سرگئی لاوروف پس از ۱۳ سال و برای نخستین بار پس از آخرین سفر خود به کنیا در سال ۲۰۱۰، وارد نایروبی پایتخت این کشور شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: بزودی امیر عبداللهیان وزیرامورخارجه کشورمان پیرو دعوت قبلی به ریاض سفر خواهد کرد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه فردا برای سفری ۲ روزه به تهران سفر می‌کند.
وزیر امور خارجه لیبی در با سفر به تهران ظهر امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار خواهد کرد.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران در سخنرانی در خانه اندیشمندان علوم انسانی گفت: ما خیال می‌کنیم که روسیه رفیق استراتژیک ماست، اما این استراتژیک با استراتژیکی که ما فکر می‌کنیم فرق می‌کند! شما اگر دنبال اتحاد دائمی باشید اشتباه کردید و در چاله می‌افتید. ضد آمریکایی بودن خوب است، ولی نه اینکه تبدیل شود به هدف اول منافع ملی ما. چین به روسیه اسلحه نمی‌دهد، چون اتحادی وجود ندارد. این ما هستیم که می دویم زیر سنگ تا سنگ بخورد به سرمان! چین چنین کاری نمی‌کند چون تصور صحیح دارد، ادراک درست دارد. اصلا بد و خوب نداریم در دنیا. من اصلا ضد روس نیستم، ۲۸ سفر به روسیه داشتم در زمان وزارتم. معتقدم ضد روس بودن برای ایران خطرناک است، همان طور که ضد آمریکا بودن برای ایران خطرناک است. منبع: جماران
وزیر امور خارجه الجزایر به دعوت همتای ایرانی خود به تهران سفر می‌کند و با مقامات ارشد کشورمان دیدار و گفتگو می‌کند.
«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر امروز چهارشنبه در مسکو با «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه دیدار و مذاکره خواهد کرد.
وزیر امور خارجه روسیه با ابراز خرسندی از نتایج سفر اخیر الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه به تهران، و توافقات حاصل‌شده در زمینه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور، امضای توافقنامه اجرای قطعه خط ریلی رشت - آستارا و نیز مشارکت بسیار خوب شرکت‌ها و فعالان تجاری و اقتصادی روسیه در نمایشگاه تهران و همچنین سفر اخیر رئیس کل بانک مرکزی روسیه به تهران را نشانه عزم جدی مسکو در تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.
«فیصل المقداد» در پاسخ به دعوت رسمی «فؤاد حسین» شنبه آینده به عراق سفر و با مقامات ارشد این کشور دیدار و رایزنی می‌کند.
«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و گفت‌وگوهای دوجانبه به دعوت همتای لبنانی خود، عصر چهار شنبه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۲) در صدر هیأتی سیاسی وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.
گزارشی از سفر وزیر امور خارجه به کشور روسیه را مشاهده می‌کنید.
وزیر امور خارجه جهموری آذربایجان که به برای افتتاح سفارت کشورش به سرزمین های اشغالی سفر کرده است، با همتای صهیونیست خود دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان که شب گذشته (سه‌شنبه) به مسکو سفر کرده است، صبح امروز با وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.
سفیر ایران در فدراسیون روسیه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به روسیه خبر داد.
یک رسانه روسی گزارش داد که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفر خود به ترکیه عازم سوریه خواهد شد. اسپوتنیک: وزیر خارجه ایران فردا عازم سوریه می‌شود
حسین امیرعبدللهیان، وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در پنجاه‌ودومین نشست شورای حقوق بشر و نشست کنفرانس خلع سلاح به ژنو سفر کرده بود،‌ در حاشیه این نشست‌ها با شبکه سی‌ان‌ان گفت‌وگو کرده و به سوالاتی درباره ادعاهایی در زمینه ناآرامی‌های اخیر در ایران، برنامه هسته‌ای ایران، ادعای غرب مبنی بر حمایت ایران از جنگ روسیه در جنگ اوکراین، فعالیت‌های هسته‌ای ایران و نقش زنان در ایران پاسخ داد.
وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه از همتای روس خود برای سفر به مسکو دعوتنامه دریافت کرده است، از فشار اروپا بر فلسطین برای محکوم کردن روسیه پرده برداشت.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که در جریان سفر خود به بیت المقدس درباره همکاری نظامی روسیه و ایران و حمایت از اوکراین با مقامات تل آویو گفتگو کرده است.
وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه و کالین کال، معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا که به اوکراین سفر کرده‌اند، در جمع خبرنگاران مدعی شدند که روسیه به دلیل مواجه شدن با کمبود در توان موشکی و پهپادی خود به ایران و کره شمالی روی آورده است.
«اکرم العکبی» در سفر به مسکو با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و فرستاده ویژه پوتین در امور خارومیانه و آفریقا دیدار و درباره مسائل مختلف رایزنی کرد.
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سفر به امارات متحده عربی با عبدالله بن زاید آل نهیان همتای اماراتی خود دیدار کرد.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطینی حماس در سفر خود به روسیه با وزیرخارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.
روسیه درخواست ۵۶ ویزا برای وزیر امورخارجه خود و هیأت همراه برای سفر به نیویورک و مشارکت در نشست سالانه رهبران جهان کرده است که تاکنون هیچ ویزایی را برای مقامات خود تحویل نگرفته است.
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به روسیه با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.
هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در سفر به مسکو با معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار و رایزنی کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ