شورای نگهبان، به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بیانیه‌ای صادر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اجتماع بزرگ مردمی عفاف و حجاب در میدان امام حسین (ع) با هدف «دفاع از ارزش‌های دینی و انقلاب مردم مسلمان» به مناسبت سالروز کشتار خونین مسجد گوهرشاد و روز ملی عفاف و حجاب برگزار شد.
پس از رحلت پیکر امام خمینی جهت وداع در روز ۱۵ خرداد ۱۳۶۸ به مصلای تهران منتقل شد، یخچال بزرگی با دیوار‌های شیشه‌ای بر روی چند کانتینر به‌طوری قرار گرفت تا مردم بتوانند پیکر امامشان که عمامه‌ای سیاه به نشانه انتساب به سادات بر روی سینه داشت را ببینند. پس از اقامه نماز ابتدا تصمیم گرفته شد برای تشییع کامیونی تابوت حامل پیکر را به بهشت زهرا که در ۲۰ کیلومتری مصلا بود منتقل کند و یک هلی کوپتر از آغاز مسیر تابوت را همراهی می‌کرد، در میانه راه به علت هجوم جمعیت زیادی که برای تشییع پیکر آمده بودند ادامه دادن مسیر غیر ممکن شد و هلی کوپتر به زحمت به زمین نشست و پیکر برای تکفین مجدد به جماران و در رور بعد به محل تدفین منتقل شد. در یازدهم ژوئن ۱۹۸۹، یک ششم جمعیت وقت ایران (بیش از ده میلیون نفر)، جمعیتی به وسعت ۳۲ کیلومتر برای تشییع پیکر امام خمینی به حوالی بهشت زهرا آمدند تا این بدرقه بزرگترین مراسم تشییع دنیا لقب بگیرد. بخشی از عکس‌های زیر از مجموعه آرشیو خبرگزاری ایرنا از مراسمات پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب در سال ۱۳۶۸ است که برای اولین بار منتشر می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی ـ رحمه‌الله ـ به سخنرانی در جمع مشتاقان و دلدادگان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) به سخنرانی در جمع مشتاقان و دلدادگان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند.
رهبر انقلاب با اشاره به اغتشاشات، فرمودند: دشمن فکر می‌کرد کار جمهوری اسلامی تمام شده و می‌توانند ملت ایران را به خدمت اهداف خود بگیرند اما احمق‌ها باز هم اشتباه کردند و ملت ما را نشناختند.
رهبر انقلاب با اشاره به اغتشاشات، فرمودند: دشمن فکر می‌کرد کار جمهوری اسلامی تمام شده و می‌توانند ملت ایران را به خدمت اهداف خود بگیرند اما احمق‌ها باز هم اشتباه کردند و ملت ما را نشناختند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) را از سرآمدان تاریخ خواندند و تأکید کردند: سرآمدان را نمی‌شود حذف و تحریف کرد.
بعد از نماز صبح درهای مصلای بزرگ امام خمینی (ره) جهت اقامه نماز پرشکوه عید سعید فطر، به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، به روی نمازگزاران باز شد.
بعد از نماز صبح درب‌های مصلای بزرگ امام خمینی (ره) جهت اقامه نماز پرشکوه عید سعید فطر، به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، به روی نمازگزاران باز شدند.
بنا بر اعلام شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، در‌های مصلای بزرگ امام خمینی (ره) از ساعت چهار صبح شنبه باز است و برنامه‌های ویژه جایگاه مصلای بزرگ امام خمینی (ره) از ساعت هفت صبح آغاز خواهد شد و نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب، در حدود ساعت هشت صبح اقامه خواهد شد.
نماز عید سعید فطر امسال در مصلای بزرگ امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و به امامت رهبر انقلاب اسلامی (مدظله العالی) برگزار خواهد شد.
ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تهران اعلام کرد که نماز عید سعید فطر امسال در مصلای بزرگ امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و به امامت رهبر انقلاب (مدظله العالی) برگزار خواهد شد.
امام جمعه تبریز گفت: موضع صریح رهبر معظم انقلاب بار دیگر به همه نشان داد که وقتی رابطه رهبری با جامعه پدرانه باشد پدر در ماجرای اغتشاشات از خطای جوانانش ولو بزرگ هم باشد می‌گذرد، ولی همان پدر در برابر کوچکترین تعرضی که به کودکانش می‌شود غیرتمندانه و با افتخار دفاع می‌کند و این نگاه پدرانه رهبری تبدیل به یک فراگیری می‌شود.
در شب میلاد امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، مراسم جشن تکلیف دختران دانش‌آموز امروز (جمعه) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.
هم‌زمان با سالروز قیام تاریخ‌ساز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم، جمعی از مردم این شهر در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
هم‌زمان با سالروز قیام تاریخ‌ساز ۱۹ دی ۱۳۵۶ قم، جمعی از مردم این شهر در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
علما، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ظهر امروز سه شنبه ۱۵ آذرماه، با تجمع در مدرسه مبارکه فیضیه قم و شرکت در اجتماع بزرگ میثاق با ولایت، ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب و امام راحل، اغتشاشات روزهای اخیر و هم راستا شدن با دشمنان نظام اسلامی را محکوم کردند. همچنین در این اجتماع آیت الله اراکی به ایراد سخن پرداخت.
همزمان با عید بزرگ میلاد باسعادت پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع)، جمعی از مسئولان نظام و میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با رهبر انقلاب دیدار کردند.
اجتماع بزرگ «امت رسول الله (ص)» همزمان با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) عصر یکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱، با حضور اقشار مختلف مردم و هیئات عزاداری با اهتزاز پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران در میدان انقلاب برگزار شد.
اجتماع بزرگ امت رسول الله(ص) در محکومیت اقدامات هنجارشکنانه اخیر، همزمان با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) همزمان با سراسر کشور در میدان انقلاب تهران برگزار شد.
اجتماع بزرگ «امت رسول الله (ص)» با حضور پرشور اقشار مختلف مردم انقلابی از میدان امام حسین (ع) تا میدان انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.
ماجرا مهسا امینی برگ برنده‌ای برای نظام نیست / در تمامی سه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در باب حجاب و عفاف، بندی بر مبنای تشکیل گشت ارشاد، سوار کردن زنان در ماشین و بردن آن‌ها برای ارشاد و اصلاح اخلاقی وجود ندارد / حتی مصوبه ۴۲۷ شواری فرهنگ عمومی نیز تنها به ذکر وظیفه «تذکر» برای افراد بدحجاب اشاره کرده / ضروریست دولت در ماجرای مهسا امینی از مردم عذرخواهی کند / مدیریت جامعه با باید و نباید‌های ایدئولوژیک بر خلاف هنجار‌های مقبول مردم به فقدان رابطه دیالکتیک میان قدرت رسمی و قدرت عمومی منتهی می‌شود / مسئولین حق ندارند به نام امام خمینی (ره) زمان پریشی کنونی خود را توجبه کنند / اگر حوزه، شریعت و مبانی فقهی ما به روز نشود، حکم‌های خارجی بر جامعه غالب می‌شود / در قانون و دین ما انسان جایگاه و کرامتی بسیار بالا داشته و دارد؛ نباید در یک حکومت دینی چنین اتفاقی رخ بدهد
یادگار امام گفت: انقلاب اسلامی یک پارادایم بزرگ را در حوزه مسأله فلسطین عوض کرد و گفتمانی را زدود و گفتمان دیگری را جایگزین کرد.
رئیس جمهور یکی از پیام‌های قیام عاشورا را احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی دانست و با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردم در اجرای این فریضه، گفت: هر جا به مردم میدان داده شد، موفقیت حاصل شده است. اساساً هنر امام خمینی(ره) و رهبری انقلاب اسلامی آوردن مردم به میدان بود بنابراین نباید از این ظرفیت بزرگ غفلت شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ