آلفرد ژان باتیست لومر، موسیقیدان نظامی فرانسوی، که معاون دسته موزیک هنگ اول سربازان گارد بود، سال۱۲۴۷ خورشیدی به ایران آمد. او به دانشجویان بخش موسیقی دارالفنون آموزش می‌داد. نخستین آهنگ سلام رسمی ایران، ساخته اوست، همچنین گفته می‌شود نخستین سرود ملی ایران را در ١٢۵٢ خورشیدی به لومر سفارش دادند تا بسازد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سروش رفیعی اولین پاس گل فصل پرسپولیس را به نام خود ثبت کرد.
ویدیویی از دوربین های یک دکه روزنامه فروشی سارقانی را نشان می دهد که با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت کردند را ببینید. منبع: چندثانیه
اولین بازی ستاره آرژانتینی با اینترمیامی برای این باشگاه میلیون‌ها دلار سود به ارمغان آورد.
سهامدارانی که سود سال های گذشته سهام عدالت خود را دریافت نکردند، می توانند با بروز کردن اطلاعات خود، تمامی این سود ها را در اولین موعد پرداخت سود سهام عدالت دریافت کنند.
تیم ملی والیبال کشورمان در اولین بازی به مصاف تیم ژاپن رفت که ست اول با اختلاف زیاد به سود ژاپن به پایان رسید.
برای اولین بار در تاریخ شهرآورد، تعداد بردهای پرسپولیس از استقلال بیشتر شد.
شرکت عمرانی فلورنتینو پرز، رئیس رئال مادرید، ساخت ورزشگاه اختصاصی تیم نیویورک سیتی را برعهده گرفته است. این نخستین ورزشگاه فوتبال نیویورک خواهد بود.
اولین رونمایی از سرود سلام فرمانده ۲-۲
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام کرد : پرداخت سود سنواتی سه و سود جاری ۱۱ ناشر توسط سمات در اولین هفته بهمن ماه سال جاری از طریق سجام صورت گرفت.
اولین مطلبی که شایسته بررسی است، مناسبات دین و قدرت است. گاهی اظهار نظر‌ها اینگونه است که دین نباید در خدمت قدرت باشد. دین نباید ابزار قدرت باشد، ولی عکس آن مانعی ندارد و قدرت می‌تواند در اختیار دین قرار بگید و قدرت ابزاری برای مقاصد دینی باشد
تیم فوتبال گل‌گهر در اولین دیدار خود در دور برگشت به مصاف تراکتور خواهد رفت.
سروش رفیعی در اولین لمس توپ پس از ورود به زمین، برای امید عالیشاه گل ساخت.
سرمربی تیم منچستریونایتد ترجیح داد خود را نسبت به انتقال رونالدو به النصر بی تفاوت نشان دهد.
فردا اولین مرحله سود سهام عدالت واریز می‌شود و امسال این سود در دو مرحله انجام خواهد شد.
شیرهای کازابلانکا شب گذشته موفق شدند با پیروزی مقابل پرتغال به مرحله نیمه نهایی جام‌جهانی صعود کنند و اولین تیم آفریقایی حاضر در این مرحله لقب بگیرند.
با برگزاری دو دیدار از گروه چهارم بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تکلیف دو تیم صعودکننده از این گروه مشخص شد.
سروش رفیعی برای اولین بار پس از ماجراهای پیش‌آمده در تمرین پرسپولیس شرکت کرد.
هافبک بازیساز پرسپوليس توانست اولین پاس گل فصل خود را در جدال با مس کرمان ثبت کند.
دیدار بین لایپزیش و رئال‌مادرید به سود تیم آلمانی خاتمه پیدا کرد و نخستین شکست فصل کهکشانی‌ها رقم خورد.
سروش رفیعی که یکی از بازیکنان ثابت سرخ‌ها در این فصل بوده تلاش می‌کند گل‌های تیمش را مهندسی کند.
اولین روز از مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت، همزمان با ششم محرم‌الحرام در دفتر حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی برگزار شد.
کافه بازار ماجرا را به‌زبانی ساده توضیح می‌دهد و می‌گوید پس از به‌روزرسانی، با اینکه ظاهرا نسخه اپلیکیشن کاربر دچار تغییر نشده است، اما در حقیقت مایکت زیرکانه «درگاه پرداخت درون برنامه‌ای» آن را به نفع خود تغییر داده است
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این‌که نگاه‌مان در مدیریت فعالیت اقتصادی و سودآوری برای ذی‌نفعان است، گفت: یکی از سرمایه‌های اصلی ایران‌خودرو، توانمندی در حوزه طراحی و تولید قوای محرکه است و بر همین اساس، تولید و عرضه قوای محرکه به مجموعه‌های خارج از ایران‌خودرو را در دستور کار قرار داده‌ایم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر، بر زبده‌گزینی در شعر، صدا و آهنگ در سرودها و انتخاب موضوعات اسلامی، انقلابی و ملی تأکید کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ