طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، شورای عالی مسکن مکلف شد هر ساله نسبت به تعیین سقف یا میزان افزایش اجاره بهای مسکن اقدام کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: سامان‌دهی مشاوران املاک یکی از مطالبات شورای عالی مسکن است.
نماینده مجلس با انتقاد از عملکردها در نهضت ملی مسکن گفت: برای اجرای پروژه مسکن مهر، دولت وقت تلاش مضاعف داشت، همه فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، استانداری‌ها و شورای عالی مسکن در کنار وزیر وقت، شبانه‌روز تلاش کردند، اما در نهضت ملی مسکن، اهتمام چندانی از سوی برخی بخش‌‌ها وجود ندارد.
رئیس کل بانک مرکزی از موافقت شورای عالی پول و اعتبار با دو برابر شدن وام مسکن خبر داد.
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، شورای عالی مسکن مکلف شد هر ساله نسبت به تعیین سقف یا میزان افزایش اجاره بهای مسکن اقدام کند و در صورت دریافت اجاره بیشتر، مستاجر می تواند از مالک شکایت کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی شورای عالی مسکن را مکلف کردند هر ساله نسبت به تعیین سقف یا میزان افزایش اجاره بها و قرض موضوع شرط آن اقدام کند.
معاون بنیاد مسکن از کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن به ۱۸ درصد، پس از تصویب در شورای عالی مسکن خبر داد.
شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طی دوجلسه باموضوع الحاق به محدوده اراضی ۳۲۱هکتارزمین دولتی درچهارشهرو ۱۸۱ هکتار زمین مالکیت خصوصی درراستای تأمین مسکن موضوع قانون جهش تولید مسکن موافقت کرد.
«تسهیل و اولویت‌بخشی در صدور مجوز ساخت و ساز»، «سرعت‌بخشی به احداث مسکن روستایی» و «اعتبارزدایی از اسناد عادی» از دیگر تأکیدات رئیس شورای‌عالی مسکن در جلسه شورای عالی مسکن بود.
«تسهیل و اولویت‌بخشی در صدور مجوز ساخت و ساز»، «سرعت‌بخشی به احداث مسکن روستایی» و «اعتبارزدایی از اسناد عادی» از دیگر تأکیدات رئیس شورای‌عالی مسکن در جلسه شورای عالی مسکن بود.
رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن، گفت: دولت تامین مسکن را با تلاش مضاعف و بی‌وقفه پیگیری می‌کند.
در نخستین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری در سال جاری با الحاق ۶۰ هکتار اراضی در برازجان و ۱۴۵ هکتار اراضی در شهر جدید پرند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن موافقت شد.
معاون مسکن وساخت گفت: اجرای شهرک‌سازی مهم و شورای عالی در این‌بخش پیش قدم‌شده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ابلاغ بخشنامه‌ای به‌منظور احیا بافت فرسوده گفت: تمرکز ما بر توسعه مسکن روستایی حدوداً سالی ۲۰۰ هزار مسکن است.
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: آمادگی کامل داریم که بافت‌های فرسوده را اصلاح و شورای عالی استان‌ها می‌تواند در تأمین مسکن استطاعت پذیر نقش آفرین باشد.
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: شورای عالی استان‌ها آمادگی کامل دارد که بافت‌های فرسوده را اصلاح کند و می‌تواند در تأمین مسکن استطاعت پذیر نقش آفرین باشد.
معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در برنامه نهضت ملی مسکن از تشکیل کمیته‌های تخصصی و فنی در شورای عالی شهرسازی و معماری و بررسی تخصصی اراضی همراه با آسیب شناسی مسکن مهر خبر داد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور به موضوع مسکن اهتمام ویژه ای دارد به گونه‌ای که شش جلسه شورای عالی مسکن با حضور وی برگزار شده است.
مهمترین وعده اقتصادی دولت در گیر بروکراسی های اداری و اختلافات دستگاه ها شده است و به همین منظور تشکیل منظم و هفتگی جلسات شورای عالی مسکن میتواند نشانه جدیت دولت در این وعده مسکنی باشد.
اسلامشهر- نایب رئیس شورای عالی استان‌ها از تفویض اختیار افزایش طرح هادی روستاها به دهیاری ها و بنیاد مسکن با تصمیم مجلس شورای اسلامی خبر داد.
«دولت با بی اعتنایی نسبت به مصوبات شورای عالی کار در واقع حق کارگران را نادیده گرفته است. دولت همانطور که نتوانست در مورد افزایش مستمری بازنشستگان حرف خود را به کرسی بنشاند، در مورد کارگران نیز دست آخر باید قانون را اجرا کند. بعد از فشاری که بازنشستگان و همینطور مجلس به دولت آوردند، دولت زیر بار رفت. در این مورد تلاش و مطالبه‌گری بازنشستگان از اهمیت بسزایی برخوردار بود.»
در جلسه شورای عالی مسکن به ریاست معاون اول رئیس جمهور بر ضرورت پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی توسط شبکه بانکی کشور بر مبنای ضمانت نامه سازمان برنامه و بودجه تاکید شد.
تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد ۲۵ آبان سال گذشته در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور به تصویب رسید، اما اجرای آن با گذشت چندین ماه با وقفه مواجه بود تا اینکه حالا در آستانه ورود به نیم سال دوم و سرد سال، ابلاغیه آن به ۹ بانک ارسال شده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: متاسفانه از زمان تصویب قانون جهش مسکن تاکنون شورای عالی معماری و شهرسازی اقدامی نکرده و کارشکنی داشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ