زیدآبادی گفت: هرچند لاریجانی امروز قدرت مستقیم ندارد، ولی آنقدر هم از محوریت قدرت دور نیست که برای جریانهای تندرو خطری به شمار نیاید.
اخبار مشابه
در این قسمت میتوانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده
نمایید.
آنچه تصویب میشود دستپخت مجلس است و مسئولیت مصوبات مجلس هم با توجه به گرایشهای موجود در آن، با شخص رئیس قوۀ مقننه است، مگر آنکه وی به صراحت مخالفت خود را با طرح مربوطه اعلام کند.
هریک از طیفهای اصولگرایی به استثنای برخی از چهرههای سنتی، اما فاصلهدارِ آنها با شاکلۀ اصلی قدرت، هر کدام میکوشند تا خود را نسبت به رقبای جدیدشان، نامنعطفتر و با «خلوص انقلابی» بیشتر نشان دهند و بدینوسیله دلِ نیروهای اصطلاحاً «پا به رکاب» و «سوپرانقلابی» را به دست آورند.
مجلس ختم مادر گرامی احمد مسجد جامعی، در مسجد المصطفی (ص) تهران و با حضور جمعی از مقامات عالی رتبه سیاسی و اهالی فرهنگ، هنرمندان، روزنامه نگاران و نمایندگان احزاب برگزار شد. در این مراسم سید محمد خاتمی، مسیح مهاجری، علی لاریجانی، سید محمد ابوترابی فرد، سبط الشیخ، مسیح بروجردی، مجید انصاری، موسوی لاری، سید محمدکاظم موسوی بجنوردی، محمدرضا خاتمی، عبدالجبار کاکایی، علی اکبر صالحی، سید مرتضی نبوی، سهیل محمودی، سید عباس صالحی، احمد توکلی، ساعد باقری، صالحی امیری، محسن حاجی میرزایی، سعید تهرانی، الهام فخاری، کامبیز نوروزی، سعید لیلاز، محمد ستاری فر، رضا فرجی دانا، کمال خرازی، مهدی چمران، حمیدرضا آصفی، فاطمه راکعی، محسن پیرهادی، هاشمی طبا، جلیل رسولی، قاسم رفعتی، عبدالصمد صمدی، سید علیرضا بهشتی شیرازی، مجید مجیدی، هادی خانیکی، محمود واعظی، حسین سلیمی، محسن رفیقدوست، سید محمد بهشتی، علی انسانی، شاهرخ تندرو صالح، فریدون عموزاده خلیلی، پیروز قاسمی، علی اصغر سیدآبادی، حسین انتظامی، محمد جواد حق شناس، غلامعلی اصغریان، امین عارف نیا، محمد رجبی، محمد حسن رجبی و جمعی از هنرمندان، اهالی رسانه، سفرا و رایزنهای فرهنگی و ناشران حضور داشتند. مرحومه «فخری فلسفی تنکابنی»، مادر احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و همشیره مرحوم آیت الله محمد تقی فلسفی، خطیب مشهور تهران بود
اگر این مهاجمان به دکتر ظریف توانستند بدون توقف برنامهٔ هستهای، همکاری کامل با آژانس، پذیرش اف. ای. تی. اف و در یک کلام تجدیدنظر در سیاست خارجی، اقتصاد کشور را سر و سامان دهند و اعتماد و رضایت عموم مردم را جلب کنند که همگی ما به آنها احسنت خواهیم گفت.
اگر این مهاجمان به دکتر ظریف توانستند بدون توقف برنامهٔ هستهای، همکاری کامل با آژانس، پذیرش اف. ای. تی. اف و در یک کلام تجدیدنظر در سیاست خارجی، اقتصاد کشور را سر و سامان دهند و اعتماد و رضایت عموم مردم را جلب کنند که همگی ما به آنها احسنت خواهیم گفت.
احمد زیدآبادی گفت: اگر این دولت بخواهد افایتیاف امضا شود، موضوع بدون نیاز به بررسی دوباره مجلس و شورای نگهبان، یکسره به مجمع تشخیص مصلحت نظام میرود و همانجا تایید میشود.
احمد زیدآبادی گفت: اگر این دولت بخواهد افایتیاف امضا شود، موضوع بدون نیاز به بررسی دوباره مجلس و شورای نگهبان، یکسره به مجمع تشخیص مصلحت نظام میرود و همانجا تایید میشود.
آن دسته از محافل اصولگرا که برگزاری غیرعلنی دادگاه سه جوان اعدام شده در اصفهان را به باد انتقاد گرفتند و آن را بیش از هر چیز به زیان حکومت و دستگاه قضایی ارزیابی کردند، بهتر است تا دیر نشده، بر ضرورت علنی بودن دادگاه این دو روزنامهنگار تأکید و برای آن زمینهسازی کنند.
زیدآبادی: مشکل اصلی کشور ما این فرد یا آن فرد نیست که با برخی جابجاییها مرتفع شود، مشکل طرز تفکری است که با اصول توسعۀ متوازن و پایدار اقتصادی و علوم مرتبط با آن به کلی بیگانه است
اگر فرض کنیم که اعضای شورای شهر تهران با تغییر نام کوچۀ اختر به بصیرت، خواستهاند توجه "سوپرانقلابیها"ی حامی خود را به تغییر نام خیابان شیخ نمر جلب کنند، خیلی هم بیراه نخواهد بود!
زیدآبادی نوشت: از نظر من تلاش مؤثر و واقعی در جهت «براندازی» این قبیل توصیههاست و نه آنچه عدهای تحت این عنوان، خود را به آن مشغول داشتهاند!
احمد زیدآبادی: قصد نیتخوانی ندارم، اما به نظرم اظهارنظرهای سالهای اخیر آقای لاریجانی با سطح فهم و دانش او خیلی فاصله دارد و این معمای بزرگی است!
زیدآبادی نوشت: شانس احیای برجام البته به زیر ۲۰ درصد رسیده است، اما همین ۲۰ درصد هم در پرتو یک استراتژی تازه یعنی گشودن دامنۀ آن به روی موضوعات دیگر بویژه جنگ اوکراین امکانپذیر است.
زیدآبادی نوشت: شانس احیای برجام البته به زیر ۲۰ درصد رسیده است، اما همین ۲۰ درصد هم در پرتو یک استراتژی تازه یعنی گشودن دامنۀ آن به روی موضوعات دیگر بویژه جنگ اوکراین امکانپذیر است.
احمد زیدآبادی به یک توئیت واکنش نشان داد.
زیدآبادی گفت: نمیدانستند که در این کشور حتی پراندن سنگی را هم «محاربه» تعریف کردهاند و برایش حکم مرگ در نظر گرفتهاند؟
احمد زیدآبادی گفت: در این موقع نیت افراد برای گفت و گو چندان اهمیتی ندارد، همینکه پشت میز مذاکره می نشینند و حاضر به گفت و گو می شوند نشان دهندهی نیاز آن ها به گفت و گو و ناتوانی در اعمال زور است. شما وقتی برای پیدا کردن راه حل دم از گفت و گو می زنید همهی حامیان و طرفداران خود را بر اساس منطق گفت و گو پرورش می دهید.
زیدآبادی: مرجعیت با محدود کردن هرگز پیدا نمیشود و اتفاقا برعکس است. در حال حاضر اینستاگرام را مسدود کردند و تلگرام هم پیش از این مسدود بوده، اما آیا در مراجعه و استفاده از این رسانهها محدودیتی ایجاد شده است؟ خیر، اتفاقا گرایش بیشتر شده و بازار فیلتر شکن فروشها داغتر شده است.
جمهوری اسلامی در مناقشۀ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقۀ قرهباغ، بهطور رسمی طرف باکو را گرفته، با این حال، دولت الهام علیاف مدعی است که تهران به دلیل روابط گرم و صمیمانه اش با ارمنستان عملاً در کنار ایروان قرار گرفته است.
زیدآبادی نوشت: نیروهای میانه طاقت تحمل فحش و ناسزا و اتهامهای بیپایه و ناعادلانه را ندارند و با احساس سرخوردگی و اندوه عمیق، صحنه را ترک میکنند تا حامیانِ آن دو قطبِ متخاصم، آنقدر خون یکدیگر را بریزند که یک طرفشان به اتمام رسد! بدبختی، اما اینجاست که در سایۀ این خونریزی، ملت و کشوری چنان قربانی میشود که ممکن است تا قرنها کمر راست نکند و یا کلاً از چرخۀ تمدن بشری خارج شود.
یک فعال سیاسی نوشت: هر چه اوضاع کشور پیچیدهتر شود، دولت آقای رئیسی ناکارآمدتر و بحرانیتر خواهد شد. جای او بودم یا خودم را از اسارت پایداریها نجات می دادم و کابینهای به کلی متفاوت و مقبول اهل تخصص میچیدم و یا اینکه از ریاست جمهوری استعفاء میدادم.
زیدآبادی گفت: اگر یک فرد فاشیست پیدا شود و توده مردم نیز از او حمایت کنند، وضعیت بدتر خواهد شد و توتالیتاریسم در کشور ظاهر میشود؛ تنها راه نجات این است که حکومت نشانههای تغییر را بروز دهد و مردم نیز این تغییر را بپذیرند و از آن حمایت کنند. تنها همین دو راه برای ما مانده است.
زیدآبادی نوشت: فرهنگ مبارزه سیاسی در ایرانِ معاصر بر بنایی کج استوار شده است. در این فرهنگ، فرد مبارز، آدم عصبی و بیباکی است که در برخوردش با آنچه که در ایدئولوژی یا مرامش به عنوان امر منفی یا مشکل تعریف شده است، تهاجمی و بیملاحظه رفتار میکند.
زیدآبادی نوشت: تمام نیروهای سیاسی و اجتماعی در ایران چه در داخل حکومت و چه خارج از آن، باید آمادۀ بهکارگیری شیوههای فرهنگی و متمدنانه برای رفع اختلافات خود به قصد دستیابی به توافق شوند. بدیل این شیوه، دیگر حکمفرما کردن سکوتی قبرستانی از راه اعمال زور یا نفی و انکار دیگری نیست.
تمامی حقوق این سایت متعلق به آیلوک میباشد. سایت مپ