یک کاشناس بانکی گفت: اشتباهات راهبردی در نظام بانکی کشور طی دهه های پیش، پدیده بانکداری مخرب را به وجود آورده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران که بعد از طرح قانون بانک مرکزی دومین طرح مجلس یازدهم برای اصلاح نظام بانکی است در ۱۳ فصل و ۹۰ ماده تدوین شده و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد.
ارائه سرویس های بانکداری باز به مشتریان اقدامی است که بانک ایران زمین در سال های اخیر با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا، از طریق سامانه بوم ایران زمین اجرایی کرده است.
این احتمال وجود دارد اپلیکیشنی که به مردم ارائه می‌شود تا با آن فیلترینگ را دور بزنند، خودش حاوی یک‌سری کد‌های مخرب مثل تروجان‌ها یا کی-لاگر‌ها باشد. این اپلیکیشن‌ها دسترسی‌هایی را می‌گیرند که می‌توانند اطلاعات کاربر ازجمله عکس‌ها، نام‌های کاربری و پسورد‌هایی که در سایت‌ها و سایر اپلیکیشن‌ها مانند بانکداری اینترنتی یا سرویس‌هایی مانند ایمیل شخصی وارد می‌کند را به‌صورت غیرمجاز در اختیار بگیرند.
نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس، موادی از طرح بانکداری اسلامی را جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران را اعلام وصول کرد.
طرح قانونی بانکداری مرکزی با حضور رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع بررسی شد.
قابلیت‌ها و دستاوردهای بانکداری الکترونیک بانک گردشگری از جمله اینترنت بانک، موبایل بانک و خدمات TOBANK در غرفه بانک گردشگری در نمایشگاهی که در حاشیه نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت دایر شده است، به متقاضیان معرفی می شود.
نهمین همایش بانکداری الکترونیک ونظام‌های پرداخت باعنوان «ارزش‌آفرینی دیجیتال» و باحضور صاحب نظران بانکی و اقتصادی طی روزهای ۱ و ۲ اسفند برگزار می‌شود.
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: بعد از سه سال وقفه از برگزاری همایش سالانه بانکداری الکترونیک این همایش امسال برگزار می شود.
هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل جلسه داد و مصوبه مجلس درباره «بانک مرکزی جمهوری اسلامی» را بررسی کرد و موادی از آن را مغایر سیاست‌های کلی تشخیص داد.
مدیران "بانک ایران زمین" معتقدند که این بانک به عنوان بانک پیشتاز در ارائه خدمات بانکداری دیجیتال می‌تواند سرویس‌های مدرن بانکداری و خدمات دیجیتال را در جهت جذب مشتریان با تجربه متفاوت معرفی کند.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر فقدان سند جامع بانکداری دیجیتال به عنوان ضمانت تحقق چشم انداز تحول بانکی، لزوم رفع چالش های بانکداری دیجیتال و جایگاه بانک ملی ایران تاکید کرد.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر فقدان سند جامع بانکداری دیجیتال به عنوان ضمانت تحقق چشم انداز تحول بانکی، لزوم رفع چالش های بانکداری دیجیتال و جایگاه بانک ملی ایران تاکید کرد.
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران بانکداری بدون ربا و افزایش قدرت نظارت بر شبکه بانکی مدنظر است.
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران بانکداری بدون ربا و افزایش قدرت نظارت بر شبکه بانکی مدنظر است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بانکداری اسلامی ظرفیت قانونی لازم برای جلوگیری از تشدید ناترازی در شبکه بانکی و اصلاحات مورد نیاز در مورد بانک‌های ناتراز را در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دهد.
مصباحی مقدم با بیان اینکه بانکداری اسلامی صرفاً محدود به حذف ربا نیست، گفت: در بانکداری اسلامی سود از محل تولید، تجارت و فعالیت اقتصادی ایجاد شده و متناسب با منافع فعالان اقتصادی است.
صالح‌آبادی تدوین سند راهبردی بانکداری اسلامی را از مهمترین برنامه‌های بانک مرکزی برشمرد و گفت: سند راهبردی بانکداری اسلامی به عنوان یکی از مطالبات مهم دولت از بانک مرکزی در حال تدوین است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: یکی از مقوله‌های مهم طرح مجلس برای بانکداری موضوع اقتدار بانک مرکزی است که مواد مناسبی در آن دیده شده است و می‌تواند به اقتدار بانک مرکزی کمک کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی هفته آینده خود به بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران خواهند پرداخت.
یک کارشناس صنعت بانک با بیان اینکه باید استانداردسازی و توجه به اصول حرفه‌ای در مدیریت نظام آموزشی در اولویت بانک‌ها قرار گیرد، گفت: یک از زیرساخت‌های مهم و ضروری در جهت ایجاد و توسعه بانکداری الکترونیک بحث فرهنگ الکترونیک و رواج فرهنگ استفاده درست از فناوری اطلاعات در میان عموم مردم است.
سال‌ سیاه ۱۳۹۹ هیچگاه از خاطر سهامداران بورسی پاک نخواهد شد. همان سالی که بورس روی دور بیماری افتاد و صعود غیرمنطقی آن آغاز شد و بسیاری از مردم با امید کسب سودهای آنچنانی و با اعتماد به صحبت برخی مسئولان، نه تنها نقدینگی بلکه بسیاری از سرمایه‌های خود را به این بازار سپردند و سپس به تماشای سوختن آن نشستند!
افزایش نرخ تورم در آمریکا، قیمت نفت را در معاملات بازار‌های جهانی کاهش داد، اما با این حال، هر بشکه نفت با قیمت ۱۲۲.۱ دلار فروخته شد.
پس از گذشت چند روز از وقوع سیلاب در روستای ناریان شهرستان طالقان در البرز نیروهای امدادی همچنان مشغول پاکسازی آثار بجا مانده از سیلاب دراین روستا هستند. به گفته فرماندار طالقان، ۷۰ خودرو در این روستا توسط امواج سهمگین سیلاب متلاشی شده اما خسارت جانی در برنداشت و از سوی دیگر ۱۰۰ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ