همایون عبدالرحیم در کتاب کوچه پس کوچه‌های تهران نوشته است «زیارتگاهی در قریه هفت‌چنار وجود دارد، بقعه و مرقد نیست، بلکه هفت‌چنار است» یک گاز بزرگ از فلافل می‌زنیم و به نیت دیدن مکان مقدس محله یعنی هفت عدد چنار معروف مسیرمان را تا شهر کتاب ادامه می‌دهیم تا به درختی برسیم که اسمش همنشین اسم محله شده است چناری با یک ریشه و هفت تنه که در حال حاضر به جز دو سه تنه چیزی از آن باقی نمانده. جایی برای نذر و نیاز اهالی در کنار یک درخت جادویی ...
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌های ورامین و فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌اند.
وزیر کشور با بیان اینکه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل نیاز به کار پژوهشی دارد، گفت: عناصر دانشی در موضوعات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اهمیت زیادی دارد و باید روی این کار شود.
افزایش دما مصرف روزانه آب شهر تهران به رکورد بی سابقه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر در شبانه‌روز رساند که گویای نقطه هشدار برای پایتخت نشینان است.
اداره کل هواشناسی استان تهران درباره هوای تهران در تعطیلات پایان هفته اطلاعیه‌ای صادر کرد.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
ری- فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران از برگزاری راهپیمایی عفاف و حجاب در ۱۸ نقطه این استان خبر داد.
امام جمعه موقت تهران گفت: اگر ولایت تبلیغ نشود، دین خنثی و یک پیکر بی‌جان است. روح، حقیقت و ضمانت اجرای دین ولایت و امامت امیرالمومنین و ائمه است.
تهران- مدیرعامل آبفا تهران گفت: در حال حاضر در هیچ نقطه ای از شهر تهران قطعی آب نداریم و به مرور نوساناتی که در شبکه به وجود آمده بود، برطرف می شود.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: مردم ما در این ۴۳ سال با همه توطئه‌ها، نفوذها و نفوذی‌ها و سختی‌ها مقابله کردند و مردانه ایستادند چراکه هدف دارند.
برگزارکنندگان تجمع باید حداکثر بیست و حداقل پنج روز کاری پیش از برگزاری تجمع، تقاضای خود را در سامانه مخصوص ثبت کنند. آن‌ها باید اسامی برگزارکنندگان، هدف تجمع، مکان و تاریخ و ساعت تجمع، تعداد تخمینی تجمع‌کنندگان، اسامی سخنرانان، متن قطعنامه و فهرست لوازم و تجهیزات مورد استفاده را اعلام کنند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اصلاح ۴۸۶ نقطه پرتصادف خبر داد و گفت: ۱۹۶ محلی که گره ترافیکی داشته شناسایی و برطرف شده است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از استقرار آتش‌نشانان در ۱۷۵ نقطه در بوستان‌ها و تفرجگاه‌های اصلی و بزرگ خبر داد و گفت: ۴۰۰ آتش نشان در این استقرارها حضور دارند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درخصوص تمهیدات سازمان آتش نشانی در روز طبیعت، گفت: نیروهای آتش‌نشانی در روز ۱۳ فروردین در ۱۷۵ نقطه شهر مستقر هستند.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از استقرار ۵۰ تیم پلیس با دوربین‌های لیزرگان در ۵۰ نقطه از بزرگراه‌های تهران در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.
رئیس پلیس راهور تهران گفت: ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در کشور داریم که۱۰۸ نقطه آن مربوط به استان تهران است.
نیروهای اورژانس تهران همزمان با یوم الله ۲۲ بهمن، در ۱۰۴ نقطه شهر مستقر می شوند.
سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در این مراسم اظهار داشت: در هر توطئه و فتنه و آشوبی آن چیزی که حریف دشمن شد یاس و نومیدی و بی آبرویی بود و آن چیزی که نصیب مدافعان امنیت از بسیج و سپاه و پلیس شد افتخار و شرف و آبرو بوده است و این مسیر مهیا نیست مگر با توکل به خدا، حفظ آمادگی و قبول خدمت بی منت برای مردم.
امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: سپاه نقطه قوت در اقتدار جمهوری اسلامی ایران و بازدارندگی فعال در عرصه جنگ سخت و نرم است.
شهردار منطقه ۱۴ از اجرای عملیات بهسازی و نصب چراغ‌های راهنمایی در تقاطع‌ها و محورهای این منطقه خبر داد.
محسن منصوری گفت: متقاضیان برگزاری تجمعات باید به صورت مکتوب درخواست خود را مطرح کنند، این درخواست به کمیسیون مربوطه در حوزه معاونت سیاسی ارجاع، بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود. طرح درخواست به معنای اخذ مجوز نیست. مشتاقیم که تجمعات حتی‌الامکان اجازه برگزاری دریافت کند و این را برای خود و کشورمان یک فرصت می‌دانیم.
محسن منصوری گفت: متقاضیان برگزاری تجمعات باید به صورت مکتوب درخواست خود را مطرح کنند، این درخواست به کمیسیون مربوطه در حوزه معاونت سیاسی ارجاع، بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود. طرح درخواست به معنای اخذ مجوز نیست. مشتاقیم که تجمعات حتی‌الامکان اجازه برگزاری دریافت کند و این را برای خود و کشورمان یک فرصت می‌دانیم.
سخنگوی شورای شهر تهران با تشریح نقطه تمایز خدمات امسال شهرداری تهران در خصوص راهپیمایی اربعین در مقایسه با سال‌های قبل گفت: امسال موضوعات فرهنگی و اجتماعی به خدمات شهرداری تهران اضافه شد.
براساس نقشه آنلاین پایگاه‌ سنجش آلودگی صوتی تهران، بزرگراه حکیم در منطقه ۲ با ۷۳.۶ دسی بل، بزرگراه شهید گمنام در منطقه ۶ با ۷۱، محله نیروی هوایی در منطقه ۱۳ با ۷۰.۱ دسی بل، محله آذری در منطقه ۱۰ با ۷۲.۹ دسی بل، محله بعثت در منطقه ۱۶ با ۷۰.۵، محله امیرکبیر در منطقه ۱۲با ۷۲.۳، میدان خراسان در منطقه ۱۲ با ۷۴.۳، میدان نماز (شهر ری) در منطقه ۲۰ با ۷۰.۷ دسی بل، هشت نقطه قرمز تهران به حساب می‌آیند که با شاخص بالای ۷۰ دسی بل در وضعیت خطرناک قرار دارند.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ