لوسیون انتخاب‌شده باید از قدرت آبرسانی بالایی برخوردار باشد تا بتواند سد دفاعی پوست را تقویت کند، آنتی‌اکسیدان‌های پوست را تغذیه کند و همچنین محصول ایمن و بی‌خطری برای پوست حساس باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پوست موز به دلیل داشتن فیبر غذایی، ویتامین‌های آ، ث، ک، ایی و فولات و مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیم و خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی برای از بین بردن جای زخم‌های آکنه مناسب است. این میوه خوشمزه پوست رامرطوب و سفت می‌کند و پتاسیم موجود در آن به جوانسازی و از بین بردن چین و چروک کمک می‌کند.
روغن خواص آبرسانی بسیار قوی دارد که در مصر باستان از آن برای جوان نگه داشتن پوست و جلوگیری از چروک استفاده می‌کردند؛ حتی اگر پوست چربی هم دارید، باید مرطوب کنندگی پوست را جزو اولویت‌های خود قرار دهید و از روغن‌های طبیعی مثل روغن نارگیل استفاده کنید که باعث آبرسانی به پوست‌های چروک و جلوگیری از پیری زودرس می‌شود.
به منظور مبارزه با پیری پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب به همه افراد توصیه می‌‎شود، اما همه ضد آفتاب‌ها مناسب استفاده برای ناحیه دور چشم نیستند. از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که مخصوص ناحیه دور چشم است و SPF مناسب داشته باشد.
صحبت‌های کریستیانو رونالدو با فیلمبرداری که مشغول تصویربرداری از او بود نشان می‌دهد ستاره پرتغالی در حال آشنا شدن با واقعیت‌های سی و هشت سالگی است.
تیم ملی پرتغال شامگاه سه‌شنبه با حضور در مصاف با تیم ملی ایسلند، با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. رونالدو در این بازی تاریخ سازی کرد و به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که ۲۰۰ بازی ملی دارد. این رکورد بزرگ، نام رونالدو را در کتاب گینس ثبت کرد. پس از این رکورد شکنی بزرگ، رونالدو در یک کنفرانس خبری با یک عکاس شوخی جالبی کرد. وقتی عکاس دوربین را به سمت او گرفت، ابتدا به شدت دوربین را به صورت کریس زووم کرد. در همین لحظه، رونالدو با خنده به عکاس گفت: دوربین را زیاد نزدیک صورتم نگه ندارد، چون چین و چروک زیادی دارد.
رژیم غذایی با قند بالا منجر به تسریع پیری پوست می‌شود. کسانی که شکر می‌خورند نسبت به همتایان خود که این کار را نمی‌کنند چین و چروک و افتادگی پوست بیشتری دارند. مصرف شکر منجر به تشکیل AGEs (Advanced Glycation Endproducts) می‌شود، ترکیباتی که نتیجه واکنش بین مولکول‌های قند و پروتئین در بدن هستند. این AGE‌ها به کلاژن و الاستین پوست که مسئول خاصیت ارتجاعی پوست هستند آسیب می‌رساند.
روغن خواص آبرسانی بسیار قوی دارد که در مصر باستان از آن برای جوان نگه داشتن پوست و جلوگیری از چروک استفاده می‌کردند؛ حتی اگر پوست چربی هم دارید، باید مرطوب کنندگی پوست را جزو اولویت‌های خود قرار دهید.
حلزون تراپی‌یکی از عمل‌های زیبایی است که به تازگی مد شده و افراد به اشتباه برای زیبایی و جوان سازی پوستشان انجام می‌دهند، اما اینکه حلزون‌ها چگونه پرورش پیدا کردند و آیا ناقل بیماری‌هستند یا خیر هنوز مشخص نیست.
کرم‌های گیاهی می‌توانند گزینه خوبی برای رفع چین و چروک صورت باشند. کرم‌های حاوی عصاره‌های گیاهی مثل آلوئه‌ورا، گل گاوزبان، و روغن جوجوبا، می‌توانند به ترمیم پوست کمک کنند و چین و چروک‌ها را کاهش دهند.
امان از دست این کورتیزول! وقتی استرس داشته باشید و سطح ترشح این هورمون بالا برود قندخون‌تان هم بالا خواهد رفت. بر اثر این اتفاق فرایندی پیش می‌آید که پزشکان آن را تحت عنوان «گلیکیشن» می‌شناسند. گلیکیشن باعث از بین رفتن کلاژن و الاستین می‌شود، دو فیبر پروتئینی که پوست را نرم و بدون چین و چروک نگه می‌دارند.
همۀ می‌دانیم که زیبایی چشم‌ها اهمیت زیادی دارد، به ویژه بانو‌ان نگران پیر شدن و چروک افتادن نواحی چشم میباشند.
الدربری حاوی سطوح بالایی از ویتامین A است. این گیاه می‌تواند پوست را تسکین دهد، به کاهش ظاهر لکه‌های پیری کمک کند و از چین و چروک جلوگیری کرده یا آن‌ها را کاهش دهد.
با بالا رفتن سن علاوه بر بالا رفتن تجربه، علائم فیزیکی مثل چین و چروک پوست نیز نمایان می‌شود. آنتی‌اکسیدان موجود در سرکه سیب می‌تواند از پیری زودرس جلوگیری کند و حتی به کاهش سرعت پیری نیز کمک کند. توانایی سرکه سیب در حفظ تعادل بازی اسیدی در بدن نیز نقش مهمی در این خصوص ایفا می‌کند.
برای استفاده از لوازم آرایشی و مراقبت از پوست خود یک برنامه روزانه ایجاد کنید و عادات سبک زندگی خود را تغییر دهید تا پوست زیر چشمتان صاف و درخشان شود.
مزایای استفاده از تخم شنبلیله برای پوست:دارای اثرات ضد پیری:تخم شنبلیله می‌تواند از مزایای شگفت انگیزی برای پوست داشته باشد. از جمله از بین بردن علائم پیری، مانند:چین و چروک و خطوط ظریف. دانه‌های شنبلیله برای کمک به درمان آکنه:کسانی که مدام از آکنه رنج می‌برند، می‌توانند از تخم شنبلیله برای از بین بردن آن استفاده کنند، که بسیار موثر است.
بوتاکس فرآورده‌ای از سم بوتولیسم است و اغلب برای کاهش خطوط پیشانی، خطوط اطراف چشم و خطوط اخم استفاده می‌شود. سیستم‌های عصبی عضلات را مسدود می‌کند؛ در نتیجه عضله تزریق شده نمی‌تواند منقبض شود و پوست به سختی چروک می‌شود.
یک متخصص گفت: «برعکس چیزی که معمولاً مراجعه کننده‌ها انتظار دارند استفاده از کرم‌ها و روش‌های جوانسازی راه‌های پیشگیری از چین و چروک پوست نیستند، بلکه فقط می‌توانند پوست را به شکل موقت شاداب و جوان‌تر نشان دهند.»
میوه عناب که دارای خاصیت‌های دارویی بسیار زیادی است. در اول رنگ سبز و گرد بوده و بعد از رسیدن به رنگ قرمز و زیتونی شکل درآمده و چروک می‌خورد. عناب را «خرمای قرمز» و «خرمای چینی» هم می‌نامند. خراسان جنوبی قطب تولید عناب کشور ایران است.
چروک‌های خاصی که در پوست گردن شکل می‌گیرند، شبیه به تاخوردگی کاغذ هستند و به‌واسطه ازدست‌رفتن کلاژن، کم‌آبی اپیدرم و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد پدید می‌آیند. با این‌حال، راهکار‌ها و ترفند‌های زیر در مقابله با همین چروک‌های پوستی آزاردهنده و ناراحت‌کننده در ناحیه گردن به شما کمک می‌کنند.
محققان دانشگاه فودان و دانشگاه تسینگ‌هوا دریافتند که در طول فرآیند کم‌آبی و خشک شدن این میوه‌ها، سطح آن‌ها در ابتدا به شکل یک الگوی توپ بالکی چروک می‌شود و این ساختاری کروی همانند ساختار شش‌ضلعی‌ها و پنج‌ضلعی‌هایی است که روی توپ فوتبال یافت می‌شود.
در حالی که بسیاری از سلبریتی‌ها علیه جراحی پلاستیک صحبت می‌کنند بسیاری از آنان هنوز زیر چاقو یا بهتر است بگوییم زیر سوزن هستند. اگر خطوط ریز و چین و چروک را به روشی دائمی‌تر هدف قرار داده‌اید تنها نیستید. این کاملا طبیعی است که بپرسید بوتاکس (با نام مستعار سم بوتولینوم نوع A) چیست.
ژوزه مورینیو، سرمربی باتجربه رم، مدعی شد فعلا قصدی مبنی بر خداحافظی با کار مربیگری ندارد.
اسمیت می‌گوید: "در ۳۸ سالگی با یک موش حفار برهنه ۳۷ ساله آشنا شدم. من در موهایم رگه‌های خاکستری و چین و چروک روی صورت ام داشتم، اما موش حفار برهنه عالی به نظر می‌رسید"!
تصور می‌شود که سیگار بر تولید کلاژن پروتئینی که پوست را سالم و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد تاثیر می‌گذارد. با افزایش سن بدن ما کلاژن کمتری تولید می‌کند به همین دلیل پوست شروع به افتادگی و چروک شدن می‌کند. سیگار می‌تواند این روند را تسریع کند و باعث پیری زودرس شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ