طبق آخرین نظرسنجی، بستنی سنتی ایرانی در جایگاه نخست، فالوده شیرازی در جایگاه نهم و آب هویج بستنی در جایگاه بیست و یکمِ محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین دسر‌های سرد جهان قرار دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای تهیه بستنی یخی موهیتوی خوشمزه در ابتدای کار قسمت سبز رنگ لیمو ترش‌ها را با دندانه‌های ریز رنده، رنده می‌کنیم. در ادامه آب و شکر را درون یک قابلمه مناسب می‌ریزیم و قابلمه را روی حرارت متوسط می‌گذاریم.
خواص شیمیایی منحصر بفرد آب، چربی‌ها، پروتئین‌ها و قندها با هوا ترکیب می ‌شوند و مخلوط جامد، مایع و گازی که ما می ‌شناسیم و دوست داریم به دست می آید.
تصویری جالب و کمتر دیده شده از یک بستنی فروش در ایستگاه ۵ توچال در تابستان سال ۱۳۵۷ را مشاهده می‌کنید. عکس را میشل ستبون فرانسوی به ثبت رسانده است.
سرمربی جدید پیکان کار سختی برای بستن شاکله اصلی تیمش دارد.
محققان می‌گویند مصرف بستنی می‌تواند بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر بگذارد. حال تصور کنید بدن در مواجهه به عوامل بیماری‌زا نیازمند پاسخ سیستم ایمنی بدن است، در حالی که پیش‌تر سیستم ایمنی بدن به دلیل مصرف مواد غذایی خاص مانند بستنی دچار التهاب شده و درگیر آن است.
باشگاه قدیمی فوتبال عربستان که به تازگی به سطح اول این کشور بازگشته سودای بستن تیمی قدرتمند را در سر دارد.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: بازی سختی با ژاپن داریم چرا که آنها یکی از آماده‌ترین تیم‌ها هستند.
یک کارخانه تولید بستنی ژاپنی، برای تولید نوعی بستنی با طعم خاص، از نادرترین مواد خوراکی دنیا استفاده کرده تا جایی‌که قیمت تمام شده هر بستنی به ۶۶۹۶ دلار رسیده است.
بستنی زعفرانی یکی از انواع بستنی‌های سنتی ایرانی است که بسیار محبوب و پر طرفدار است و شما می‌توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید.
بستنی میوه‌ای یکی از انواع بستنی‌های خوشمزه و محبوب است که به دلیل داشتن میوه تازه در ترکیباتش طعم بسیار دلنشینی دارد.
بستنی میوه‌ای یکی از انواع رنگارنگ بستنی‌هاست که طرفداران زیادی به‌خصوص در میان کودکان دارد.
بستنی آووکادوی شکلاتی که بدون لبنیات تهیه می‌شود، به دلیل افزودن آووکادوی رسیده، غنی و خامه‌ای شکل است.
وزارت بهداشت روسیه در خصوص حادثه انفجار در سنت پترزبورگ اعلام کرد که ۳۲ نفر در پی حادثه انفجار در رستوران زخمی شدند و یک نفر جان خود را از دست داد. وضعیت جسمانی ۱۰ نفر از زخمی‌شدگان وخیم است ۱۶ نفر دیگر از جمله یک دختر ۱۴ ساله نیز جدی گزارش شده است و حال پنج زخمی دیگر نیز مساعد است و همگی در بیمارستان بستری هستند. یکی از زخمی‌ها نیز حاضر به بستری شدن در بیمارستان نشد.
بستنی در تهران ابتدا به صورت سنتی و دستی با عنوان «بستنی زعفرانی» درون ظرفی (بشکه‌ای) دوجداره درست می‌شد؛ به این صورت که درون جدار داخلی شیر، خامه، شکر، ثعلب و زعفران، و در جدار بیرونی یخ و نمک ریخته می‌شد؛ سپس بشکه را مرتباً تکان می‌دادند تا بستنی تهیه شود.
اولین رویکرد جدید رسانه سعودی عرب نیوز به ایران، با گزارشی از علاقه سعودی‌ها به طعم چلوکباب و بستنی زعفرانی تا معرفی هفت سین و موسیقی ایرانی، دیده شده.
میکولینو می‌گوید، اگرچه برخی از افراد در برابر پیشنهاد بستنی با طعم جیرجیرک، منزجر یا حتی ناراحت می‌شوند، آن دسته از افراد کنجکاو، با روی باز و لبخند تصمیم می‌گیرند، این طعم جدید را امتحان کنند. حتی برخی از آن‌ها هر روز این نوع بستنی را سفارش می‌دهند.
محمد مشتی می‌گوید: «ما مشتری از کشور‌های ژاپن، آمریکا، کانادا و... داریم که با کتابی که در دستشان است می‌آیند و اینجا را پیدا می‌کنند تا به قول خودشان بستنی ناب مشتی بخورند.»
ممدریش و اکبر مشتی و مش محمدعلی از بنیانگذاران بستنی سنتی در تهران بودند و مرحوم محمد صالحی معروف به مش ممد آب بند، از آن‌ها فوت و فن بستنی درست کردن را آموخت و اولین کسی بود که از سال ۱۳۱۰در شمیران بستنی درست کرد. برای همین به او مش ممد آب‌بند می‌گفتند.
در دیدار دیشب منچسترسیتی و لیورپول که در ورزشگاه اتحاد برگزار شد یک دختر 15ساله هوادار سیتی از طرف هواداری لیورپولی از ناحیه سر به شدت مجروح شده و در بیمارستان بستری است.
با نوشیدن آب یخ، تمرکز بدن از گوارش بر تنظیم دمای بدن معطوف می‌شود که می‌تواند موجب از دست رفتن آب بدن و احساس تشنگی شود. دمای عادی بدن ۳۷ درجه سانتی گراد است و زمانی که ماده غذایی با دمای بسیار کم مانند آب یخ یا بستنی مصرف می‌کنید، بدن تلاش می‌کند با صرف انرژی بیشتر دما را تنظیم کند.
معاون وزیر کشور گفت: ما اسناد مختلفی از اسناد پزشکی و نامه‌های اداری و فیلم‌های بیمارستان در زمان بستری شدن خانم امینی داریم. بازپرس به همراه پدرش آنجا حضور می‌یابد و هنوز اتفاق خاصی نیفتاده بود را در اختیار داریم و این فیلم موجود است و پدرش تایید میکند که ضربه‌ای به سر او نخورده و سر او مشخص است.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: برخی از این نوجوان‌ها و جوان‌های دستگیر شده در اعترافات خود از کلید واژه‌های مشترکی، چون شبیه‌سازی اغتشاشات خیابانی به بازی‌های رایانه‌ای و همچنین اعتیاد و وابستگی شدید به فضای مجازی سخن می‌گویند؛ زمینه و بستری که شبکه‌ها و رسانه‌های مجازی و ماهواره‌ای دشمن به خوبی از آن برای اغفال و گمراه سازی، بهره گرفت.
بزرگترین تونل باد جهان با قطر ۸۰ سانتی متر در چین ساخته شده و بستری مناسب برای انجام تست های مافوق صوت ارزان قیمت را فراهم می کند.
بستنی شیری شکلاتی یکی از انواع بستنی‌های شکلاتی است که از ترکیب شیر با شکلات تهیه می‌شود و شما می‌توانید این بستنی خوشمزه را با روشی آسان در منزل تهیه کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ