دبیر پویش ملی نجات بافت تاریخی شیراز توضیح می‌دهد: «از اردیبهشت‌ماه امسال بار دیگر برای تخلیه خانه‌های تاریخی اقدام کردند. حدود ۱۰ بنا را در همین یک ماه اخیر تخلیه کرده‌اند. به صورت دستی و با کارگر در حال تخریب خانه‌ها هستند. با بلوک و سیمان ورودی این ساختمان‌ها را مسدود کرده‌اند.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اولین تصاویر یحیی گل‌محمدی در لیگ بیست و سوم با سکوهای تخریب شده آزادی حال و هوای عجیبی داشت.
تصاویری از تخریب اموال شخصی، وسایل نقلیه، خانه‌ها و خیابان‌ها در اثر حمله رژیم صهیونیستی به شهر جنین را مشاهده می‌کنید.
چند‌وقت پیش ادل و نامزدش ریچ پائول اعلام کردند که عمارت سیلوستر استالونه را به ارزش حدودی ۸۵ میلیون‌دلار خریداری کردند.
چند‌وقت پیش ادل و نامزدش ریچ پائول اعلام کردند که عمارت سیلوستر استالونه را به ارزش حدودی ۸۵ میلیون‌دلار خریداری کردند.
تخریب محل اجتماع معتادان متجاهر در محله آقاجان کرمانشاه با محوریت فرمانداری کرمانشاه و با همکاری شهرداری منطقه هشت در حال اجرا است. این پروژه از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه بوده است.
تصاویر منتشر شده از شهر اشغالی رخُووت، تخریب گسترده اموال و خانه‌های غصبی صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد.
در گذشته حدود ۱۰ یخچال در محله خانی‌آباد وجود داشت که بیشترشان تخریب شده‌اند. ضمن اینکه در این محل پدر غلامرضا تختی هم یخ می‌فروخت و برخی محلی‌ها معتقدند این یخچال هم متعلق به پدر تختی بوده است.
وقوع حریق گسترده در روستای «سوسوا» واقع در منطقه «سوردلوفسک» روسیه تا کنون منجر به جان‌باختن یک تَن و ویرانی حدود ۱۲۰ خانه شده است.
صاحب یک ملک در لوکشین فیلم برادران لیلا که دختر مورد علاقه علیرضا با بازی نوید محمدزاده در آن زندگی می‌کرد، بعد از اتمام پروژه خانه را کوبیده و آپارتمانی ۶ طبقه ساخته است.
اوکراین کار بازسازی مکان‌های تخریب شده در اثر حملات روسیه از جمله پل ها، جاده‌ها و ساختمان‌های دولتی را آغاز کرده است. این تنها آغاز چیزی است که کی‌یف آن را بزرگترین تلاش بازسازی پس از جنگ جهانی دوم و شاید گران‌ترین در تاریخ با هزینه تخمینی ۵۰۰ میلیارد دلار توصیف کرده است.
ویلای نبش خیابان هشتم بخارست در حال تخریب است. دیرزمانی این گونه بنا‌ها هویت معماری مدرن تهران بودند و امروز با از دست دادن و عدم مستندنگاری علمی آنها، شاید تنها افسوس و دلسردی برای شهروندان شهر باقی می‌ماند.
تصاویر هوایی از شدت خسارت‌های زمین‌لرزه در ترکیه را ببینید.
تصاویر تخریب یک دودکش قدیمی به طول ۱۵۰ متر با استفاده از مواد منفجره در شمال سیبری را ببینید.
بر اثر انفجار‌هایی که پس از سقوط پهپاد‌های انتحاری روسیه در کی‌یف رخ داد، شیشه برخی از منازل محل سقوط تخریب و سقف خانه‌ها آسیب دید.
ساکنان روستا‌های خرسون که بر اثر حملات ارتش روسیه تخریب شده تاکید کردند که با حمایت دولت تلاش خواهند کرد تا خانه‌های تخریب شده را بازسازی کنند.
رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه تخریب منازل فلسطینی ها در مناطق مختلف را شدت بخشید و روند ساخت یک شهرک جدید در اراضی اشغالی را نیز کلید زد.
تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، میزان تخریب صورت گرفته در این محله گسترده بوده است.
روزنامه ایران نوشت: رسانه‌های معاند با نمایش درگیری‌های سازمان یافته و جعلی با پلیس به سیاه‌نمایی و تخریب می‌پردازند.
نامگذاری شهر ساری با عنوانِ ««پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۲» از سال گذشته این امیدواری را به فعالان و کارشناسان میراثی داده بود که خانه‌های تاریخی در دست مرمت در بافت تاریخی شهر بعد از دو سال سرو سامان می‌گیرند، اما به نظر می‌رسد این اقدام بین‌المللی نیز نتوانسته خانه‌های تاریخی این شهر را از خطرِ تخریب نجات دهد. براساس طرح‌های مرمتی تهیه شده برای خانه‌های تاریخی ساری، سقفِ چند خانۀ قرار گرفته در این طرح حدود دو سال قبل برای بازسازی از روی بنا‌هایی مانند «خانۀ کلبادی»، «خانۀ صادقیان» و خانۀ میرگتی» حذف شدند، اما تصاویر ثبت شده در روز‌های گذشته از این خانه‌ها در بافت تاریخی ساری نشان می‌دهد که عملا هیچ اتفاق مرمتی برای نجات آن‌ها انجام نشده است و برعکس حذفِ سقف‌های قدیمی از این بنا‌های تاریخی در دستِ مرمت، به تخریب آن‌ها سرعت بخشیده است.
شهرام شهریار که این تصاویر را منتشر کرده گفته که این ساختمان، ۱۴مهرماه در روز تهران تخریب شده است
مگر نباید برای کوچکترین کار مرمتی از پژوهشگاه میراث فرهنگی، پژوهشکده باستان شناسی، پژوهشکده حفاظت و مرمت و در نهایت اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مجوز گرفت؟ آیا برای انجام چنین کار غیرعلمی و مخربی از ادارات مذکور مجوز دریافت شده است؟
نیرو‌های اسرائیلی یک ساختمان فلسطینی را در شرق بیت المقدس تخریب کردند که از آن برای برگزاری مراسم عزا و عروسی استفاده می‌شد.
با گذشت چند روز از سیل هشتم مرداد ماه در ارتفاعات چالوس و فرو کش کردن سیلاب آثار تخریب این سیل ویرانگر که در نوع خود کم نظیر بوده است بیشتر خود را نشان می‌دهد؛ بناهایی که در حاشیه رودخانه ساخته شدند و درختانی که براثر سیل ریشه کن شده و تاسیساتی که ازبین رفت از جمله آثار این سیل تابستانی بوده است . به گفته مسوولان سیل اخیر چهار برابر بیشتر از بزرگترین سیل ثبت شده چندسال اخیر بوده است.
نظامیان اسرائیلی امروز چهارشنبه با حمله به شهرک سلوان در قدس اشغالی، خانه یک شهروند فلسطینی را تخریب کردند. آنها مدعی شدند که این خانه فاقد مجوز ساخت بوده است و اعضای این خانواده را به طرز وحشیانه‌ای مورد حمله و ضرب و شتم قرار داده و آن‌ها را از خانه بیرون کردند. در پی تخریب این خانه، تمامی اعضای خانواده ابو سنینه آواره و بی سرپناه شدند. شاهدان عینی می‌گویند که این خانواده ۱۵ سال است که در این خانه سکونت دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ