کشور با جهان غرب را در زمره منافع راهبردی خود ارزیابی می‌کنند.»
سخنگوی کرملین گفت که سفر زلنسکی به واشنگتن بیانگر تداوم عملی جنگ مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا علیه روسیه تا آخرین اوکراینی است.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که بازرسان آژانس انرژی اتمی می توانند عدم استقرار تسلیحات نظامی روسیه در نیروگاه زاپروژیا را تایید کنند.
رئیس جمهور اوکراین به کرملین پیشنهاد داد تا با خروج نیروهایش از این کشور، باعث توقف جنگ بین کی‌یف و مسکو پس از سال نو میلادی شود.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور دیدار با اصحاب رسانه در چارچوب کنفرانس خبری سالانه خود را به سال آینده میلادی موکول کرده است.
سخنگوی ریاست جمهور روسیه اعلام کرد این کشور همواره حامی حفظ حقوق صرب های کوزوو است.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز در مصاحبه ای اعلام کرد: روابط روسیه و غرب به مرحله رویارویی رسیده است.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد مسکو و آنکارا اختلافاتی در خصوص تامین امنیت در کشور سوریه دارند.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد اوکراین باید برای بازگشت به میز مذاکره متقاعد شود.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه قطعنامه ضد روسی سازمان ملل در خصوص پرداخت غرامت به اوکراین را هدف انتقاد قرار داد.
سخنگوی کاخ کرملین شرط فراهم شدن زمینه برای مذاکرات میان رؤسای جمهور روسیه و آمریکا را اعلام کرد.
به گفته سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، این کشور به زودی درباره دارایی های مربوط به چهار منطقه جدید ضمیمه شده از اوکراین به خود تصمیم گیری خواهد کرد.
کاخ ریاست جمهوری روسیه اتهام زنی رسانه های غربی در خصوص بکارگیری سلاح هسته ای در جنگ اوکراین را رد کرد.
«تصمیم اخیر رمضان قدیرف در محکوم کردنِ وضعیت کنونی کارزار نظامی کرملین در خاک اوکراین توضیح دهنده این نکته است که تا چه حد نارضایتی‌ها مخصوصا در رده‌های بالای فرماندهی روسیه در قالب جنگ اوکراین در حال افزایش است. جدای از این‌ها، موضع گیری‌های افرادی نظیر رمضان قدیرف می‌تواند به مثابه تحرکاتی جهت بی اعتبار سازی ارتش روسیه نیز در نظر گرفته شود. اقدامی که در نوع خود می‌تواند مجازاتی همراه با جریمه نقدی به اندازه ۵۰ هزار روبل و یا حتی در برخی موارد تا ۱۵ سال حبس را به دنبال داشته باشد».
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین تا نیل به تمامی اهداف ادامه خواهد داشت.
کاخ کرملین اعلام کرد که صادرات گاز روسیه به اروپا تا هنگام لغو همه تحریم‌های غرب علیه مسکو در پی آغاز جنگ اوکراین، از سرگرفته نخواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ