دوره بازآموزی نجات در ارتفاع برای اعضای تیم کوهنوردی کارگری استان مازندران به میزبانی هیئت کوهنوردی شهرستان سوادکوه و در فضای باز دیواره سنگ نوردی ورسک برگزار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«کبک دری» معروف به عروس کوهستان پرنده‌ای است که زیستگاه آن در ارتفاعات مناطق کوهستانی است. این تصاویر توسط محیط‌بان علی اکبرایمانی درمنطقه شکارممنوع سوادکوه تهیه شده است. منبع: ایسنا
سوادکوه - سرپرست سازمان امور عشایری ایران گفت: از مجموع حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت جامعه عشایری فقط آمار حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از آنان در مرکز آمار ایران ثبت شده است.
سوادکوه- محیط بان مازندرانی تصاویری از یک قلاده خرس و توله هایش را در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی ثبت و ضبط کرده است.
مرکز مدیریت راه‌ها محدودیت‌های ترافیکی اعلام کرد محدودیت‌های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۷ تیر تا روز شنبه ۱۰ تیر ماه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود که بر اساس آن تردد تردد موتور سیکلت‌ها بجزر موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه تا ۶ صبح شنبه از محور‌های کرج - چالوس، هراز، سوادکوه و و بالعکس ممنوع می‌باشد.
سوادکوه - دادستان سوادکوه گفت: فرد هتاک به ساحت مقدس امام شیعیان در فضای مجازی که اقداماتی علیه نظام انجام می‌داد با دستور دادستانی دستگیر و بازداشت شد.
محیط‌بان نمونه ملی تصاویری از غذاخوردن خرس قهوه‌ای مادر به همراه دو توله‌اش در منطقه شکار ممنوع سوادکوه ضبط کرد. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
رانندگانی که قصد تردد از پایتخت یا استان البرز به مازندران را دارند با توجه به مسدود بودن جاده کرج چالوس و آزاد راه تهران شمال فقط از محور‌های هراز و سوادکوه می‌توانند تردد کنند.
علی سوادکوهی با شکست محمد نخودی در فینال جام تختی احتمالا صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی خواهد بود.
مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محور هراز و بالعکس (حدفاصل آمل تا امامزاده هاشم)، واقع در استان مازندران، تا ۹ خرداد مسدود بوده و تردد از محورهای جایگزین کندوان و سوادکوه انجام می شود.
محسن محمدنژاد اظهار کرد: در زمان انسداد این محور، کاربران جاده‌ای می‌توانند از محور‌های کندوان و سوادکوه به عنوان محور جایگزین تردد کنند.
دوربین تله‌ای یک محیط‌ بان تصاویری از شب گردی یک پلنگ ایرانی در کوه‌های سوادکوه را ضبط کرده است. منبع: خبرفوری
فرمانده انتظامی سوادکوه از پلمب پارک جنگلی دریاچه شورمست به علت هنجارشکنی در حوزه حجاب و عفاف خبر داد.
عباسعلی سلیمانی اسبوکلائی (زاده ۱۳۲۶ در اسبوکلا سوادکوه) نماینده مجلس خبرگان رهبری در بابلسر به قتل رسد. شنیده‌ها حاکی از آن است که دقایقی قبل آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده سابق، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و کاشان امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در بابلسر هدف سوء قصد قرار گرفت.
عباسعلی سلیمانی اسبوکلائی (زاده ۱۳۲۶ در اسبوکلا سوادکوه) نماینده مجلس خبرگان رهبری در بابلسر به قتل رسد.
فیلم نوحه خوانی مرحوم دکتر عماد افروغ در شب عاشورا در روستای لفور منتشر شده است. مرحوم عماد افروغ تاسوعا و عاشورای هر سال در روستای لفور از توابع سوادکوه به سخنرانی در جمع اهالی این خطه می‌پرداخت. دکتر عماد افروغ به دلیل ارادت ویژه‌ای که به حضرت علی (ع) داشت، در واپسین سال‌های عمرش مشغول پژوهش روی نهج‌البلاغه بود، اما بسیاری از کار‌های او به دلیل بیماری و مرگش، ناتمام ماند. این جامعه‌شناس، پژوهشگر و نویسنده، بامداد روز گذشته بر اثر بیماری سرطان درگذشت.
دادستان سوادکوه از پلمب ۷ کافه و رستوران به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی در شهرستان خبر داد.
با توجه به برگشت مسافران نوروزی از عصر فردا هم‌اکنون تردد در جاده کندوان سنگین گزارش شده و در هراز و سوادکوه روان است.
جهان‌تاب به ممنوعیت تردد تمامی تریلی از محور سوادکوه و تردد تمامی کامیون و کامیونت از محور هراز اشاره کرد و یادآور شد: باتوجه به انسداد محور کندوان و همچنین بازگشت برخی از مسافران از بعدازظهر پیش‌بینی افزایش حجم بار و ترافیک را به‌ویژه در محور‌های هراز و سوادکوه خواهیم داشت.
تصاویری از گشت‌زنی پلنگ ماده در جنگل‌های سوادکوه مازندران را مشاهده می‌کنید.
ثبت پلنگ ایرانی توسط دوربین تله ای در سوادکوه در 5 اسفند ماه 1401 ؛ این پلنگ در هوای بسیار سرد جهت حفظ بقا از مسیرهای پربرف و صعب العبور گذر می‌کند تا به شکار مورد علاقه خود برسد و تغذیه کند. این فیلم کم نظیر را علی اکبر ایمانی، محیط بان مازندرانی ثبت و در صفحه شخصی‌اش به دوستداران محیط زیست تقدیم کرده است.
سرهنگ یدالله جهان‌تاب اظهار کرد: به دلیل عملیات عمرانی، رفع نقص سیستم روشنایی و تقویت روشنای تونل‌های محور هراز از ساعت ۲۳ سه شنبه ۱۸ بهمن الی ۶ صبح چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه جاری محورهراز بسته و محور‌های جایگزین سوادکوه، چالوس و کندوان خواهد بود.
مرکز مدیریت راه‌های مازندران گفت: محدودیت‌های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۱۸ آبان تا روز شنبه ۲۱ آبان در جاده‌های شمال اعمال می‌شود که بر اساس آن تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ امروز تا ساعت ۶ روز شنبه از محور‌های کرج - چالوس، هراز، سوادکوه و بالعکس ممنوع می‌باشد.
طبیعتگردان مدعی حفظ محیط زیست با ترغیب اینفلوئنسرهای سفر موجب تخریب حوضچه‌های آهکی آبشار اسکلیم در سوادکوه شده‌اند و از بنرهای هشداردهنده به عنوان زیرانداز استفاده می‌کنند!
نماینده مردم جویبار، سوادکوه و قائمشهر گفت: مجلس بر روند اجرای قوانین از جمله قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران نظارت دارد و به طور مکرر به دستگاه‌های مختلف تذکرات جدی را داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ