معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از حمایت این معاونت از شرکتها و اندیشمندان فعال حوزه جوانی جمعیت خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری مصادف بود با سنگین‌ترین ریزش بورس و کسی خبر نداشت که چرا این اتفاق رخ داد! درست ۵۱ روز بعد علت این ریزش سنگین مشخص شد. ماجرا به نامه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها باز می‌گشت. حالا پرسش این است که چرا هیات مدیره و سهامداران عمده سکوت کرده اند؟ نکته ای که مجید عشقی رئیس سازمان بورس حدودا یک سال پیش و در گفتگو با نبض بورس به آن اشاره کرد.
به گفته مدیر کریدور فناوری تا بازار، ثبت‌نام شرکت‌ها برای نمایشگاه فناوری‌نانو از تیرماه آغاز می‌شود و پس از ثبت‌نام اولیه، جانمایی توسط خود شرکت‌ها انجام می‌شود.
شرکت هایی که با فناوری نوین فعالیت دارند مسیر بلوغ خود را طی کرده و امروز به دنبال افزایش بهره وری هستند؛پس اشتغالزایی در این شرکت ها می تواند جاذبه ای برای تمرکز سیاست گذاری ها به شمار رود.
نوید رجایی گفت: با توجه به آنچه در گذشته رخ داد برای هفته پیش رو همچنان ارزش معاملات را بالا درنظر می‌گیریم و موج هیجان و بازار از قرمز به سبز و بالعکس رخ خواهد داد.
در این گزارش می‌خواهیم به جزییات مجامع عمومی عادی سالیانه، فوق العاده و عادی به طور فوق العاده چندین شرکت بورسی و فرابورسی در هفته جاری بپردازیم. کدام شرکت‌ها مجمع فوق العاده، عادی به طور فوق العاده و سالیانه برگزار می‌کنند؟
کارشناس بازار سرمایه گفت: درک و فهم عوامل مؤثر بر سیاست تقسیم سـود عـلاوه بـر حفظ منافع سرمایه گذاران، باعث رشد و شکوفایی شرکت‌ها می‌شود.
بهنام بهزادفر گفت: برخی از شرکت‌های بورسی همچون گروه‌های فلزات اساسی و معدنی تاکنون با مشکل چند نرخی بودن دلار مواجه نشدند، اما پتروشیمی‌ها و پالایشگاهی با این معضل و ابهام رو به رو بودند که اکنون با راه‌اندازی مرکز مبادله‌ای ارز و طلای ایران، تاحدی این تفاوت نرخ پوشش داده شده است. محدود نشدن نرخ مبادله‌ای به رقمی ثابت، اقدام صحیحی است که می‌تواند به سودآوری شرکت‌ها و بهبود P/E صنایع بورسی کمک زیادی کند.
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: پرداخت سود سنواتی ۴ و سود جاری ۹ ناشر توسط سمات در سومین هفته بهمن ماه سال جاری از طریق سجام صورت گرفت.
فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و فولاد خوزستان ۳ شرکت برتری بودند که بیشترین فروش بازار فیزیکی بورس کالای ایران در هفته سوم بهمن را به ثبت رساندند.
رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای گفت: شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان، فرآیند افزایش سرمایه را باید از طریق الکترونیکی و سامانه‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام دهند.
خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه ای از اعمال دور جدیدی از تحریم ها علیه ایران خبر داده است.
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام کرد : پرداخت سود سنواتی سه و سود جاری ۱۱ ناشر توسط سمات در اولین هفته بهمن ماه سال جاری از طریق سجام صورت گرفت.
افزایش سرمایه چند نماد معاملاتی بر روی سایت کدال منتشر گردید، در این میان افزایش سرمایه نماد پالایشی نیز به چشم میخورد. میزان این افزایش سرمایه‌ها و جزییات آن را در مطلب زیر بخوانید.
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در هفته دوم دی ماه سال جاری، ۲۱ ناشر مطالبات و سود جاری سهامداران خود را از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان پرداخت کردند.
مدت ها است که موضوع پرداخت سود سهام عدالت در دو نوبت مطرح شده است و قرار بود نوبت اول واریزی تا پایان آذرماه انجام شود و نوبت دوم واریزی نیز در پایان سال باشد. اما پرسش این است که کدام شرکت ها تاکنون سود سهام عدالت را واریز نکرده اند؟
ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران (تندگویان) ۳ شرکت برتر هفته اول آذر، بیشترین فروش بازار فیزیکی بورس کالای ایران را به خود اختصاص داد.
رشت- نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تمام شرکت‌ها باید تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به خزانه دولت وصل شوند، گفت: بخشی از مشکلات به دلیل جزیره‌ای عمل کردن است.
رشت- نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تمام شرکت‌ها باید تا پایان اردیبهشت ماه به خزانه دولت وصل شوند، گفت: بخشی از مشکلات به دلیل جزیره‌ای عمل کردن برخی از دستگاه ها است.
رگولاتور رقابت استرالیا از عملکرد پلتفرم‌هایی مانند گوگل و فیس بوک خسته شده و قانون جدیدی برای  مقابله با کلاهبرداری، شکایات مصرف کنندگان و کنترل رفتارهای ضدرقابتی پیشنهاد کرده است.
شرکت هواپیمایی السلام از عمان و شرکت بیت التمول کویت از شرکت در نمایشگاه بین المللی هوانوردی بحرین که قرار است نهم نوامبر(۱۸ آبان) آغاز به کار کند، انصراف دادند.
معاون علمی رئیس جمهور گفت: معاونت علمی برنامه‌ای دارد که از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌هایی که در حوادث اخیر متضرر شدند با اختصاص وام‌های بلندمدت و کم بهره حمایت کند.
شاید بهترین راه نظارت بر شرکت ها و آژانس‌های فروشنده پکیج بلیت و سفر و اقامت قطر، انتشار قیمت تمام شده و نرخ مصرف کننده مشابه قانون درج ارقام روی کالاها باشد تا سود فروشنده و واسطه برای همه عیان شود.
سرپرست معاونت علمی و فناوری با تاکید بر اینکه بازارسازی شرکتهای دانش بنیان و اتصال آنها به کارگزاران از برنامه های ما است، گفت: همچنین توجه جدی به اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان داریم.
ک شرکت فرانسوی به لطف یک اسکلت بیرونی رباتیک ایستادن، راه رفتن و انجام کار‌های ساده را برای افراد معلول امکان پذیر کرده است. این اسکلت امکان استقلال برای افراد معلول و دوباره راه رفتن برای سالمندان را فراهم می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ