با گذشت چند روز از سیل هشتم مرداد ماه در ارتفاعات چالوس و فرو کش کردن سیلاب آثار تخریب این سیل ویرانگر که در نوع خود کم نظیر بوده است بیشتر خود را نشان می‌دهد؛ بناهایی که در حاشیه رودخانه ساخته شدند و درختانی که براثر سیل ریشه کن شده و تاسیساتی که ازبین رفت از جمله آثار این سیل تابستانی بوده است . به گفته مسوولان سیل اخیر چهار برابر بیشتر از بزرگترین سیل ثبت شده چندسال اخیر بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از یافته‌های شایان‌توجه به گفته باستان‌شناسان، چندین لیوان شیشه‌ای رنگی و قطعاتی از سفال بود. این اشیاء از این لحاظ غیرمعمولی هستند که از آن دوره اشیاء کمی پیدا شده‌اند و رویهم رفته اطلاعات کمی درباره آن دوران روم در دسترس است. تا قبل از این فقط ۷ جام شیشه‌ای متعلق به آن دوران پیدا شده بود، اما ۷ مورد دیگر در حفاری‌های اخیر پیدا شدند.
کره‌شمالی برای اولین‌بار پهپاد‌های رزمی و شناسایی که پیش‌تر چندین‌بار در تصاویر ماهواره‌ای مشاهده شده بودند را معرفی کرد.
این دست برنزی در حالی پیدا شد که گل و خاک اطراف آن را پوشانده بود و به طرز ترسناکی زنده و طبیعی به نظر می‌رسید.
پارک جنگلی مخمل کوه یکی از پارک‌های طبیعی اطراف خرم آباد است که ۵۰۰ هکتار مساحت دارد. این پارک جنگلی در ۳۵ کیلومتری شمال شرقی خرم آباد و در نزدیکی مخمل کوه واقع شده است. یک منطقه کوهستانی شامل یک کوه بلند، یک تنگه بسیار زیبا و آبشاری دلنشین. صخره‌ها و سنگ‌های مخمل کوه در فصل بهار پر از خزه‌های سبز رنگ شده و ظاهری مخمل مانند پیدا می‌کند. از این رو به آن مخمل کوه می‌گویند.
ثانیه‌ها و دقیقه‌ها برایشان حکم کیمیا را دارد. هر چقدر زودتر به محل حادثه برسند، نشانه‌های بیشتری از حضور و نحوه کار متهم کشف می‌کنند. این‌بار اگر در ترافیک با شکل و شمایل ماشین‌های بررسی صحنه جرم مواجه شدید، شک نکنید که اتفاقی افتاده و برای پیدا کردن دلیل آن اتفاق، حتما راه را برای عبور خودرو باز کنید.
تراکنش یک میلیارد تومانی در دستگاه پوز نشان می‌داد که متهمان مبالغ هنگفتی را از طعمه‌های خود در فضا‌های مجازی دریافت کرده اند. از سوی دیگر وجود تصاویری از جراحی‌های زیبایی در این مکان بیانگر آن بود که جراح قلابی با نشان دادن این تصاویر اعتماد طعمه‌های خود را برای انجام عمل‌های وحشتناک جراحی جلب می‌کرد.
مجسمه فیل خیلی شبیه به مجسمه دیگری است که در Dhauli، مرکزِ باستانی بوداییسم که در ۱۹ کیلومتری بالادستِ رودخانه قرار دارد، پیدا شده است. قدمت این مجسمه بین ۲۷۲ تا ۲۳۱ قبل‌ازمیلاد تخمین زده شده است.
وقتی مرد درختی در سطح جهان معروف شد، پزشکان زیادی تمایل نشان دادند تا او را برای درمان به کشورشان ببرند. پزشکان آمریکایی جزو این گروه بودند که سعی داشتند تحقیقاتی وسیع روی مرد درختی انجام دهند. آنها به دولت اندونزی پیشنهاد دادند ددی را به آمریکا ببرند و رویش تحقیق کنند و راه درمانی برای این بیماری عجیب پیدا کنند اما در کمال تعجب، مسوولان کشور اندونزی با رفتن ددی مخالفت کردند.
طی کاوش‌های انجام‌شده در تپه بالای چشمه‌علی که در سال‌های ۱۳۱۳ تا ۱۳۱۵ توسط «اریک اشمیت» انجام شد، آثار بسیاری از محوطه اطراف تپه کشف شد که نشانه‌هایی از دوران قبل از اسلام و اشکانیان در آن دیده می‌شود.
سامان متهم ردیف اول پرونده در اظهارات ضد و نقیضی مدعی شد: به خاطر خانه خیابان ایران زمین با مرد سالخورده، اختلاف پیدا کرده بودیم؛ قصد ما جنایت نبود فقط قرار شد تا او را با کلت کمری بترسانیم اما هنگامی که پزشک سرشناس و همسرش وارد خانه شد؛ پدر این پسر که به دلیل مصرف مواد مخدر در حالت طبیعی خود نبود با سلاح گرم به زن و مرد سالخورده شلیک کردند!
جنبۀ طنزآمیز چهره و شخصیت راکون‌ها به قلمرو سینما هم راه پیدا کرده است. فیلم «همه‌چیز همه‌جا به یکباره» که سال قبل بیشتر جوایز اسکار را از آن خودش کرد، در یکی از صحنه‌های طنزآمیزش از حضور یک راکون مکانیکی استفاده کرده بود.
ناصر محمدخانی بازیکن سابق تیم پرسپولیس در جریان دیدار دو تیم پرسپولیس و پیکان در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرد.
گربه‌ها فقط به راه رفتن روی سفال اکتفا نمی‌کنند. مورد جالب‌تری که از ردپای گربه پیدا شد به سال ۲۰۱۳ و کشور کرواسی برمی‌گردد. در این سال یک کتاب قرون وسطایی مربوط به قرن پانزدهم میلادی در این کشور کشف شد که اثر راه رفتن یک گربه روی آن به جا مانده بود.
همزمان با تعرض صدها شهرک‌نشین به مسجدالاقصی و برگزاری مراسم عید یهودی پسح، قبله اول مسلمانان وضعیت ناآرامی پیدا کرده است.
تصاویر دیدنی از خانه‌ای در ایسلند که با معماری خاص و متفاوت خود بسیار طرفدار پیدا کرده است را ببینید.
اگر بتوانید در عرض شش ثانیه یک فیل پنهان را در این طرح ببینید، به این معنی است که شما از هوش بالایی برخوردار هستید.
ثروت و اموال ادعایی پوتین و شریکش هرگز به رسانه‌ها درز پیدا نکرده، اما این بار این رسانه مستقل روسی به چنین ادعا‌هایی دامن زده و با انتشار تصاویر گوناگونی این گزارش را منتشر کرده است.
استخوان‌ها که پس از آسیب دیدن کف‌پوش پیدا شدند شامل سه آرواره می‌شدند و همین یافته سبب شد باستان‌شناسان تصور کنند آن‌ها بقایای سه انسان هستند.
برای سنجش هوش شما ما تستی متشکل از تصاویر برایتان آماده کرده ایم.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد در ماه‌های اخیر در جریان تحقیق و تفحص پیکر شهدای دفاع مقدس در منطقه شلمچه و محدوده دیواره دفاعی کانال ماهی در داخل خاک عراق، به همراه پیکر یکی از شهدای گمنام یک پیراهن ورزشی باشگاه استقلال پیدا شد همچنین دو ماه پس از کشف این پیراهن، پیراهنی از باشگاه پرسپولیس نیز در کنار پیکر شهید گمنام دیگری یافت شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ۲ توله یوزپلنگ پیدا شده در منطقه پناهگاه حیات وحش توران ماده هستند و این مهم، امید را برای افزایش جمعیت این گونه ارزشمند تقویت کرده است.
عکس‌های جدیدی از روز سقوط بازار سهام در سال ۱۹۲۹ منتشر شده است که نشان می‌دهد مردان و زنان وحشت‌زده به این واقعیت دست پیدا کرده‌اند که بیشتر پولی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند دیگر از بین رفته است.
گروهی از دانشمندان وابسته به دانشگاه پکن، به این نتیجه رسیده‌اند که اسکلت‌های متعدد دفن شده در بالای سازه به احتمال زیاد متعلق به برده‌هایی است که مقبره را ساخته‌اند و سپس برای حفظ راز مکان مقبره چنگیز خان آن‌ها نیز به خاک سپرده شدند.
اسکات اُوِرلَند گفت: «وقتی آن جسم بنفش را دیدم، ابتدا فکر می‌کردم بخشی از تزئینات غذاست و احتمال دادم کار سرآشپز باشد! شبیه یک مهره یا یک تکه آبنبات بود. آنقدر رنگ منحصربه‌فردی داشت که نه من و نه همسرم احتمال نمی‌دادیم چنین رنگی در میان مروارید‌ها وجود داشته باشد».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ