سخنگوی وزارت خارجه روسیه اقدامات نیروهای وابسته به ناتو در شمال کوزوو را مورد انتقاد قرار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده آمریکا در سازمان ملل معتقد است که گروه «واگنر» مستقل از دولت روسیه عمل نمی‌کند.
رئیس‌جمهور نیکاراگوئه گفت که جنگ اوکراین به اقتصاد کشورهای مسبب آن آسیب می‌زند.
اگرچه بسیاری از رسانه‌‏ها و کارشناسان غربی شورش روز شنبه گروه واگنر را نشانه شکاف در ساختار سیاسی روسیه دانستند، اما دبیر کل ناتو در سخنانی هشدار داد که  نباید مسکو را دست کم گرفت.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تجمیع نیروهای ناتو در شمال اروپا تنها به تشدید تنش‌ها در این منطقه می‌انجامد.
سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که تحریم‌ها نتوانسته بر عملکرد اقتصادی این کشور تاثیر منفی بگذارد.
گروشکو گفت، اگر «نیرو‌ها و منابع دیگر اعضای ناتو در فنلاند مستقر شوند، ما گام‌های بیشتری برای تضمین امنیت نظامی روسیه» با «تقویت پتانسیل نظامی خود در غرب و شمال غرب» برمی داریم. بااین حال، مقام‌ها مایلند که سوئد را قبل از دیدار جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و دیگر رهبران ائتلاف در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، در ۱۱ و ۱۲ژوئیه وارد ائتلاف کنند.
معاون وزیر خارجه روسیه نسبت به استقرار نیروهای نظامی ناتو در فنلاند هشدار داد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد هر گونه اقدام غرب علیه نیروهای و اتباع این کشور در مولداوی مصداق حمله به این کشور تلقی خواهد شد.
دبیر کل ناتو در اظهاراتی ادعایی روسیه را عامل تشدید بحران کنونی در اوکراین دانست.
نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که غرب برای جلوگیری از پیروزی روسیه ابایی از به راه افتادن جنگ جهانی سوم ندارد.
دبیر کل ناتو مدعی شد این ائتلاف نظامی به دلایل امنیتی قصد گسترش خود و جذب اعضای جدید از جمله سوئد و فنلاند را دارد.
دبیر کل ناتو به رغم جنگ افروزی های مدام اعضای این ائتلاف مدعی شد که ناتو تنها از حق اوکراین برای دفاع از خود حمایت می کند.
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: حقایق زیادی وجود داشته است؛ انفجار‌های خط لوله، انگیزه‌های روشن و شواهد غیرمستقیم که توسط روزنامه‌نگاران به دست آمده است. پس چه زمانی یک نشست اضطراری ناتو برای تجزیه و تحلیل این وضعیت تشکیل می‌شود؟
ناتو در اقدامی یکجانبه تنها از روسیه خواست تا به تعهدات خود درباره «معاهده استارت نو» پایبند باشد!
دبیر کل ناتو در اظهاراتی مدعی شد که روسیه با خرید تسلیحات از ایران و کره شمالی بیش از پیش برای جنگ با اوکراین آماده می‌شود.
دبیرکل ناتو در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت که روسیه برای جنگ طولانی مدت در اوکراین آماده می شود و ناتو نباید روسیه را دست کم بگیرد.
مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین گفت: ناتو به سمت شرق گسترش پیدا کرد و به روسیه درباره این گسترش دروغ گفت. آن‌ها در اوکراین یک کودتا برپا کردند، از نازی‌ها، نئونازی‌ها و راست افراطی حمایت کردند. همان کاری بود که در سوریه کردند، از داعش در سوریه و در ۱۹۰۸ از القاعده در افغانستان و در ۱۹۹۰ از کنترا‌ها در نیاکاراگوئه حمایت کردند. آمریکا و متحدان آن سابقه‌ای طولانی در حمایت از عوامل افراطی در جهان دارند.
در ادامه اتهام‌زنی‌های بی‌اساس مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران در اوکراین، دبیرکل ناتو گفت این ائتلاف از همه کشورها از جمله ایران می‌خواهد از جنگ روسیه حمایت نکنند.
«الکساندر وندیکتوف» با بیان اینکه درخواست اوکراین برای عضویت سریع در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واقع یک تبلیغ سیاسی است، گفت: به طور یقین کی‌یف می‌داند که این امر (عضویت اوکراین در ناتو) به جنگ جهانی سوم می‌انجامد.
استولتنبرگ در ادامه افزود، ناتو با «نگرانی شدید» گزارش‌های دریای بالتیک در مورد بروز نشتی در خطوط لوله گاز نورد استریم روسیه را دنبال می‌کند.
صدر اعظم آلمان درباره هرگونه رویارویی میان ناتو و روسیه هشدار داد.
معاون هیئت روسی، در کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای"NPT "گفت، می‌توان انتظار داشت که کشورهای ناتو در آینده هرگونه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را توجیه کنند.
معاون اول رئیس کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری روسیه می گوید ناتو تا قربانی کردن آخرین اوکراینی در برابر روسیه خواهد جنگید.
دبیرکل ناتو تأکید کرد که کشورهای اروپایی همچنان باید به حمایت تسلیحاتی از اوکراین ادامه دهند، و اجازه ندهند روسیه در این جنگ پیروز شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ