با افزایش استفاده از پیامرسانهای بومی انتظار از کارکرد و کیفی شدن آنها نیز بیشتر شده است و بعضا کاربران، آنها را با پلتفرم های خارجی مقایسه می کنند و انتظار دارند شاهد سرویس های بهتری باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه این وزارتخانه حافظ حریم خصوصی افراد است، افزود: پیام رسان بله و سایر پیام رسان‌ها حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و خط قرمز ما همین حفظ حریم خصوصی افراد است.
محمد جعفرپور رئیس شرکت ارتباطات زیر ساخت در یکی از پیام‌رسان‌های بومی گفت: در چند روز گذشته شرکت گوگل در اقدامی غیر حرفه‌ای، نسبت به ایجاد اختلال در استفاده از سرویس جستجوی خود (Google.com) برای کاربران ایرانی اقدام نموده است.
معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات گفت: بیش از ۹۰۰ هزار نفر تاکنون از طرح اتصال متقابل پیامرسانهای بومی استفاده کرده اند.
معاون سیاست گذاری واعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات گفت: به دنبال تدوین یک نظام ارزیابی و رتبه بندی پیام‌رسان‌های بومی هستیم تا پیام‌رسان‌ها به صورت دائمی رصد شوند.
وزیر ارتباطات در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، دغدغه ها و مسائل مطرح شده توسط نمایندگان مردم را مورد بررسی قرار داد.
مدیر مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات لحظاتی قبل در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در این باره گفت: ساعت ۸ صبح امروز با تلاش همکاران و تیم پیام‌رسان ایتا، اختلال در این پیام‌رسان بومی نیز برطرف شد. دیگر پیام‌رسان‌ها نیز ساعاتی پس از بروز اختلال در شب گذشته فعالیت خود را آغاز کردند.
در جریان قطعی پیام رسانهای داخلی به دنبال عدم تامین برق منطقه، این سوال پیش می آید که چرا دیتاسنتر پایدار نبود و چه کسی مسؤول سهل انگاری و عدم پایداری شبکه بود؟
براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دلیل اختلال در پیام رسان‌های داخلی عدم تامین برق در یک دیتاسنتر بوده است.
بررسی ها نشان میدهد برخی از پیام رسان‌های داخلی از ساعتی پیش از دسترس کاربران خارج شده اند.
مراسم رونمایی از اتصال متقابل پیام رسان‌های ایرانی عصر امروز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش که در کانال اجتماعی خود در پیام‌رسان‌های بومی منتشر کرده از ارتش انقلابی ایران به عنوان لنگر ثبات و امنیت منطقه یاد کرده است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در یادداشتی که در کانال اجتماعی خود در پیام‌رسان‌های بومی منتشر کرده است در واکنش به اعلام رسمی شهادت حاج احمد متوسلیان پس از ۴۱ سال نوشت: متوسلیان زنده است مادامی که آرمان آزادی قدس زنده است.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا اعلام کرد: بر اساس رصد فضای مجازی، مجرمان سایبری با ارسال پیام‌های حاوی لینک‌های آلوده و جعلی از طریق پیام‌رسان‌های بومی و غیربومی کلاهبرداری می کنند.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: بر اساس رصد فضای مجازی و شکواییه‌های قضائی واصله به پلیس فتا، مجرمان سایبری از پیام رسان‌های بومی و غیربومی برای مقاصد کلاهبرداری استفاده می‌کنند.
زارع پور تاکید کرد: اگر کندی در پیام رسان‌های داخلی مشاهده کردید با شماره ۱۹۵ تماس بگیرید، حتما رسیدگی می‌شود.
رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در حساب شخصی خود در فضای مجازی از خنثی سازی حمله سایبری به بانک مرکزی و برخی از پیامرسان‌های بومی خبر داد.
در وضعیتی که وزیر ارتباطات از افزایش تعداد کاربران پیام‌رسان‌های بومی و شبکه‌های داخلی و همچنین مناسب بودن سرعت اینترنت خبر می‌دهد، مدیران اپراتور‌های مختلف کشور با اشاره به ضرر‌های چند صد میلیاردی خود، وضعیت فعلی این شرکت‌ها را بحرانی و نیازمند مساعدت می‌دانند.
زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری گفت: تا دهه فجر همه پیام رسان‌های داخلی به هم متصل خواهند شد و مردم میتوانند از پیام رسان‌های مختلف به همدیگر پیام ارسال نمایند.
زارع‌پور با بیان اینکه مردم به پیام رسان‌های داخلی اعتماد کردند گفت: ۱۷ میلیون ایرانی در یک روز به یک پلتفرم داخلی پیوستند و ۶۰ درصد از ترافیک داخلی مردم ترافیکی است که از پلتفرم‌های داخلی استفاده می‌کنند.
سخنگوی دولت در خصوص فیلترینگ پیام رسان‌های خارجی گفت: این فیلترینگ به گونه‌ای تدبیر شد که مردم از پیام رسان خارجی به پیام رسان داخی کوچ کنند، البته این فیلتر مسکّن مقطعی است و سیاست دولت در حوزه فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات است، در طول هشت سال گذشته شبکه ملی اطلاعات کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت داشته، اما در یک سال اول دولت ۳۰ درصد رشد و در مجموع ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.
طباطبایی‌نژاد گفت: تصمیمی که برای محدودیت‌ها در پیام رسان‌های اینستاگرام و واتساپ به وجود آمده، هیچ ارتباطی به مجلس شورای اسلامی و دولت و یا وزارتخانه خاصی ندارد و تصمیم صریح شورای عالی امنیت ملی است.
خوانساری در گفتگوی زنده با شبکه خبر گفت: هیچ مشکلی در ارائه خدمات و تامین نیاز هموطنان در بستر سایت‌ها و پیام رسان‌های داخلی وجود ندارد.
سردار سلامی: برنامه‌های مختلفی مثل استفاده از پیام رسان‌های داخلی و موتور جستجو در حال انجام است، که دولت قبلی اعتقادی به تولید محتوا و زیرساخت در این زمینه نداشت و حتی یکی از موسسات ما را، که به دنبال استقلال در فضای مجازی بود، ۵۰۰ میلیارد تومان جریمه کرد.
سند ضوابط و شرایط انتشار محتوا، تبلیغات، صیانت از داده، مواجهه با تخلفات در پیام رسان های اجتماعی در کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور بررسی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ