رسانه‌های عبری زبان از چندین حمله سایبری متعدد و قوی در شبانه روز گذشته به وبسایت‌های امنیتی رژیم صهیونیستی خبر دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فلاحت‌پیشه گفت: امروز در قالب سیاست‌های امنیتی تمام ایرانیان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و امنیتی تحت رصد سیاست‌های کشور هستند اما بخش عمده‌ای از اتباع بیگانه که وارد کشور می‌شوند نه رصد امنیتی می‌شوند و نه رصد اجتماعی و اقتصادی. لذا اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که باعث غافلگیری مسئولان می‌شود.
سیاست‌های توسعه طلبانه غرب برای حفظ و احیای جهان تک قطبی و تشدید رقابت‌های جهانی با رویکردهای نظامی و امنیتی، اهمیت و حساسیت عضویت و نقش آفرینی سازمان شانگ‌های را چندین برابر کرده است.
در سال‌های غیبت مسعود رجوی، سران این سازمان وعده های تو خالی فراوانی را به بقایای تشکیلاتی خود برای بازگشت رجوی داده بودند. حال مهدی احمد‌ زاده کارشناس امور امنیتی و بین الملل در گفت و گو با جماران خبر مرگ رجوی را تایید کرده است.
این احتمال وجود دارد اپلیکیشنی که به مردم ارائه می‌شود تا با آن فیلترینگ را دور بزنند، خودش حاوی یک‌سری کد‌های مخرب مثل تروجان‌ها یا کی-لاگر‌ها باشد. این اپلیکیشن‌ها دسترسی‌هایی را می‌گیرند که می‌توانند اطلاعات کاربر ازجمله عکس‌ها، نام‌های کاربری و پسورد‌هایی که در سایت‌ها و سایر اپلیکیشن‌ها مانند بانکداری اینترنتی یا سرویس‌هایی مانند ایمیل شخصی وارد می‌کند را به‌صورت غیرمجاز در اختیار بگیرند.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تولید امنیت دائمی و پایدار در آسمان کشور راهبرد اساسی نیروی پدافند هوایی است و این نیرو توسعۀ شبکه‌ای گروه‌ها و سایت‌های موشکی و راداری را در دستور دارد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تولید امنیت دائمی و پایدار در آسمان کشور راهبرد اساسی نیروی پدافند هوایی است و این نیرو توسعۀ شبکه‌ای گروه‌ها و سایت‌های موشکی و راداری را در دستور دارد.
در پیش‌گفتار لایحه برنامه هفتم توسعه که برای سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ تدوین و دارای ۲۲ فصل و ۷ بخش شامل اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، فناوری، آموزشی، سیاست خارجی، دفاعی، امنیتی، اداری، حقوقی و قضایی است، آمده: «برنامه هفتم توسعه چهارمین برش از سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و اولین برنامه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که برای تحقق عدالت و با رویکرد مسئله‌محوری بر موضوعات انسانی و مهم کشور تمرکز نموده است. این برنامه با اتکا به اسناد بالادستی از جمله؛ سند تحول دولت مردمی برنامه‌های اولویت‌دار مشخصی را براساس پیشران‌های توسعه‌محور انتخاب و مبنای حرکت توسعه مستمر و باثبات در جامعه تنظیم و تدوین نموده است.»
یک کودک خردسال روز سه‌شنبه پس از عبور از حصار فلزی در ضلع شمالی کاخ سفید، عنوان یکی از کوچک‌ترین مهاجمان این ساختمان دولتی را به خود اختصاص داد. ماموران سرویس مخفی که مسئول امنیت کاخ سفید هستند، این کودک را به خانواده او تحویل دادند، هرچند پدر و مادر او برای مدت کوتاهی بازجویی شدند. ارتفاع میله‌های حصار کاخ سفید به دلایل امنیتی در سال‌های اخیر دو برابر شده و به ۳/۹۶ متر می‌رسد، اما فاصله میله‌ها ۱۲/۷ سانتی‌متر است.
بی‌طرفی، مهم‌ترین گزینه سیاست امنیتی فنلاند در سال‌های بین دو جنگ و بعد از جنگ جهانی دوم بوده است. برخلاف سوئد که بی‌طرفی آن، فرهنگی و برآمده از خواست نیرو‌های اجتماعی داخلی و نیاز‌هایی شبیه به دوری جستن از منازعات برای حفظ ثبات اقتصادی و صنعتی‌سازی بوده است، بی طرفی فنلاند یک «بی‌طرفی طراحی شده» و در راستای سیاست‌های روسیه بود که به‌منظور پاسخگویی به موارد ضروری سیستم امنیتی جنگ سرد، طراحی شده بود.
در سال‌های اخیر، سعودی‌‌‌ها همچنین نشان داده‌‌‌اند که دیگر به‌‌‌طور انحصاری به چتر امنیتی آمریکا وابسته نیستند و مشتاقند با چین و روسیه وارد ترتیبات دفاعی شوند. پیشنهاد شد که این کشورها بتوانند از روابط خود با ایران برای محافظت از این پادشاهی استفاده کنند. علاوه بر این، سعودی‌‌‌ها با میانجی‌گری عراق، کانال‌‌‌های دیپلماتیک را با ایرانی‌‌‌ها دنبال کردند.
هکر‌ها توانسته‌اند با استفاده از آسیب‌پذیری امنیتی واحد گرافیکی Mali در تراشه‌های اگزینوس، کاربران مرورگر سامسونگ در محصولات این شرکت را به وب سایت‌های آلوده، هدایت کنند. این مشکل در تمامی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مجهز به تراشه اگزینوس تا قبل از سری گلکسی S۲۲ وجود دارد.
اتحادیه اروپا در حالی در فضای پساجنگ جهانی دوم با اهدافی چون همگرایی اقتصادی، سیاسی، دفاعی-امنیتی و غیره تشکیل شد که هنوز از اهداف خود فرسنگ‌ها فاصله دارد و تابعی از سیاست‌های آمریکاست.
کشور چین از سال‌های دور جزو شرکای راهبردی ایران در حوزه‌های سیاسی و امنیتی محسوب می‌شود و حتی در اوج سال‌های تحریم اصلی‌ترین شریک تجاری ایران باقی مانده است.
سیاست‌های خارجی چین برمبنای سه ملاحظه امنیتی است که شامل دفاع از مرزها ، تامین منابع کلیدی و دسترسی به بازار است.
یکی از مقامات ناسا با تایید حمله هکری گفت: کارشناسان سایبری ناسا به طور فعال مشغول بررسی رویدادی هستند که برخی وب سایت‌های این سازمان را تحت تاثیر قرار داده است. ناتو به طور مرتب با رویداد‌های سایبری دست و پنجه نرم می‌کند و با موضوع امنیت سایبری با جدیت برخورد می‌کند.
مسئله‌ای که در این بین ذهن مخاطبان فوتبال را اذیت می‌کند، این است که چطور نهاد‌های امنیتی پیگیر حضور تماشاگران فوتبال نمی‌شوند؟ آیا نبودن تماشاگر مثلا در سالن‌های تئاتر و سینما اذیت‌کننده است، ولی در ورزشگاه‌ها این موضوع موهبت تلقی می‌شود؟
جلیل رحیمی جهان‌آبادی گفت: کاهش سرعت اینترنت و فیلتر نمودن برخی سایت‌های پر مخاطب فضای مجازی جز آسیب گسترده به اقتصاد دیجیتال و ایجاد مشکلات بیشتر برای کار روزانه مردم حاصلی ندارد.
در سال‌های گذشته یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده ترین شبکه های سازمان جاسوسی آمریکا در جهان، توسط نهادهای امنیتی کشورمان متلاشی شد.
سیاست‌های کلی برنامه هفتم در ۷ سرفصل «اقتصادی»، «امور زیربنایی»، «فرهنگی و اجتماعی»، «علمی، فناوری و آموزشی»، «سیاسی و سیاست خارجی»، «دفاعی و امنیتی»، «اداری، حقوقی و قضایی» و در ۲۶ بند تصویب شده است.
کنعانی نقش سیاست‌های مخرب و فتنه انگیزانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و اشتباه محاسباتی بعضی از کشور‌های منطقه در باز کردن پای بیگانگان به معادلات امنیتی منطقه را از مهمترین عوامل بی ثباتی در منطقه دانست و افزود، جای تأسف است که برخی از کشور‌های عضو شورا به جای مسؤلیت پذیری و اصلاح سیاست‌های ناکارآمد و شکست خورده، بر فرافکنی و بیان حرف‌های تکراری و ملال آور اصرار می‌ورزند.
رئیس‌جمهور روسیه در نشست بین‌المللی امنیتی در مسکو با انتقاد شدید از سیاست‌های آمریکا و غرب تأکید کرد که هژمونی غرب در حال افول بوده و ناتو در حال سازماندهی خود در شرق است.
دتوزیع یکی از نمادهای دارویی بود که بعد از اعلام افزایش قیمت داروها سبزپوش شد و در روز معاملاتی گذشته نیز حجم مشکوکی را خورد. وضعیت دتوزیع در روزهای آینده بورس احتمالا به چه صورت خواهد بود؟
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به استفاده کودکان از اینترنت در زمان برگزاری کلاس های غیرحضوری، گفت: کودک با کنجکاوی به تمام سایت‌ها و پیج‌های مستهجن سرکشی کرد و روح و روان او از این قضیه آسیب دید و در نتیجه باعث افزایش آمار پرونده‌های جرایم کودکان شد.
«رسانه ملی» به عنوان یکی از حساس‌ترین نهادهای کشور، همواره با ملاحظات امنیتی بالایی همراه بوده و انتظار می‌رود در چارچوب این ملاحظات، شاهد بازنگری در رویکردها در این بخش باشیم و چنین اقداماتی در سال‌های پیش روی نیز تکرار نشود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ