رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر گفت: حرکتی را که حضرت امام در سال ۴۲ آغاز کرد،برای صیانت از کشور و استقلال ایران بود زیرا بعد از تصویب کاپیتولاسیون، آمریکایی‌ها در ایران دست به هر جنایتی می‌زدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زاهدان- مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان گفت: پرونده ثبت معنوی قیام مردم سیستان به‌عنوان نخستین خون‌خواهان امام حسین(ع) توسط کارشناسان میراث‌فرهنگی در حال تکمیل است.
کیهان نوشت: پنهان شدن عبدالحمید پشت نام امام حسین علیه‌السلام و تظاهر به مخالفت با یزید، نشان از محبت بالای اهل سنت به امام حسین و انزجار آن‌ها از یزید دارد و همین، سند قاطعی بر شکست سیاست اموی و یزید و معاویه در مقابل منطق علوی و حسینی است که فرقه‌های دست‌ساز آمریکا و انگلیس (وهابیت و بهائیت) درصدد معارضه با آن بوده‌اند.
اکنون که در دهه محرم به سر می‌بریم و یاد بزرگ آزادمرد جهان حسین بن علی بر هر کوی و برزن است، خوب است که به این پرسش اساسی توجه کنیم که چرا مردم کوفه از امام حسین برای قیام علیه حکومت یزید دعوت کردند.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) یعنی احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بیان داشت: در ایام محرم فرصت مغتنمی فراهم آمده تا هر چه بیشتر ابعاد فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را تبیین کنیم؛ این ایام فرصت خوبی است تا بر حمایت‌های قانونی خود از ستاد امر به معروف و نهی از منکر و آمران به معروف و ناهیان از منکر بیفزاییم.
کارشناس مسائل اسلامی با اشاره به دلیل نبودن پرچم بر گنبد حرم مطهر مولای متقیان گفت: پرچم نشانه و نمادی برای خونخواهی و تقاص است و تقاص خون امام علی (ع) توسط فرزند بزرگوار ایشان، امام حسن (ع)، از ابن ملجم ملعون گرفته شد. در حالی که سایر ائمه اطهار علیهم السلام که به شهادت رسیدند، در انتظار قیام امام زمان (عج) هستند تا قاتلان ایشان را قصاص کنند.
سخنان امام خمینی در روز عاشورا، برای رژیم غیر قابل تحمل بود، همانروز دستور دستگیری امام و همراهان امام صادر شد.  ساواک و شهربانی تعداد زیادی از یاران امام را در ۱۴ خرداد دستگیرکردند ودر ساعت سه نیمه شب  پانزده خرداد، با ریختن صدها کماندوی اعزامی از مرکز، منزل امام را محاصره و به منزل وارد شده ایشان را درحالی که مشغول نماز شب بود، دستگیر کرده،  به تهران منتقل ودر بازداشتگاه باشگاه افسران زندانی کردند،
دکترسیدمحمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر در پیامی سالگرد ارتحال ملکوتی رهبرکبیرانقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) را به عموم مردم ایران و همکاران بانک شهر تسلیت گفتند.
مراسم سالگرد ارتحال جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و بزرگداشت قیام جاودانه پانزدهم خرداد در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم برگزار می‌شود.
شورای نگهبان، به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بیانیه‌ای صادر کرد.
حزب تمدن‌اسلامی به مناسبت قیام تاریخی ۱۵ خرداد، آغاز نهضت اسلامی و ۱۴ خرداد سالروز عروج غم‌بار امام امت بیانیه‌ای صادر کرد.
ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام تاریخی یوم الله پانزدهم خرداد، در بیش از هزار شهر و بسیاری از روستاهای کشور با شعار «خمینی، حقیقت ماندگار» برگزار می‌شود.
هم‌زمان با سالروز قیام تاریخ‌ساز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم جمعی از مردم این شهر در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
هم‌زمان با سالروز قیام تاریخ‌ساز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم جمعی از مردم این شهر با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
هم‌زمان با سالروز قیام تاریخ‌ساز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم، جمعی از مردم این شهر در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
هم‌زمان با سالروز قیام تاریخ‌ساز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم، جمعی از مردم این شهر در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
هم‌زمان با سالروز قیام تاریخ‌ساز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم جمعی از مردم این شهر در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
امروز هم‌زمان با سالروز قیام تاریخ‌ساز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم جمعی از مردم این شهر با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
هم‌زمان با سالروز قیام تاریخ‌ساز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم جمعی از مردم این شهر با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
هم‌زمان با سالروز قیام تاریخ‌ساز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم جمعی از مردم این شهر در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: نگاهی که قدرتمندان غربی به ایران داشتند، نگاهی سلطه‌طلبانه بود. در این میان شخصیتی مانند امام خمینی(ره) قیام کرد و ملت ۳۵ میلیونی آن زمان پشتیبان او بودند.
رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود در روز عاشوار ضمن یادآوری حادثه کربلا تأکید کرد: امام حسین(ع) برای نجات اسلام از شر دشمنان قیام کرد.
پائین آوردن سطح قیام عاشورا آنگونه که عده‌ای از مداحان انجام می‌دهند و محدود ساختن آن به چند داستان و خواب و خیال آنگونه که روش مشترک بعضی منبری‌های کم‌سواد و مداحان غیرسنتی است، ضایع ساختن فرصت بی‌نظیری است که نهضت عاشورا در اختیار ما پیروان امام حسین علیه‌السلام قرار داده است.
ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه ای با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) در چهاردهم خرداد سال ۱۳۶۸ و گرامیداشت واقعه قیام خونین پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲، تحقق موازین اسلامی و استقلال و خودکفایی کشور را از اهداف و آرمان های اصلی امام راحل (ره) برشمرد.
رئیس جمهور یکی از پیام‌های قیام عاشورا را احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی دانست و با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردم در اجرای این فریضه، گفت: هر جا به مردم میدان داده شد، موفقیت حاصل شده است. اساساً هنر امام خمینی(ره) و رهبری انقلاب اسلامی آوردن مردم به میدان بود بنابراین نباید از این ظرفیت بزرگ غفلت شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ