یکی از مقام‌های ارشد طالبان که در نشستی با حضور اعضای کابینه و شماری از چهره‌های فرهنگی حامی طالبان در کابل صحبت می‌کرد، گفت: در طالبان مساله پشتون، تاجیک، ازبک، ترکمن، پشه‌ای و ... اصلاً مطرح نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
براساس گزارش مرکز خبرنگاران افغانستان، در دو سال حاکمیت طالبان بیشتر از ۳۰۰ رویداد خشونت‌امیز علیه خبرنگاران به ثبت رسیده است.
نماز عید سعید قربان روز گذشته در میان تدابیر شدید امنیتی در کابل و سایر شهر‌های این کشور برگزار شد و هزاران نیروی امنیتی امنیت مساجد و عیدگاه‌ها را تامین کردند. اگرچه وزیر داخله حکومت طالبان در پیامی از مردم خواست برای تامین امنیت عید با نیرو‌های امنیتی همکاری کنند، اما همچنان بحث اختلافات در گروه طالبان داغ است.
نخست وزیر طالبان به بازیکنان تیم ملی فوتبال گفته است حکومت طالبان از «ورزشکاران خود به طور کامل حمایت می‌کند و همه شرایط ممکن را برای موفقیت آنها مساعد کرده است و تیم ملی فوتبال در مسابقات آسیایی برای افغانستان به میدان خواهد رفت.»
وزارت دفاع حکومت طالبان افغانستان در صفحه توئیتر رسمی خود با انتشار بیانیه‌ای در توضیح رویداد مرزی روز گذشته، مدعی شد که طرف ایرانی عامل شروع درگیری مرزی دیروز بین دو کشور بوده است.
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ‏بیانیه حکومت افغانستان نشان می‌دهد پیام اخطار قاطع رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه حق مردم‌مان را هر جا باشد می‌گیریم،
حسن عباس در کتابش نوشته است که امیرخان متقی، وزیر خارجه حکومت طالبان قبل از آن‌که از هند بخواهد که دیپلمات هایش را دوباره به افغانستان بفرستد، با قمر جاوید باجوا، رئیس وقت نیروی زمینی ارتش پاکستان نشست مفصلی داشته است تا نظر مثبت او را دریافت کند.
دادگاه عالی طالبان اعلام کرده است که محاکم حکومت طالبان در سراسر افغانستان تاکنون ۱۷۵ حکم قصاص، ۳۷ حکم سنگسار و ۴ حکم آوار کردن دیوار بر محکومان را صادر کرده است. عبدالمالک حقانی، معاون این دادگاه گفته این احکام در صورت تایید شورای رهبری و کابینه طالبان «مرحله به مرحله» اجرا خواهد شد.
به رسمیت شناخته نشدن حکومت خودخوانده طالبان بر افغانستان به معنای نامشروع بودن این حکومت است. با توجه به این واقعیت، اکنون سؤال اینست که دولت جمهوری اسلامی ایران چگونه به یک حکومت نامشروع امتیازاتی می‌دهد که معمولاً به حکومت‌های قانونی و مشروع داده می‌شوند؟
حکومت طالبان می‌گوید برگزاری هر نشستی درباره افغانستان بدون حضور حکومت فعلی، مسائل را حل نمی‌کند، بلکه پیچیده‌تر می‌کند.
مولوی شمس‌الدین پهلوان اعلام کرد حکومت افغانستان به زودی فهرست ایرانیان محبوس در افغانستان را تکمیل و روند تحویل این افراد به مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران را آغاز می‌کند.
عبدالسلام حنفی، عضو هیات مذاکره‌کننده گروه طالبان با ایالات متحده آمریکا بود. زمانی که نیرو‌های طالبان با حکومت افغانستان و حامیان غربی آن درگیر جنگ بودند، در مصاحبه‌ها با خبرنگاران تاکید داشت که طالبان به حفظ حقوق شهروندی و حقوق و آزادی‌های زنان متعهدند.
امیرعبداللهیان می‌گوید ایران هیات حاکمه فعلی در افغانستان را به رسمیت نشناخته است اما با حکومت فعلی این کشور ارتباط و گفت و گو‌ دار‌د.
سخنگوی وزارت خارجه طالبان می‌افزاید که «طالبان این‌طور نیستند، ما حکومت اسلامی هستیم، برعکس از زنان محافظت می کنیم».
یک مقام وزارت دفاع طالبان با بیان اینکه وقتی به قدرت رسیدیم حتی یک هواپیمای قابل پرواز هم نداشتیم افزود: حدود ۴۰ خلبان و تکنسین فنی که در زمان حکومت اشرف غنی در نیروی هوایی کار می‌کردند، به کابل بازگشتند و روند تعمیر ناوگان هوایی تخریب‌شده این کشور را آغاز کردند.
گروه طالبان افغانستان در یک ورزشگاه و در مقابل چشمان صدها تماشاگر، سه زن و ۹ مرد را شلاق زد و این نشانگر از سرگیری مجدد رویکردهای این گروه است که مشخصه‌ای از حکومت آنها در دهه ۱۹۹۰ بود.
عناصر طالبان در قندهار قبر یکی از اعضای برجسته گروه‌های جهادی مخالف حکومت و حزب عضو جمعیت اسلامی افغانستان را تخریب کردند.
حکومت طالبان از قبر منسوب به ملا محمد عمر بنیان‌گذار طالبان رونمایی کرد.
یک مسئول سابق افغانستانی اعلام کرد: از نظر برخی از اعضای طالبان تقویت و حمایت از نظام طالبان ایجاد روابط محکم با گروه‌های قدرتمند در منطقه از جمله اسرائیل را می‌طلبد.
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت: موضع حکومت طالبان درباره بیت‌المقدس قاطع و روشن است و همواره آن را تکرار کردیم. بیت‌المقدس قبله اول مسلمانان و ارزش مشترک و مقدس تمام امت اسلام بوده است.
طالبان در تاریخ ۱۵ آگوست ۲۰۲۱ میلادی حکومت اشرف غنی را سرنگون کردند و قدرت را در افغانستان به دست گرفتند. یک سال پس از آن این کشور با چالش‌های متعددی مواجه شده که نیازمند توجه فوری جامعه بین المللی است.
سرویس خارجی اتحادیه اروپا  گروه طالبان را به واسطه ضایع کردن حقوق مردم افغانستان برغم وعده های خود مورد انتقاد قرار داد.
طالبان در حالی یک سال حکومت بر افغانستان را جشن می‌گیرند که دختران را از رفتن به مدارس منع کردند.
سوءتغذیه کودکان همیشه در افغانستان یک مشکل بوده است. با این حال، یونیسف می‌گوید که وضعیت در سال گذشته تحت حکومت طالبان بدتر شده است.
صحنه‌هایی از پایتخت افغانستان، تقریبا یک سال پس از حکومت مجدد طالبان بر این کشور را مشاهده می‌کنید. طی این مدت زنان با محرومیت از تحصیل، مجبور به پوشیدن برقع، ممنوعیت حضور در سیاست و رسانه، به تدریج از زندگی عمومی در افغانستان ناپدید شده اند. رژیم طالبان نسخه دقیقی از قوانین را وضع کرده است که جایی برای زنان که بیش از نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند، باقی نمی‌گذارد. یک کارمند دولتی به خبرگزاری فرانسه گفته من کارم را دوست داشتم، می‌توانستم به فرزندانم تحصیلات خوبی ارائه دهم. اما وقتی آن‌ها رسیدند مجبور شدم در خانه بمانم؛ و حقوقم را قطع کردند. من معتقدم که طالبان همان‌هایی هستند که قبلا بودند: رژیم تاریک.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ