مصرف روزانه لیمو با نمک ممکن است برای سلامتی برخی افراد مناسب نباشد. وقتی در مورد افراد بدون سابقه بیماری صحبت می‌کنیم، اثرات منفی ممکن است قابل توجه نباشد، اما در صورت وجود سابقه ابتلا به فشار خون باید بیشتر مراقب باشیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بادام یک آجیل سالم است. در مورد فواید سلامتی بادام بسیار گفته و نوشته شده است. با این حال، آیا می‌دانید در صورت مصرف بیش از حد، بادام می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند؟
به گفته متخصصان مصرف زیاد برخی ویتامین‌ها سبب خونریزی می‌شود.
بسیاری از ما روزانه با ریزش مو مواجه می‌شویم، اما این ریزش برای برخی بیش از اندازه طبیعی روی می‌دهد. بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به‌صورت روزانه طبیعی است و باید علت را برای بیش از این میزان جست و جو کرد. در این باره گفت‌وگوی دکتر «منصور رضایی» متخصص تغذیه را بخوانید.
شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف زیاد نمک با افزایش وزن و تجمع چربی مرتبط است. محققان بر این باورند که مصرف روزانه ۱۰۰۰ میلی‌گرم سدیم در میان بزرگسالان، خطر چاقی را تا ۲۶ درصد افزایش می‌دهد.
بررسی تحقیق نشان داد که در مقایسه با مصرف کم، مصرف زیاد میوه ممکن است با کاهش ۶۱ درصدی خطر سقط جنین همراه باشد. برای محصولات لبنی این کاهش ۳۷ درصد، برای غلات ۳۳ درصد، برای غذاهای دریایی و تخم مرغ ۱۹ درصد است.
یک مطالعه اخیر ژاپنی نشان داد که مصرف بیش از حد نمک بر پروتئین تاو تأثیر می‌گذارد، که نقش کلیدی در زوال عقل ایفا می‌کند و سیستم‌های تحت تأثیر نمک اضافی می‌توانند به تسریع ابتلا به زوال عقل ناشی از فشار خون کمک کنند.
این احتمال وجود دارد که خوردن مقادیر زیاد تخم مرغ خطر ابتلا به بیماری‌های مزمنی مانند دیابت را افزایش دهد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ در مجله Diabetes Care منتشر شد، نشان داد افرادی که بیش از هفت تخم مرغ در هفته می‌خوردند (نسبت به کسانی که تخم مرغ کمتری مصرف می‌کردند)، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند.
ریزش مو علت‌های مختلفی دارد؛ از ژنتیک گرفته تا استرس؛ بنابراین باید برای تقویت مو‌ها همه عوامل وابسته را بررسی کرد.
رژیم غذایی نامناسب و بیماری‌های زمینه‌ای همگی از عوامل شناخته‌شده ریزش مو به شمار می‌روند، اما مطالعه‌ای جدید نشان داده است که برخی نوشیدنی‌ها نیز جزو همین عوامل‌اند. کمبود مواد مغذی و رژیم‌های غذایی نامناسب از دلایل رایج نازک شدن مو و ریزش آن است.
بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی تهران، البته در برخی افراد، مصرف زیاد جوی دوسر می‌تواند به گاز، نفخ شکم و درد منجر شود.
شواهد حاکی از آن است که مصرف بالای سدیم با افزایش خطر ابتلا به سرطان معده، چاقی، پوکی استخوان و بیماری کلیوی مرتبط است.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف منظم مُلین‌ها برای کاهش یبوست ممکن است احتمال ابتلا به زوال عقل را در آینده افزایش دهد. این خطر حتی در میان افرادی که از چندین نوع مُلین یا مُلین‌های اسمزی استفاده می‌کنند، بیشتر است.
خرما از آن دسته مواد غذایی است که همیشه در مورد فواید و ارزش غذایی آن شنیده‌اید؛ ولی در این مطلب عوارض احتمالی زیاده‌روی در مصرف خرما را می‌خوانید.
نتایج یک مطالعه ارتباط بین مصرف غذا‌های حاوی سطوح بالای نیتریت و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را نشان داد.
کمبود مواد مغذی و رژیم‌های غذایی نامناسب از دلایل رایج نازک شدن مو و ریزش آن است.
شایع‌ترین مسکنی که مصرف زیاد آن، باعث مسمومیت کبدی می‌گردد، استامینوفن است.
مصرف زیاد دارچین باعث افزایش ضربان قلب می‌شود و به همین دلیل برای کسانی که مشکلات قلبی دارند خطرناک است. ما روغن دارچین را هم در غذا‌های زیادی مصرف می‌کنیم. روغن دارچین اگر رقیق نشده باشد می‌تواند به بالا رفتن ضربان قلب به ویژه در کودکان منجر شود. مصرف محلول ۲ درصد روغن دارچین برای همگان بی خطر است.
نتایج نشان داد که فقط در مردان سبک زندگی کم تحرک و مصرف زیاد قند باعث کاهش جریان خون در پا‌ها و افت پروتئینی به نام آدروپین می‌شود که حساسیت به انسولین را تنظیم می‌کند و نشانگر مهمی برای بیماری‌های قلبی عروقی است.
مصرف زیاد سدیم با فشار خون بالا، عامل خطر اصلی بیماری‌های قلبی عروقی است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که دفعات افزودن نمک به غذا می‌تواند برای پیش بینی میزان مصرف سدیم فردی در طول زمان مورد استفاده قرار گیرد.
مصرف زیاد چای سیاه و سبز یا سایر نوشیدنی‌های کافئین دار می‌تواند وابستگی روانی ایجاد کند؛ بنابراین لازم است به برخی اقدامات احتیاطی و هشدار‌های ویژه در این زمینه توجه کرد
خوردن قرص استامینوفن به تعداد زیاد و یک‌باره می‌تواند موجب مسمومیت شود که بسیار خطرناک است. همچنین خوردن قرص استامینوفن به تعداد زیاد در زمان طولانی باعث ایجاد مسمومیت حاد نمی‌شود اما به کبد و کلیه و ارگان‌ها دیگر بدن آسیب می‌زند.
محققان افزودند: مصرف زیاد نمک باعث بیماری‌های قلبی‌ و عروقی می‌شود و ممکن است در ابتلاء به بیماری‌های خودایمنی، برخی سرطان‌ها و اختلالات شناختی موثر باشد.
گنجاندن لیمو به همراه نمک در رژیم غذایی، مخصوصا زمانی که به منظور بهبود فرایند ویروسی یا تسهیل هضم مصرف شود، مشکلی ندارد، اما استفاده بیش از حد از این ترکیب ممکن است اثرات منفی بر بدن بگذارد.
دکتر ریما مویزینکو، کارشناس تغذیه روسی اعلام کرد: خوردن میوه‌ها به مقدار زیاد به خصوص سیب، می‌تواند بیماری‌های مزمن قدیمی یا حتی ایجاد بیماری‌های مزمن جدید را تشدید کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ