طبق توافقات انجام شده در نمایشگاه گیاهان دارویی قرار است مکمل های گیاهی، محصولات آرایشی و بهداشتی شرکتهای دانش بنیان ایرانی به صربستان و شرق آسیا صادر شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارشناسان تغذیه و سلامت می‌گویند: وقتی مکمل غذایی جدیدی مصرف می‌کنید، باید به پزشک اطلاع بدهید و از هر گونه تداخل و اثر احتمالی آن مطلع باشید.
پژوهش تازه محققان دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه تهران، به تأثیر مکمل‌های غذایی بر ورزشکاران کراس‌فیت می‌پردازد.
به تازگی دانشمندان عنصر حیاتی گمشده در رژیم غذایی گیاهخواری را کشف کردند. این عنصر حیاتی و مکمل طبیعی که «جلبک» نامیده می‌شود را می‌توان برای جبران کمبود ویتامین B۱۲ در رژیم های غذایی گیاهی استفاده کرد.
مصرف مکمل‌های پروبیوتیک دام و طیور با افزایش بازدهی واحدهای دامپروری به رونق اشتغال و بهبود معیشت دامپروران در مناطق محروم کمک می‌کند.
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: ستاد اجرایی فرمان امام مکمل‌های غذایی ویژه را در میان مادران و زنان باردار مناطق محروم توزیع می‌کند.
گروهی از فناوران یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از روشی فناورانه زمینه را برای دریافت بهتر مکمل‌های خوراکی در بدن نشخوارکنندگان فراهم کرده‌اند.
برای عملکرد صحیح، بدن ما به ۱۳ ویتامین نیاز دارد که ۹ مورد آن محلول در آب و ۴ مورد نیز محلول در چربی است.
مدیرکل دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: تاکنون ۲۲۰ پروانه ثبت و ساخت دارو و واکسن‌های دامی به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شده است.
یک متخصص پزشکی ورزشی گفت: مکمل‌های غذایی هنگامی که خودسرانه و بیش از حد مصرف شوند، می‌توانند برای بدن مضرر باشند.
اداره کل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو دستور جمع آوری فرآورده غیرمجاز لاغری پلاتین از سطح عرضه را صادر کرد.
به نظر می رسد تیم‌ملی والیبال امسال دیگر مشکلی به لحاظ مکمل های ورزشی نخواهد‌ داشت.
مکمل‌هایی که وعده مزایای «تقویت‌کننده سیستم ایمنی» را می‌دادند در طول کووید شکوفا شدند؛ در مارس ۲۰۲۰، سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده نامه‌هایی به هفت شرکت ارسال کرد تا آن‌ها را از تبلیغ چای، اسانس، تنتور یا محصولات نقره کلوئیدی خود به عنوان پیشگیری، درمان یا درمان کووید-۱۹ باز دارد.
علاوه بر رژیم غذایی گیاهی و کاهش مصرف الکل سینکلر می‌گوید روزانه یک تا دو لیوان چای ماچا می‌نوشد و مکمل‌های حاوی رسوراترول (مکمل غذایی با پایه گیاهی است که عمدتا در انگور، بادام زمینی، بلوبری، و توت سفید یافت می‌شود) را مصرف می‌کند.
به سختی می‌توان گفت که آیا مصرف مکمل می‌تواند روند پیری را کند کند، اگرچه مطالعات علمی به بررسی این موضوع ادامه می‌دهند. داده‌های اولیه نشان می‌دهد که ممکن است برخی از مکمل‌های غذایی که فرآیند‌های خاص مرتبط با پیری را کند می‌کنند، فوایدی داشته باشد.
محققان توصیه می‌کنند که میزان مصرف روزانه کاوالاکتون‌ها نباید از ۲۵۰ میلی گرم تجاوز کند. دوز موثر کاوالاکتون‌ها نیز ۷۰ تا ۲۵۰ میلی گرم است. مکمل‌های کاوا ممکن است کاوالاکتون‌ها را بر حسب میلی گرم یا درصد ذکر کنند. اگر محتوا به صورت درصد ذکر شده باشد، باید مقدار کاوالاکتون‌های موجود در آن را محاسبه کنیم.
اکبر خزایی مربی بین المللی بدنسازی کشورمان معتقد است مکمل های غذایی جایگزین مناسبی برای وعده اصلی ورزشکاران نمیباشد.
در سال‌های اخیر در دنیا مصرف مکمل‌های کلاژن دار به شدت افزایش یافته است و مصرف آن به صورت روتین روزانه در کنار سایر مراقبت‌های پوستی مثل ضدآفتاب برای خانم‌ها و آقایانی که به زیبایی طبیعی و جوانی پوستشان اهمیت می‌دهند، توصیه می‌شود.
مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: مکمل‌های نانو دارو در سازمان تدارکات پزشکی، برای اولین بار تولید می‌شود.
مصرف قرص جوشان ویتامین C باعث کاهش عوارض سرماخوردگی می شود و جذب آهن از دستگاه گوارش را کامل می کند؛ به همین دلیل مصرف آن به کسانی که مکمل های آهن مصرف می کنند، توصیه می‌شود. ویتامین C با بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، ابتلا به عفونت ها را کاهش می دهد.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی دستگاه تولیدکننده نانوذرات مایع شدند و از این دستگاه در تولید مکملهای نانویی بهره بردند.
طبق توافقات انجام شده در نمایشگاه گیاهان دارویی قرار است مکمل های گیاهی، محصولات آرایشی و بهداشتی شرکتهای دانش بنیان ایرانی به صربستان و شرق ایران صادر شود.
براساس آمار استخراج‌شده از گزارش عملکرد سندیکای مکمل‌های رژیم‌غذایی ایران در سال ۱۴۰۰ به‌صورت کلی بهای تمام‌شده تولید (قیمت کارخانه یا تولیدکننده) مکمل‏ها بیش از ۷ هزارمیلیاردتومان بوده که با احتساب سود سیستم توزیع و داروخانه‌ها که در صنعت دارو و آرایشی بهداشتی بین ۴۰ تا ۴۵ درصد برآورد می‌شود (طبق گزارش شرکت‌های دارویی) گردش مالی یا مجموع قیمت مصرف‌کننده ‏این صنعت در حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیاردتومان خواهد بود.
محققان دریک شرکت دانش بنیان موفق به تولید مکمل های ورزشی نانویی شدند که مانع از در معرض قرار گرفتن افراد به عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی می شود.
کارشناس مسائل مالیاتی گفت: اصولا وقتی شما قرار است یک پایه مالیاتی را اضافه کنید یا نحوه اخذ آن را تغییر بدهید، باید با مطالعه رفتار بازار این کار را انجام دهید. رفتار بازاریان امین حضور و عقب‌نشینی مجموعه وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی نشان داد که این رفتارشناسی به خوبی صورت نگرفته بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ