سبزیجات سبز مانند کلم‌بروکلی، اسفناج و... منبع غنی از فیبر‌ها و ریزمغذی‌های ضروری برای بدن هستند. این سبزیجات کالری بالایی ندارند و از همین‌رو برای شام مناسب هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بسیاری از ما بر اثرِ فشار‌های کاری و روزمره نمی‌توانیم خواب مناسبی داشته باشیم، اما گاهی با رعایت برخی نکات ساده مانند استفاده از مواد غذایی خواب‌آور می‌توانیم کیفیت خواب خود را بالا ببریم. مواد غذایی خواب آور از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید به کمک آن‌ها بیخوابی خود را درمان کنید.
برای تهیه شکلات معمولا دانه‌های کاکائو حرارت داده می‌شود تا کاکائو طعم بهتری داشته باشد. در حالی که این فرایند موجب از بین‌رفتن بخشی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن می‌شود. برای بهره‌مندی از حداکثر خواص شکلات بهتر است شکلات تلخ حاوی حداقل ۷۰ درصد کاکائو و ترجیحا کاکائو خام انتخاب کرد. همچنین توصیه می‌شود از حرارت‌دادن دوباره آن نیز پرهیز شود.
بسیاری از ما بر اثرِ فشار‌های کاری و روزمره نمی‌توانیم خواب مناسبی داشته باشیم، اما گاهی با رعایت برخی نکات ساده مانند استفاده از مواد غذایی خواب آور می‌توانیم کیفیت خواب خود را بالا ببریم.مواد غذایی خواب آور از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید به کمک آن‌ها بیخوابی خود را درمان کنید. ما در اینفوگرافیک زیر به برخی از این مواد غذایی که به بهبود خواب کمک می‌کنند اشاره کرده‌ایم.
ایجاد یک رژیم سالم و متعادل خوردن انواع غذا‌ها باعث می‌شود که وعده‌های غذایی ما جذاب و خوش طعم باشد. همچنین کلید یک رژیم غذایی سالم و متعادل است، زیرا هر غذا دارای ترکیب منحصر به فردی از مواد مغذی است، هم درشت مغذی‌ها (کربوهیدرات، پروتئین و چربی) و هم ریز مغذی‌ها (ویتأمین‌ها و مواد معدنی). بشقاب غذای سالم کودک طرحی را ارائه می‌دهد که به ما کمک می‌کند بهترین انتخاب‌های غذایی را داشته باشیم.
مواد غذایی کامل که به شدت گیاهی هستند و دارای فیبر بالا و سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشند بهترین راه برای کاهش فشار خون هستند.
مواد غذایی کامل که به شدت گیاهی هستند و دارای فیبر بالا و سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشند بهترین راه برای کاهش فشار خون هستند.
اگر زمان اندکی برای پخت غذا دارید و همین طور مواد غذایی زیادی نیز در خانه برای درست کردن غذا ندارید اینجا بهترین جا برای شماست چرا که نحوه پخت یک پاستای سریع و لذیذ را خواهیم گفت.
برای عملکرد صحیح، بدن ما به ۱۳ ویتامین نیاز دارد که ۹ مورد آن محلول در آب و ۴ مورد نیز محلول در چربی است.
یکی از چالش‌برانگیزترین مباحث مواد غذایی موضوع روغن است و این پرسش برای همه مطرح است که کدام روغن برای مصرف بهتر است؟ البته این امر نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشور‌های پیشرفته نیز هنوز مورد بحث است.
در حالت ایده‌آل، بهترین راه برای جلوگیری از اثرات نامطلوب قند بر روی بدن شما، کاهش مصرف مواد قندی است با این حال، برای کسانی که رژیم غذایی مملو از قند و پر از شیرینی‌ها و نوشابه‌ها دارند، کنار گذاشتن شکر ممکن است کار دشواری باشد.
در این اینفوگرافیک با بهترین مواد غذایی برای وعده سحری در ماه رمضان آشنا شوید.
کربوهیدرات و غلات انرژی مورد نیاز در طول روز را تامین می‌کنند. اما برخی از افراد با تصوری اشتباه، صبحانه خود را لبریز از کربوهیدرات می‌کنند که موجب افزایش سطح انسولین در بدن می‌شود؛ بنابراین در طی روز به کمتر شدن میزان انسولین به شدت احساس گرسنگی خواهید کرد، بنابراین مجبور به خوردن مواد غذایی بیشتر و در نتیجه افزایش وزن می‌شوید. به جای قند‌های فرآوری شده از میوه و یا نان برای تامین کربوهیدرات مورد نیاز در وعده صبحانه استفاده کنید.
به گفته متخصصان، داشتن یک رژیم غذایی سالم می تواند به بهبود روند هضم مواد غذایی کمک کند. از سوی دیگر غذاهایی که سرشار از چربی اشباع‌شده هستند به پوشش روده آسیب می‌رسانند و سلامت کلی فرد را در خطر قرار می‌دهند.
به گفته متخصصان، داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به بهبود روند هضم مواد غذایی کمک کند. از سوی دیگر غذا‌هایی که سرشار از چربی اشباع‌شده هستند به پوشش روده آسیب می‌رسانند و سلامت کلی فرد را در خطر قرار می‌دهند.
آلرژی غذایی می‌تواند در حد یک کهیر کوچک بعد از خوردن شیر باشد و یا شوک شدید آلرژی (حمله آنافلاکسی). داشتن آلرژی به مواد خوراکی در بهترین حالت، اگر از نوع خفیف باشد دست و پاگیر است و اگر از نوع حاد باشد می‌تواند با خطر مرگ همراه باشد. ما از متخصصان پرسیدیم آیا آلرژی‌هایی وجود دارند که در طول زمان از شدتشان کم شود؟
اغلب انسان‌ها گلو درد را تجربه کرده اند. گلو درد میتواند دلایل مختلفی داشته باشد، شما میتوانید با رعایت یک سری نکات تغذیه‌ای گلو درد خود را درمان کنید.
زمانی که به دنبال بهترین ماده غذایی با پروتئین بالا برای کاهش وزن هستید به مواد کم کالری و با کیفیت فکر کنید. اولین چیزی که به ذهن می‌رسد گوشت بدون چربی، مرغ و ماهی است که همگی منابعی عالی از پروتئین کامل با کربوهیدرات و چربی کم هستند.
ژله برای زمانی که دچار گلودرد هستید گزینه مناسبی است. با این وجود، محتوای قند ژله را در نظر داشته باشید، زیرا خوراکی‌های با قند بالا می‌توانند سیستم ایمنی را در مسیر مبارزه با عفونت‌ها یا ترمیم بافت‌های آسیب دیده سرکوب کنند.
ممکن است مواد غذایی تند را دوست داشته باشید اما اگر معده و روده‌تان و در مجموع دستگاه گوارشی‌تان وضعیت قوی‌ای ندارد بهتر است از خوردن غذاهای تند خودداری ورزید زیرا برخی از مواد تشکیل دهنده آن می‌توانند منجر به بروز اسهال شوند.
یکی از بهترین شیوه های نگهداری مواد غذایی، فریز کردن است. فریزر سبب صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود و کمک می‌کند تا موادغذایی فصل‌های گوناگون را نگهداری داریم. اما برخی مواد غذایی را نمی‌توان فریز کرد.
بیماری‌های ریه برخی از بیماری‌های شایع در سراسر جهان هستند و برخی مشکلات تنفسی از خفیف تا جدی، از جمله برونشیت، آسم، فیبروز کیستی و ذات الریه را ایجاد می‌کنند که باید از آن جلوگیری کنیم.
ترکیب میوه‌ها و شیر بهترین گزینه برای برای دسر و میان وعده است. وقتی میوه‌ها و شیر به درستی جفت شوند، سالم هستند و در هر لقمه طعم شیرینی دارند که می‌توانند روحیه شما را نیز شیرین کنند. هنگام ترکیب میوه با شیر، می‌توانید از میوه رسیده، شیرین و کره‌ای مانند انبه، آووکادو، انجیر و خرما استفاده کنید.
سعید حسینی متخصص علوم تغذیه گفت: غذا‌ها باید به طور کامل پخته شوند و اصلا حالت نیم‌پز نداشته باشند. به طور مثل تخم مرغ به عنوان بهترین گزینه برای تغذیه کودکان در مدرسه که انرژی و مواد غذایی بسیار بالایی دارد، باید حتما کامل آب پز شود و اصلا نباید آن را به حالت عسلی و نیم پز به دانش اموزان داد تا در مدرسه بخورند.
تغذیه قدرت‌های زیادی دارد، آن‌ها می‌توانند از سیستم ایمنی بدن محافظت کنند، التهاب را کاهش دهند، کیفیت پوست را بهبود بخشند و خیلی چیز‌های دیگر. مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها وجود دارند که اثر ضد پیری در بدن ما دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ