دلخوش گفت: تعامل دو سویه است و نمایندگان و وزرا باید هر دو برای وحدت و تعامل تلاش کنند و این هم‌منوط به انجام وظیفه است، اما این خطا سبب ایجاد حساسیت در مجلس شده است، لذا بر اساس قانون استیضاح وزیر کشور کلید خورده است و این استیضاح باید پیگیری شود. در مجموع این موضوع باید تعیین تکلیف شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نوری‌قزلجه نماینده مجلس درباره اعلام وصول نشدن استیضاح وحیدی به دلیل رفاقت با قالیباف یا حمایت‌های نهاد‌های خاص از وزیر کشور، به صراحت گفت: «اصلا تصور نمی‌کنم که استیضاحی صورت بگیرد و وزیر کشور با استیضاح عزل بشود. احتمال این استیضاح در مجلس یازدهم بسیار کم است. سبک و سیاق رای نمایندگان و فشار‌هایی که هست را احساس می‌کنیم.»
قالیباف رئیس مجلس با بیان اینکه وزیر کشور قبل از ماجرای بخشنامه می‌خواست معاونش را عوض کند گفت: آن بخشنامه می‌گفت زمان مسئولیت نماینده به‌جای ۴ سال شده ۳ سال.
قالیباف رئیس مجلس با بیان اینکه وزیر کشور قبل از ماجرای بخشنامه می‌خواست معاونش را عوض کند گفت: آن بخشنامه می‌گفت زمان مسئولیت نماینده به‌جای ۴ سال شده ۳ سال.
خردادماه سال جاری، معاون سیاسی وزارت کشور در بخشنامه‌ای تصریح کرده بود: «فرمانداران، بخشداران و معاونین فرماندار ضمن تداوم پیشبرد امور شهرستان‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، توسعه‌ای و… در روابط با نمایندگان محترم مجلس در مدت باقی مانده تا انتخابات برای پیشگیری از هر گونه سوءبرداشت، نسبت به عدم همراهی و معیت نماینده محترم در حوزه انتخابیه در موضوعات و جلسات شائبه‌دار، حساسیت و دقت لازم را داشته باشند.»
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور دارد کار را محکم دنبال می‌کند و به امید خدا بتواند به بهترین نحو این مسیر را طی کند تا بتوانیم یک انتخابات خوب در پایان سال داشته باشیم.
عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را بر عهده داشت در واکنش به تذکر این نماینده از احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس سوال کرد که این استیضاح برابر آئین نامه باید به کمیسیون ارجاع می‌شد و آیا این اتفاق رخ داده است که نادری در پاسخ گفت: درخواست استیضاح وزیر کشور به کمیسیون مربوطه ارجاع شده است.
نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: استیضاح وزیرکشور باید به دلیل عملکردش در اعتراضات ۱۴۰۱ و حوادث زاهدان باشد نه آن نامه معاون سیاسی!
جلیل رحیمی جهان آبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۴ تیرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمع آوری بیش از ۸۰ امضا برای استیضاح وزیر کشور، گفت: وزیر کشور از یک معاون سیاسی که کار اشتباهی می‌کند، دفاع می‌کند؛ هیأت رئیسه مجلس بر اساس آیین نامه داخلی باید از کیان مجلس دفاع کند؛ استیضاح به شما تحویل داده شده، چرا این استیضاح اعلام وصول نمی‌شود.
جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تایباد در تذکری با استناد به ماده ۲۲۰ آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: هیات رئیسه سوگند حمایت و دفاع از شأن و کیان مجلس را خورده است پس چرا استیضاح وزیر کشور با امضای ۸۰ نماینده اعلام وصول نمی‌شود؟
نمایندگان در واکنش به بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر عدم همراهی مقامات سیاسی و بخشداران و فرمانداران با نمایندگان در سال منتج به انتخابات مجلس؛ خواستاربرکناری رییس ستاد انتخابات کشور شدند. همچنین استیضاح وزیر کشور را با بیش از ۲۰۰ امضا کلید زدند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد بیش از ۱۰۰ نماینده برگه استیضاح وحیدی را امضا کرده اند. هرچند برخی نمایندگان معتقدند بعید است یک چنین استیضاحی در مجلس عملی شود.
سیاهکلی، نماینده موافق استیضاح در ادامه جلسه استیضاح وزیر صمت گفت: دشمن تمام همت خود را صرف ناکارآمدی نظام کرده است و نظام باید مانند دیگر نقشه‌های دشمن این نقشه را نیز نقش برآب کند./ مجلس باید طرحی بیاورد تا کشور باید از شر اندرونی‌ها و گروهک‌ها نجات دهد./بنا بر نظر کارشناسان عرضه خودرو در بورس نیز چیزی در گران فروشی نداشته است.
این سیاسی‌کاری با هدف جلب توجه رسانه‌ای و کسب رأی در انتخابات دوره آتی مجلس بروز یافت و در مصادیق متعددی از جمله طرح استیضاح وزیر صمت برای بار دوم سر زد و فضای حاکم بر روابط دولت و مجلس را به سمتی برد که طرح هشدار نسبت به پرهیز از حاشیه‌ها و توصیه به همکاری و هم‌افزایی قوا از سوی عالی‌ترین مقامات کشور را ضروری ساخت و البته از سوی بسیاری از نمایندگان و مسئولان شنیده شد.
علیرضابیگی مدعی شد: بنا ندارم از امتیازاتی که داده شده است صحبت کنم، اما خوب است هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی بیاید تکلیف آن خودرو‌هایی که به نمایندگان داده شد را مشخص کند. مشخص کند چرا قریب به ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تکلیف و ارتباط آن را با موضوع استیضاح نمایندگان روشن کنند.
علیرضابیگی مدعی شد: بنا ندارم از امتیازاتی که داده شده است صحبت کنم، اما خوب است هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی بیاید تکلیف آن خودرو‌هایی که به نمایندگان داده شد را مشخص کند. مشخص کند چرا قریب به ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تکلیف و ارتباط آن را با موضوع استیضاح نمایندگان روشن کنند.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت که برنامه استیضاح وزیر ورزش و جوانان از دستور کار خانه ملت خارج شده است.
نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: خودرو و ارز اثر روانی خود را در جامعه بر جای می‌گذارد، عرضه خودرو را به بورس بردیم و اکنون قیمت پژو به یک میلیارد تومان رسیده است. استیضاح وزیر را به جریان بیاندازید تا مردم بدانند مجلس حامی آن‌ها است.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور، طرح استیضاح وزیر اقتصاد هر چه زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که از امضاکنندگان تقاضای استیضاح وزیر بهداشت نبوده و در شرایط فعلی استیضاح وزیر را به مصلحت کشور نمی داند.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که از امضاکنندگان تقاضای استیضاح وزیر بهداشت نبوده و در شرایط فعلی استیضاح وزیر را به مصلحت کشور نمی داند.
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس : متاسفانه بسیاری از وزارتخانه‌ها چندان توجهی به قانون ندارند و این خود باعث ایجاد مشکل در کشور و همچنین برای مردم و مجلس می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات: اگر وزرای ناکارآمد را حذف کنیم امیدواری مردم به بهبود شرایط بیشتر می‌شود و شرایط برای بر سرکار آمدن نیرو‌های توانمند ایجاد خواهد شد.
نماینده خراسان شمالی در پاسخ به این پرسش که افزایش نرخ خودرو تا چه میزان متاثر از تورم موجود در کشور است؟ خاطر نشان کرد: استیضاح وزیر اقتصاد از سوی نمایندگان مجلس امضا شده است؛ دولت باید پاسخگو باشد نمی‌توان با طرح این سخن که حباب در بازار ایجاد شده مسائل را منتفی کرد اگر حباب داریم چرا ماندگار شده است؟ باید این قضیه تعیین تکلیف شود و شرایط را تعدیل کنند.
ابوترابی گفت: نماینده مجلس دهم ۲۸۷ متر خانه در الهیه تهران با بازپرداخت اقساط ۵ ساله از وزیر راه و شهرسازی گرفت تا برای استیضاح نشدن وزیر رأی جلب کند. گزارش این موضوع را در قالب نامه‌ای هم به دادستان کل کشور دادیم، اما اتفاقی رخ نداده است.
نماینده مردم اردبیل گفت: طی این دو ماه ما چیزی از رفع ایرادات و مشکلات در این وزارتخانه ندیدیم. البته احتمال می‌دهم که طی هفته جاری وضعیت وزارت صمت تعیین تکلیف شود، اما اگر چنین نشد بحث استیضاح مجددا به جریان خواهد افتاد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ