قائم مقام دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین گفت: با وجود آنکه درون جامعه اسلامی مهندسین برخی رؤسای کمیسیون‌های مجلس حضور دارند اما تا به حال در انتخابات هیئت رئیسه مجلس دخالتی نداشته است و همیشه معتقد است که انتخاب مسئولان پارلمان جمهوری اسلامی بر عهده نمایندگان مجلس است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کمیسر امور سیاسی، صلح و امنیت جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اِکواس) گفت که احتمال دارد این ائتلاف امروز هیئتی را برای مذاکره با کودتاچیان نیجر اعزام کند.
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: متأسفانه اصلاح طلبان و دوستان آقای خاتمی همه صف بستند تا در انتخابات از هنجارشکنی در موضوع حجاب به نفع باند و گروه خودشان استفاده کنند.
آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات گفت: امام برخلاف نظر بسیاری از فقها تاکید کردند که زنان باید در مقدرات اساسی مملکت نقش داشته باشند؛ یا اینکه ایشان با تفکیک سازی افراطی مخالفت کردند. گفتمان نوفل لوشاتو اگر عملیاتی می شد برای زنان فرصت ساز بود. قاطبه اصلاح‌طلبان به عنوان مسلمانانی نواندیش تلاش دارند که خود را با اقتضائات زمان و مکان جلو ببرند و خود را با زمان هماهنگ کنند. این نه تنها عیب یک جریان سیاسی نیست، بلکه حسن یک جریان سیاسی است. جریان اصلاحات مطالبات جامعه را مدنظر قرار می‌دهد؛ همچنان که آقای خاتمی صریحا علیه حجاب اجباری موضع گیری می‌کند که ناشی از حاکمیت چنین تفکری است.
طی دو سالی که از انتخابات گذشته است،جامعه اسلامی مهندسین در بررسی عملکرد دولت سیزدهم یک بیانیه صادر کرده‌اند که آن هم در تعریف و تمجید از عملکرد دولت بوده است. در بخشی از این بیانیه که ۷ شهریور ۱۴۰۱ صادر شد، آمده است: دولت سیزدهم حقیقتاً دیگر بار شعار «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور رساند. در بُعد اقتصادی نیز جرأت و جسارت اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها که به عقیده بسیاری از کارشناسان، اصلاح این قیمت‌ها در اقتصاد ما ضروری است، از دیگر جنبه‌های مثبت عملکرد دولت است.»، اما پس از این بیانیه، آن‌ها نیز وارد روند سکوت شده‌اند.
ابوترابی‌فرد، در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به بیانیه پایانی گفتگو‌های راهبردی وزرای خارجه روسیه و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس، مطرح کرد: با توجه به روابط راهبردی و استراتژیک تهران و مسکو و منشور سازمان شانگ‌های در مورد احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌های عضو انتظار جدی ملت عزیز ایران و ملل مسلمان منطقه از مسکو تصحیح و اصلاح عاجل موضع اخیر است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع عفاف و حجاب از اولویت های اول جامعه امروز ماست و مجلس در بررسی لایحه حجاب از نظر نخبگان استفاده خواهد کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس حتماً در بررسی لایحه عفاف و حجاب از نخبگان در دانشگاه‌ها و حوزه علمیه و دلسوزان نظام کمک می‌گیرد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه درباره مساله حجاب گفت: در این رابطه آخرین دیدگاه امام عالی قدرمان را دریافت کردیم و مسئولان هم اعلام نظر کردند. رییس جمهور هم اعلام موضع کردند و وزارت کشور هم بیانیه داد. برادران و خواهران موضوع زیست عفیفانه و سلامت اجتماعی و امنیت اخلاقی جامعه موضوع دست کمی نیست و از مصادیق برجسته تقوای اجتماعی است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه درباره مساله حجاب گفت: در این رابطه آخرین دیدگاه امام عالی قدرمان را دریافت کردیم و مسئولان هم اعلام نظر کردند. رییس جمهور هم اعلام موضع کردند و وزارت کشور هم بیانیه داد. برادران و خواهران موضوع زیست عفیفانه و سلامت اجتماعی و امنیت اخلاقی جامعه موضوع دست کمی نیست و از مصادیق برجسته تقوای اجتماعی است.
جامعه مدرسین در بیانیه‌ای تاکید کرد: قویاً اعلام کنیم قاطبه مردم فهیم ایران مقید به احکام شرع و موازین اخلاقی هستند و آن چه تعداد محدود هنجار شکنان را بیش نمایی می‌کند مسأله شبه روایت‌ها و انتشار سازمان یافته ناهنجاری‌ها در رسانه‌های خاص است. تکثیر و باز نشر افراطی این فیلم‌ها و عکس‌ها، جامعه بانشاط را دچار نوعی سرخوردگی می‌کند.
فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه موضوع کشف حجاب یکی از دغدغه‌های مهم مردم متدین و آحاد جامعه است گفت: وظیفه خود و همکارانم می دانم که دغدغه‌های مردم را شناسایی و بر اساس آن اقدام کنیم.
جامعه انجمن‌های حرفه ای اقامتگاه‌های بوم گردی کشور درباره پخش تصاویری از مدیریت بوم گردی در یک سریال تلویزیونی، سهم بوم گردی‌ها و پلمب برخی از این نوع اقامتگاه‌ها در گردشگری واکنش نشان داد.
بررسی غالب طرح‌های تندرو‌ها در مجلس به افزایش پرونده‌های قضایی منجر می‌شود. این طرح‌ها که اغلب از ابزار‌های محدودکننده و تنبیهی در برابر مظاهر مدرنیته استفاده می‌کند، مردم را در موضع تقابلی با نظام قرار می‌دهد.
امام جمعه تبریز گفت: موضع صریح رهبر معظم انقلاب بار دیگر به همه نشان داد که وقتی رابطه رهبری با جامعه پدرانه باشد پدر در ماجرای اغتشاشات از خطای جوانانش ولو بزرگ هم باشد می‌گذرد، ولی همان پدر در برابر کوچکترین تعرضی که به کودکانش می‌شود غیرتمندانه و با افتخار دفاع می‌کند و این نگاه پدرانه رهبری تبدیل به یک فراگیری می‌شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: موضع گیری رهبر انقلاب نسبت به مسمومیت دانش‌آموزان نشان داد که امنیت مردم، سلامت دانش‌آموزان و دختران جامعه برای عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی مهم است.
رئیس‌جمهور با اشاره به موافقت رهبر انقلاب با عفو متهمین و محکومین حوادث اخیر کشور، گفت: این نگاه به اعضای جامعه به خصوص جوانان آن پس از فروکش کامل غبار اغتشاشات، از موضع اقتدار و البته از موضع یک نگاه پدرانه است.
در حالی که تحلیلگران غربی انتخاب یک کمیته دائمی متشکل از وفاداران به شی را به عنوان نمایشی از تسلط او تفسیر کردند، هنوز مشخص نیست که آیا اعضای آن به سیاست‌های اتخاذ شده توسط او وفادار هستند یا خیر - از جمله افزایش کنترل دولت بر جامعه و اقتصاد، موضع ضد غربی و قاطعانه‌تر در امور جهانی، و روابط نزدیک‌تر با روسیه - در طول آخرین دوره پنج ساله او یا اینکه آیا آن‌ها شخصاً به او وفادار هستند و نه لزوماً به آن سیاست ها.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از گسل‌های جامعه ما حجاب است. دشمن این گسل را انتخاب کرد. یکی دیگر از گسل‌ها احزاب بود اکثر سران فتنه ۸۸ نیز به نفع این اغتشاش هم موضع گیری کردند. گسل‌های قومی و مذهبی از دیگر موارد مورد استفاده این جنگ ترکیبی بود.
نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: خواص جامعه باید بصیرت داشته باشند و درباره فتنه اخیر به صورت واضح و روشن موضع گیری کنند.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: برخی خواص پیش از روشن شدن موضوع، عجولانه تصمیم گرفتند و جامعه را تحریک کردند اما باید مواضع خود را اصلاح کنند.
رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: ما نمی‌توانیم به پلیس بگوییم که نسبت به برخی از جرایم موضع بگیرد و برخورد کند و نسبت به برخی دیگر از جرایمی که در جامعه اتفاق می‌افتد، اقدامی انجام ندهد. ما نمی‌توانیم به پلیس بگوییم که با افراد بی حجاب برخورد نکند و در این زمینه دخالت نکند.
رئیس جامعه روحانیت مبارز خطاب به اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: در مقابل ضعف‌ها و کاستی‌ها، مسئولانه موضع بگیرید و از هر گونه افراط و تفریط، بزرگنمایی و بی تفاوتی بپرهیزید.
کسانی که می‌خواهند جمهوری اسلامی نباشد، بمباران دروغ راه انداخته اند، ولی راه درست این است که صدا و سیما بتواند بخش بزرگتری از جامعه را نمایندگی کند ... اگر مردم باشند شما توفیق دارید. حتی در سیاست خارجی وقتی یک دیپلمات موفق است که دارای پشتوانه قوی ملی باشد.
کانون کارگردانان سینمای ایران در اقدامی به موقع و دیق، نسبت به اظهارات یکی از اعضایش درباره جنبش می تو که در نشست مشترک نمایندگان صنوف با رئیس سازمان سینمایی مطرح شده بود، واکنش نشان داد و تاکید کرد استنباطی شخصی بوده و موضع رسمی کانون کارگردانان سینمای ایران نیست. اقدام به موقع کانون کارگردانان که رفتاری حرفه‌ای محسوب می‌شود، انتظارات جامعه سینما را برآورده کرد و موقعیت این صنف که در کنار تهیه کنندگان یکی از دو صنف تعیین کننده سینما محسوب می‌شود را نزد افکارعمومی بیش از پیش تثبیت کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ