آغاز اختلافات بین مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس، از همان ماه‌های ابتدایی پس از درگذشت اکبر هاشمی‌رفسنجانی رقم خورد؛ زمانی که تقریباً ۶ ماه پس از اینکه صندلی ریاست به سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی سپرده شده بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصول‌گرایانی که درباره انتخابات‌های مجلس یازدهم و ریاست‌جمهوری سیزدهم اظهارنظر کرده‌اند، دلایلی را برای کاهش مشارکت آورده‌اند که شباهت زیادی با یکدیگر دارد و تقریباً روی یک خط حرکت می‌کند. در مجموع دلایلی را که اصول‌گرایان مطرح درباره کاهش مشارکت عنوان کرده‌اند، می‌توان در سه دسته قرار داد که از نگاه آن‌ها در دو دسته اصلاح‌طلبان متهم شماره یک محسوب می‌شوند و باید گریبان آن‌ها را گرفت. دلایل دو‌گانه‌ای که سمت‌وسوی آن‌ها روبه‌روی اصلاح‌طلبان و دولت حسن روحانی است، عبارتند از: «۱- مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ۲- عملکرد هشت‌ساله دولت حسن روحانی و چهارساله مجلس دهم با محوریت اصلاح‌طلبان.».
مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان بررسی طرح «انتخابات تناسبی در تهران» با توجه به اشکالات و نواقص موجود در این طرح مجددا آن را به کمیسیون تخصصی در مجمع ارجاع داد.
بر اساس آنچه در مجلس یازدهم به تصویب رسید، در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، هر داوطلب تعیین صلاحیت شده می‌تواند، منفرد یا به عنوان عضوی از یک لیست انتخاباتی نامزد انتخابات شود. دستورالعمل نحوه شکل گیری، زمان‌بندی آغاز فعالیت، انحلال و جابجایی نامزدها بین فهرست‌ها و انصراف آنها از فهرست در هر دوره از انتخابات حداقل یک ماه قبل از زمان آزادی تبلیغات ...
در طرح تناسبی بر اساس آنچه در مجلس یازدهم به تصویب رسید، در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس هر داوطلب تعیین صلاحیت شده می‌تواند به صورت منفرد یا به عنوان عضوی از یک لیست انتخاباتی نامزد انتخابات شود. دستورالعمل نحوه شکل گیری، زمان‌بندی آغاز فعالیت، انحلال و جابجایی نامزدها بین فهرست‌ها و انصراف آنها از فهرست در هر دوره از انتخابات حداقل یک ماه قبل از زمان آزادی تبلیغات توسط هیأت اجرایی مرکزی انتخابات تهیه، به روز شده و پس از تأیید هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات توسط وزیر کشور ابلاغ می‌شود.
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از تعیین تکلیف طرح شفافیت قوای سه گانه در نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و تاکید کرد: مفاد قانون شفافیت قوای سه گانه از ماه آینده برای سایر قوا و دستگاه ها از جمله مجلس، هیات وزیران و قوه قضاییه اجرایی خواهد شد.
مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم، بر اساس تکلیف تبیین‌گری از مجلس شورای اسلامی خواستار است بار دیگر با دعوت از فرهیختگان حوزه و دانشگاه با تجدیدنظر جدی در این لایحه، تجربه شیرین تصویب قانون تمدنی امر به معروف و نهی از منکر را تکرار کنند و نام این مجلس را برای همیشه در تاریخ این کشور و قلب این ملت عظیم ماندگار نمایند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نکته‌ای مهم افزودند: گاهی برخی می‌خواهند به فلان مسئول سیلی بزنند، اما در عمل به مجلس سیلی می‌زنند، در حالی که تعرّض به آبروی افراد و هویت دینی و انقلابی آن‌ها جایز نیست. البته این توصیه مربوط به مردم هم هست، ولی ما مسئولان که روی منبر‌های بلند نشسته‌ایم و همه صدای ما را می‌شنوند، باید این ملاحظات را بیشتر رعایت کنیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نکته‌ای مهم افزودند: گاهی برخی می‌خواهند به فلان مسئول سیلی بزنند، اما در عمل به مجلس سیلی می‌زنند در حالی که تعرّض به آبروی افراد و هویت دینی و انقلابی آن‌ها جایز نیست. البته این توصیه مربوط به مردم هم هست، ولی ما مسئولان که روی منبر‌های بلند نشسته‌ایم و همه صدای ما را می‌شنوند، باید این ملاحظات را بیشتر رعایت کنیم.
دقایقی پیش نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان جلسه علنی امروز را به صدا درآورد.
فردا مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس جهت انتخاب و معرفی نامزدهای هیئت رئیسه برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم برگزار خواهد شد.
فردا مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس جهت انتخاب و معرفی نامزدهای هیئت رئیسه برای اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم برگزار خواهد شد.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترک مجمع تشخیص و مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع قول داد سریع‌تر تکلیف طرح شفافیت را روشن کند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مقرر شد جلسات هماهنگی مجلس و مجمع به صورت مستمر برگزار شود، گفت: تلاش خواهیم کرد در بازه های زمانی معین و کوتاهی این جلسات را برگزار کنیم.
روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص طرح ادعاهای نادرست توسط روابط عمومی مجلس و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اطلاعیه ای صادر کرد.
روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اطلاعیه مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر ضرورت تعیین تکلیف درباره طرح شفافیت در اسرع وقت در راستای توجه به مطالبه افکار عمومی تاکید کرد.
روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای به توضیحات مجمع تشخیص درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه پاسخ داد.
روابط عمومی مجلس شورای اسلامی به توضیحات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه پاسخ داد.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: شورای نظارتی مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید جلوتر از شورای نگهبان به اظهارنظر درباره طرح‌ها و لوایح بپردازد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آماری از انتخابات مجلس یازدهم در برنامه حضور گفت: آن لحظه‌ای که فرمانداری اعلام می‌کند حسن آقا رای آورد بقیه کاندیدا‌ها می‌گویند از امروز کاری می‌کنیم که حسن در این چهار سال اصلا نتواند کار کند. /جماران
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آمار، مجموع مصوبات اقتصادی و عدالت محور مجلس یازدهم در سه سال اخیر بیشتر از سه مجلس گذشته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در مجمع عمومی مجالس آسیایی (APA)، شب گذشته وارد ترکیه شد، با دبیرکل مجمع مجالس آسیایی دیدار کرد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی به وعده خود درباره شفافیت عمل کرد، اما الان منتظر نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره این مصوبه هستیم.
با تصمیم جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی، این فراکسیون لیست ۱۲ نفره برای سومین هیات رییسه مجلس یازدهم ارائه نمی کند و تمام داوطلبان امکان اعلام کاندیداتوری دارند.
همکاری مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه محور مورد تاکید روسای مجلس و مجمع در نشستی مشترک بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ