از بین بیش از ۸۰ هزار فردی که در ماه می‌ شغل خود را از دست داده‌اند، حدود ۳۹۰۰ مورد به هوش مصنوعی ارتباط داده شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دو کشور نفت‌خیز به دنبال تراشه و متخصص AI در جهان هستند
سازمان اطلاعات و هوش مصنوعی عربستان با همکاری «گوگل کلود» برنامه  ای تهیه کرده اند که طی آن هزار زن از ۲۸ کشور جهان درباره مهارت های داده و هوش مصنوعی اطلاعات دریافت می کنند.
تصاویری جذاب از کشور دبی توسط هوش مصنوعی منتشر شده که بعد از انتشار فیلم باربی به رنگ صورتی درآمده است.
در رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه که از بامداد امروز (چهارشنبه) در خلیج فارس و با تمرکز بر جزیره بوموسی آغاز شده است، انواع سامانه‌ها و تجهیزات بومی و تولید شده در صنایع دفاعی و دانش بنیان کشور به کارگیری شدند.
ترکیب هوش مصنوعی با سلاح های آینده موضوع بسیار نگران کننده‌ای است؛ از همان روزهای اولیه قدرت گرفتن هوش‌مصنوعی، دانشمندان پتانسیل آن را برای تأثیرگذاری بر جنبه‌های مختلف زندگی بررسی کرده‌اند.
این تصاویر که خانواده‌های کشور‌های مختلف را نشان می‌دهد، توسط هوش مصنوعی خلق شده. ترکیب هوش مصنوعی با یک دیزاینر، نتایج حیرت‌انگیزی رقم خواهد زد.
«ما در ایران دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم، شرایط جهان برای پرداختن به هوش مصنوعی، اقتصاد مبتنی بر هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های پیشرو، جایی برای انتخاب افراد ناآگاه، یا کم اطلاع در مسند‌های تصمیم گیری کشور نمی‌گذارد. جهان منتظر آزمون و خطا‌های ما نمی‌ماند. اکنون همه کشور‌ها با نهایت توان خود در حوزه هوش مصنوعی سرمایه گذاری می‌کنند و سعی دارند به جایگاه ویژه‌ای برسند. در برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس «وزارت هوش مصنوعی» راه اندازی شده است. اما در ایران چنین نهاد متمرکز و تخصصی نداریم که به هوش مصنوعی به عنوان یک دغدغه مهم نگاه کند»
رئیس مرکز توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هوش مصنوعی به سرمایه گذاری نیاز دارد که خوشبختانه دولت به این مساله توجه کرده و وزارت ارتباطات برای آن برنامه ریزی دارد.
ایلان ماسک معتقد است که کشور چین در توسعه هوش مصنوعی در موقعیت قوی قرار دارد و این کشور در هر چیزی که به فکرش باشد عالی خواهد بود.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح الزامات ورود فناوری های هوشمند به مدارس کشور گفت: استفاده از فناوری و تشکیل سامانه جامع برای ذخیره سازی داده ها در مدارس ضروری است.
رئیس‌ سازمان بازرسی کل کشور گفت: اقداماتی که بر اساس سند تحول در دستور کار داریم، بحث ارتقای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و هوشمندسازی آن است.
کاخ کرملین اعلام کرد که هکرها به ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی روسیه نفوذ و یک سخنرانی جعلی از رئیس جمهور این کشور پخش کردند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه شاهد اضافه شدن هوش مصنوعی به فضای سایبری هستیم، گفت: جمع‌بندی سازمان پدافند غیرعامل کشور این است که در سال ۱۴۰۲، هوش مصنوعی وارد دفاع سایبری شود.
قانونگذاران مجلس نمایندگان و سنای آمریکا درباره استفاده احتمالی از هوش مصنوعی در زرادخانه هسته‌ای این کشور هشدار دادند.
شواهد نشان از آن دارد که هرگونه بروکراسی و تاخیر در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، رگولاتوری و فراهم‌آوری زیرساخت‌ها و مقدمات گسترش هوش مصنوعی در کشور، تنها به کندی بهره‌برداری از این فناوری منجر نشده و منجر به عقب‌ماندگی‌های گسترده در حوزه‌های متعدد اقتصادی، اجتماعی و ... نیز خواهد شد.
نقشه نهادی مرتبط با هر یک از اقدامات به تفکیک در پیش نویس نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی ترسیم شد.
به گفته وزیر آموزش امارات متحده عربی به زودی ربات های هوش مصنوعی می توانند در کلاس ها درس این کشور تدریس کنند.
به گفته وزیر علوم جدید انگلیس سیستم های هوش مصنوعی مانند «چت جی پی تی» می توانند در دولت این کشور نقش ایفا کنند.
بیش از ۶۰ کشور جهان از جمله آمریکا و چین یک فراخوان برای اقدام جهت استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در ارتش امضا کردند.
یک نظامی ارشد آمریکایی می گوید که این کشور، رژیم صهیونیستی و متحدان واشنگتن برای پیش بینی حملات پهپادی از مبدا ایران از هوش مصنوعی استفاده می کنند.
شاهرود- رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان از افتتاح بزرگترین پردیس ایران با موضوع هوش مصنوعی در شاهرود خبر داد و گفت: مجوز این پردیس اخذ شده است.
با توجه به مقالات منتشر شده توسط موسسات و شرکت‌های دانشگاهی، هوش مصنوعی و فناوری زیستی سریع‌ترین رشته‌های علمی در حال رشد در جهان هستند. از نظر آکادمیک دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) به ترتیب با انتشار ۷۰.۶۷، ۳۹.۸۵ و ۳۷.۶۹ مقاله منتشر شده در نشریه "نیچر" در سال ۲۰۱۸ میلادی بر عرصه تحقیقات در ایالات متحده مسلط بوده اند.
چارچوب ملی حاکمیت هوش مصنوعی در پیش نویس نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی ارائه شده و بیش از ۱۶۰ اقدام و فعالیت و پروژه برای توسعه هوش مصنوعی در کشور در نظر گرفته شده است.
شی که آشکارا نگران است از چینی‌ها خواسته تا اتکای خود به فناوری شان را افزایش دهند و تنظیم و اجرای "قوانین در زمینه‌های اقتصاد دیجیتال، امور مالی اینترنتی، هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ، رایانش ابری را تسریع بخشند".

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ