سازمان هواشناسی اعلام کرد: رگبار و رعد و برق تا پنجشنبه در تهران تداوم دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های پیش‌بینی عددی، وضعیت جوی استان تهران از امروز تا چهارشنبه (۱۶ تا ۱۸ مردادماه) با گذر متناوب امواج بارشی آسمان، قسمتی ابری تا نیمه‌ابری همراه وزش باد در بعد از ظهر و شب، افزایش ابر، گاهی رگبار باران با احتمال رعدوبرق و افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۷ و ۸ تیر) در ارتفاعات شمالی هرمزگان رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.
با اعلام سازمان هواشناسی از پنج‌شنبه تا شنبه (۱ تا ۳ تیرماه) وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط تگرگ در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها خبر داد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه یکشنبه در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و ارتفاعات گیلان، دوشنبه در سواحل دریای خزر این وضعیت ادامه خواهد داشت، افزود: طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور، برخی مناطق مرکزی، جنوب غرب و سواحل جنوبی کشور به ویژه استان‌های بوشهر، خوزستان و ایلام، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.
از روز پنجشنبه تا شنبه (۲۵ تا ۲۷ خرداد) آسمان صاف تا کمی ابری در ساعات بعد از ظهر همراه با افزایش وزش باد و در نقاط مستعد گاهی با گردوخاک مورد انتظار است.
اداره هواشناسی استان تهران اعلام کرد: دمای تهران فردا افزایش می‌یابد.
در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، ارتفاعات استان‌های گلستان، سمنان و کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده با احتمال رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط خیرش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
برای فردا در اکثر نواحی استان تهران، آسمان قسمتی ابری همراه با وزش باد و در ارتفاعات گاهی همراه با رگبار و احتمالی رعد و برق است. از روز یکشنبه نیز با فعالیت سامانه بارشی جدید و وقوع ناپایداری‌های محلی تا روز سه‌شنبه به طور متناوب در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد در بعدازظهر وزش باد شدید و خیزش موقت گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد خیزش گرد وخاک و احتمال تگرگ از دوشنبه تا پنجشنبه (۲۲ تا ۲۵ خرداد) خبر داد.
رگبار و رعد و برق تا پنجشنبه در تهران
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، روز چهارشنبه (۱۷ خردادماه) به تناوب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، مرکز، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، استان یزد و شمال شرق فارس و روز پنجشنبه (۱۸ خردادماه) علاوه بر مناطق ذکر شده در برخی مناطق غرب، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی با احتمال گرد و خاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
از امروز تا سه‌شنبه هفته آینده به تناوب برای برخی نقاط از شمال‌غرب، سواحل شمال، شمال‌شرق، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، گاهی گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.
مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق تا روز دوشنبه در برخی استان‌های کشور خبر داد.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا شنبه (۲۷ فروردین) نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۲۸ فروردین) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد به‌تدریج افزایش ابر و اواخر وقت افزایش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.
معاون عمرانی فرمانداری تهران اعلام کرد که طبق اعلام سازمان هواشناسی از عصر چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه تا اواخر وقت پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه در تهران در ارتفاعات شمال و بویژه شمال غرب و غرب تهران شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید خواهیم بود که هشدار‌های لازم جهت آمادگی کامل به دستگاه‌های متولی صادر شده است.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۲۳ فروردین‌ماه) نیمه ابری، به‌تدریج افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز پنج‌شنبه (۲۴ فروردین‌ماه) ابری همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال تگرگ با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، امروز سه‌شنبه، اول فروردین‌ماه ۱۴۰۲ آسمان تهران نیمه ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۸ و ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. فردا چهارشنبه، دوم فروردین‌ماه نیز آسمان تهران ابری همراه با مه رقیق همراه با بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۱۱ و ۹ درجه سانتی‌گراد است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران از چهارشنبه شب تا روز پنجشنبه (۲۵ اسفند) با تقویت سامانه بارشی در سطح استان در بعضی ساعات رگبارو رعدوبرق و تند باد موقتی مورد انتظار است.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی از اواخر وقت امروز تا اواخر روز پنجشنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط گاهی تندبادهای لحظه‌ای در اغلب مناطق خوزستان خواهد شد.
از اواخر وقت امروز تا پایان هفته به‌ویژه روز‌های سه‌شنبه پنجشنبه و جمعه (۱۶ و ۱۸ و ۱۹ اسفند) با ورود و فعالیت سامانه بارشی روی استان افزایش ابرناکی، بارش باران، گاهی رگبار با احتمال رعد و برق، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش شدید برف، باران و کولاک، پدیده مه و در نقاط مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.
اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از اواخر روز پنجشنبه با تأثیر سامانه بارشی تا روز دوشنبه به تناوب شاهد رگبار باران و رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای در استان خواهیم بود.
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد قابل ملاحظه ابر‌های همرفتی و فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ از چهارشنبه تا پنجشنبه (۱۲ و ۱۳ مردادماه) در مناطق شمالی به‌ویژه ارتفاعات استان تهران خبرداد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ