با نوشیدن آب یخ، تمرکز بدن از گوارش بر تنظیم دمای بدن معطوف می‌شود که می‌تواند موجب از دست رفتن آب بدن و احساس تشنگی شود. دمای عادی بدن ۳۷ درجه سانتی گراد است و زمانی که ماده غذایی با دمای بسیار کم مانند آب یخ یا بستنی مصرف می‌کنید، بدن تلاش می‌کند با صرف انرژی بیشتر دما را تنظیم کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بسیاری از باور‌های اشتباه در مورد نوشیدن آب طی سال‌های اخیر پراکنده شده است. در این مطلب سعی داریم بر اساس آخرین یافته‌های علمی به بررسی باور‌های درست و نادرست در این مورد بپردازیم.
نوشیدن این آب میوه غیر معمول می‌تواند فشار خون را کاهش دهد.
مصرف آب بیش از حد به وضعیتی به نام هیپوناترمی (کم‌سدیمی) منجر می‌شود. در این حالت، غلظت نمک بدن بسیار کم می‌شود که به آن مسمومیت با آب هم می‌گویند. اگر در مدت زمانی کوتاه مقدار زیادی مایعات بنوشید، تعادل الکترولیت بدن از بین می‌رود. در این حالت ممکن است کلیه‌ها نتوانند آب اضافی را دفع کنند.
زمانیکه با معده خالی آب می‌نوشید این اسیدها رقیق شده و از بدن بیرون می‌روند. بنابراین مشکل سوزش معده رفع می‌شود و معده آماده صبحانه می‌شود.
هر چیزی که باعث تعریق شما شود - سونا یا جکوزی، پیاده‌روی در یک روز گرم و ... - باعث از دست دادن مایعات بدن شما می‌شود. همینطور ورزش کردن نیز موجب گرم شدن ماهیچه‌ها می‌شود و در نتیجه بدن شما عرق می‌کند تا گرما را دفع کند.
احتمالا همه می‌دانیم که نوشیدن آب در صبح فواید بسیاری دارد. اما آیا از فواید نوشیدن آبگرم و ولرم با معده خالی (ناشتا) اطلاعی دارید؟ خوردن آب گرم ناشتا توصیه بسیاری از پزشکان است که شما را با فواید شگفت انگیز آن آشنا خواهیم کرد.
شیر حدود ۹۰ درصد آب دارد، به این معنی که می‌تواند منبع خوبی برای هیدراتاسیون باشد، به خصوص در ماه‌های تابستان که مردم بیشتر در معرض خطر کم آبی قرار دارند. از آنجایی که شیر با مواد مغذی زیادی همراه است، بدن آن را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارد.
نوشیدن آب از پارچ سفالی می‌تواند سطح خوبی از تستوسترون را در بدن حفظ کند، اما نوشیدن آب از بطری پلاستیکی از میزان تستوسترون در بدن می‌کاهد. آبی که از پارچ سفالی می‌نوشید مزه‌ای طبیعی‌تر دارد و خنک و گواراست و ضمناً به سوخت‌وساز بدن و تنظیم تستوسترون کمک می‌کند.
آب، تنها نوشیدنی ضروری برای بدن است که بدون دریافت کافی آن، حیات انسان به خطر می‌افتد. نوشیدن آب تاثیرات مختلفی بر سلامت بدن دارد که براساس یکی از آنها، آب به کاهش قند خون کمک می‌کند. اما این باور تا چه حد صحیح است؟!
متخصص تغذیه با اشاره به عوارض نوشیدن آب همراه غذا گفت: افرادی که دچار سوء هاضمه هستند از نوشیدن آب همراه غذا خودداری کنند.
نتیجه تحقیقات نشان می دهد که یک لیوان آب چغندر در روز می تواند خطر حمله قلبی یا سایر عوارض برای مبتلایان به آنژین صدری* را به میزان بیش از 50 درصد کاهش دهد.
به گفته سازمان بهداشت جهانی، قند اضافی موجود در نوشابه‌ها و آب میوه‌های بسته بندی شده به عنوان یک اثر پرناتروژنیک بر بدن شناخته شده اند. این بدان معنا است که قند، آب را از سلول‌ها و بافت‌ها خارج می‌کند و سطح مایعات را در بدن کاهش می‌دهد. علاوه بر این، تصور نادرستی از هیدراتاسیون نیز به ما می‌دهد و باعث می‌شود آب کمتری بنوشیم.
کم آبی جدی بدن می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی، کلیوی، خستگی، سردرد، مشکلات پوستی، و مشکلات مثانه شود. حتی ثابت شده که نوشیدن آب در اوایل صبح بسیار بهتر از قهوه و سایر نوشیدنی‌ها منجر به کنترل فشار خون می‌شود. آب میوه‌های مختلف و نوشابه‌های سودا به هیچ وجه نمی‌توانند جایگزین آب آشامیدنی شوند.
جلوگیری از کم آبی بدن برای اطمینان از این که بدن شما در بهترین حالت خود احساس و عملکرد دارد بسیار مهم است. در حالی که آب آشامیدنی بخش مهمی از معادله به منظور جلوگیری از کم آبی شدن است، اما این تنها قطعه از پازل نیست.
مس خواص ضد میکروبی زیادی دارد و می‌تواند باکتری‌های مضر برای سلامت انسان را از بین ببرد. به همین دلیل در بسیاری از نقاط دنیا تجهیزات اتاق بیماران و محل جراحی را از آلیاژ مس می‌سازند؛ بنابراین بد نیست ما هم از ظرف مسی برای خوردن آب استفاده کنیم، چرا که وقتی آب در طول شب، یا به مدت ۸ ساعت، در ظرف مسی نگهداری می‌شود، مقدار بسیار کمی از یون‌های مس در آب حل می‌شود.
"پوست شیشه‌ای" اصطلاحی است که به پوست سالم، صاف، شفاف و درخشان اطلاق می‌شود.
آب یا نوشیدنی‌های کاملا یخ به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شروع افطار باشند. این درحالی است که شیر ولرم، آب نسبتا گرم، چای کم‌رنگ گرم یا حتی یک نوع سوپ گرم کاملا رقیق همگی می‌توانند یکی از بهترین گزینه‌های خوراکی برای شروع افطار باشند.
نشریه تلگراف به نقل از دکتر "امیلی لیمینگ"، متخصص ارشد تغذیه می‌نویسد: آب بیش از نیمی از وزن بدن را تشکیل می‌دهد، بنابراین برای حفظ سلامت بدن بهتر است به آن آب برسانیم. حتی کاهش اندک سطح آب بدن باعث سردرد، خشکی دهان و سرگیجه می‌شود و در طولانی مدت احتمال دارد به عفونت دستگاه ادراری و سنگ کلیه بیانجامد.
مصرف ناشتای یک لیوان آب باعث تقویت پوست، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تسریع متابولیسم بدن می‌شود.
همه می‌دانند که آب آشامیدنی چقدر اهمیت دارد، اما گاهی اوقات زندگی مانع می‌شود و ما به اندازه کافی نمی‌نوشیم. برای همه اتفاق می‌افتد.
«در توضیح لیوان آبی که کنار متهم است صادق کبدانی در این حین از ماموران درخواست آب می‌کند و آنها نیز یک لیوان آب در حیاط کلانتری برای این سارق سابقه‌دار فراهم می‌کنند و پس از نوشیدن آب توسط متهم، همان افسر پلیس لیوان آب را بر روی سکو می‌گذارد.»
«در توضیح لیوان آبی که کنار متهم است صادق کبدانی در این حین از ماموران درخواست آب می‌کند و آنها نیز یک لیوان آب در حیاط کلانتری برای این سارق سابقه‌دار فراهم می‌کنند و پس از نوشیدن آب توسط متهم، همان افسر پلیس لیوان آب را بر روی سکو می‌گذارد.»
اغلب افراد از نوشیدن مایعات درست پیش از خواب اجتناب می‌ورزند تا از بیدار شدن در شب برای رفتن به دستشویی اجتناب ورزند که همین موضوع ممکن است باعث تشدید کم آبی شود.
پژوهشگران دانشگاه استکهلم مواد پر و پلی فلوروآلکیل (PFAS) را در آب باران در اکثر نقاط سیاره زمین از جمله در قطب جنوب پیدا کرده اند که نشان می‌دهد هیچ فضای امنی برای فرار از این مواد وجود ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ