نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: حق حدود ۹۰ هزار نفر جوان در آزمون وکالت رعایت نشده و قانون صریح مجلس از سوی مرکز وکلای قوه قضائیه دور زده شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با اشاره به آغاز کار وکلای تخصصی تا دو ماه آینده گفت: تعداد قبولی‌های آزمون ۱۴۰۲ مرکز وکلا مشخص نیست.
سمنان- رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با بیان اینکه آزمون وکالت قوه قضائیه امسال سوم شهریورماه برگزار می شود، گفت: ۱۰۰ هزار نفر برای حضور در این آزمون ثبت نام کرده اند.
سمنان- رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با بیان اینکه آزمون وکالت قوه قضائیه امسال سوم شهریورماه برگزار می شود، گفت: ۱۰۰ هزار نفر برای حضور در این آزمون ثبت نام کرده اند.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به بررسی حقوقی ابطال حکم رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور پرداخت.
نشست علمی از عدالت کیفری تا عدالت ترمیمی به همت مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین و با همکاری دادگستری کل استان قزوین و دبیرخانه سومین همایش بین المللی عدالت ترمیمی دانشگاه تربیت مدرس ظهر سه شنبه ۲۰ تیرماه در سالن سردار سلیمانی دادگستری قزوین برگزار شد.
سخنگوی دولت گفت: بهترین مرجع و محل برای پاسداری از حقوق عامه مرکز وکلای قوه قضائیه است.
معاون اول قوه قضائیه از کانون های وکلا و مدیر مرکز وکلای قوه قضاییه خواست وکلای موضوع تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری را افزایش دهند.
نقش قانون در صدور احکام محاربه در نشست تخصصی بررسی جرم محاربه توسط مرکز وکلای قوه قضائیه بررسی شد.
حسن عبدلیان‌پور؛ رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه اظهار کرد: مجازات بیرون کشیدن سلاح برای ترساندن مردم، همان مجازات «محارب» است؛ ماموران هم جزو مردم هستند و محسن شکاری یک مامور امنیت را با سلاح سرد یا چاقو مجروح کرده بود. وی افزود: هر چند بعضی از حقوقدانان معتقدند سلاح بیرون کشیدن در مقابل مامورین شاید به دلیل ایجاد مانع برای فرار کردن باشد و مصداق اخافه نیست و داخل در عنوان محاربه نیست.
محمدصالح نیکبخت، وکیل دادگستری که وکالت خانواده مرحوم مهسا امینی را نیز برعهده دارد از اتفاقی فراتر از همه موارد فوق می‌گوید: «گزینش از میان گزینش‌شدگان». نیکبخت می‌گوید که هم‌اکنون از میان بیش از ۶۰ هزار وکیل دارای پروانه وکالت از کانون‌های وکلای کشور و مرکز مشاوران حقوقی تحت نظر قوه قضاییه کمتر از هزار نفر اجازه ورود در مرحله تحقیقات را دارند و بسیاری از آنان هم دیگر مورد قبول دستگاه‌های قضایی نیستند. در شرایط کنونی که از ۲ ماه پیش آغاز و پایان آن متصور نیست طبق این قانون فقط این افراد در مرحله تحقیقات حق حضور دارند و شنیده‌ها حاکی است که برخی از قضات دادگاه‌ها و حتی دادسرا‌ها از حضور همین وکلای دستچین‌شده قوه قضاییه نیز ممانعت می‌کنند!
صویب تبصره ۴۸ ق.آ.د.ک. پیشنهاد قوه قضائیه به مجلس نبوده و الان هم بر ادامه اجرای آن اصرار نداریم؛ ولی برای اصلاح آن حتما" باید راجع به تعارض اهمیت رویت معدودی از اسناد بعضی از پرونده‌ها با صلاحیت بعضی وکلا راه‌حل ارائه کرد. از ارائه طریق برای بهبود مدیریت رابطه ضابط و قاضی هم استقبال کردند.
رئیس مرکز وکلا گفت: نحوه برگزاری و جذب داوطلبان آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه بر اســاس آیین نامه اجرایی مصوب رئیس قوه قضائیه است.
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: پس از اینکه پاسخ استفساریه مجلس از سوی رئیس جمهور ابلاغ و در روزنامه رسمی کشور منتشر شود، باقی افرادی که با ملاک قرار گرفتن نمره تراز، حایز قبولی در آزمون می‌شوند، جزو پذیرفته‌شدگان آزمون فوق‌العاده وکالت محسوب خواهند شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام اخیر مرکز وکلای قوه قضائیه پس از برگزاری آزمون وکلا خلاف قانون است.
رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه می‌گوید بیانیه نمایندگان مجلس مبنی بر ضرورت در نظر گرفتن "تراز" به جای "نمره خام"، قانون نیست که قابلیت اجرایی داشته باشد و صرفاً افکار عمومی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
نتایج آزمون وکالت مرکز وکلای کارشناسان رسمی٬ مشاوران خانواده قوه قضائیه روز دوشنبه اعلام می‌شود.
نتایج آزمون وکالت مرکز وکلای کارشناسان رسمی٬ مشاوران خانواده قوه قضائیه روز دوشنبه اعلام می‌شود.
مشهد ـ رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۲ پایگاه حقوقی رایگان در حاشیه شهر مشهد مقدس دایر و افراد متخصص خدمات ارائه می‌کنند.
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: هیچ فشاری وجود ندارد و حساسیتی که ایجاد شده به دلیل این است که می‌خواهیم مر قانون اجرا شود، زیرا تأکید ریاست قوه قضائیه و معاون اول قوه قضائیه بر اجرای مر قانون است.
هیچ فشاری در خصوص نتایج آزمون بر مرکز وکلا وارد نیست و صحبت ما این است که قانون باید به درستی اجرا و مر قانون رعایت شود. اگر مر قانون بگوید ۳ هزار انجام می‌دهیم و اگر بگوید ۳۰ هزار پذیرفته، باز هم انجام می‌دهیم. تأخیری که ایجاد شده به دلیل تفسیر از ماده قانونی است و امر عجیبی محسوب نمی‌شود.
هیچ فشاری در خصوص نتایج آزمون بر مرکز وکلا وارد نیست و صحبت ما این است که قانون باید به درستی اجرا شود و مر قانون باید رعایت شود.اگر مر قانون بگوید ۳ هزار انجام می‌دهیم و اگر بگوید ۳۰ هزار پذیرفته باز هم انجام می‌دهیم. تأخیری که ایجاد شده به دلیل تفسیر از ماده قانونی است و امر عجیبی محسوب نمی‌شود.
لئو همیشه لئو است. او هنوز مسی است و تغییری نمی‌کند. مسی همیشه تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند و با تیم سازگار می‌شود. واضح است که امیدواریم همه چیز برای ما سه نفر، برای من، لئو و کیلیان امباپه خوب پیش برود.
آزمون ملی وکالت در سراسر کشور برگزار شد. رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.
دکتر حسینی ایجی سخنگوی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در خصوص طرح اصلاح قانون استفاده بعضی دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی بیانیه‌ای صادر کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ