این ساعت آفتابی کمیاب قرون وسطایی که تقریباً به اندازه یک قوطی کبریت است در شهر قدیمی ماربورگ آلمان کشف شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک کوزۀ سفالی حاوی بقایای یک فرد جوانِ قربانی‌شده، اخیرا در یک سایت باستانی در مکزیک از زیر خاک بیرون آورده شده؛ یک حلقۀ یشمی نیز در این کوزه وجود دارد که معنا و اهمیت آن هنوز معلوم نیست.
این گونۀ جدید از بزمجه که تنها در تعدادی از جزایر اقیانوس آرام زندگی می‌کند، تا ۶۰ سانتیمتر رشد می‌کند و ویژگی جالبش پنجه‌های بلند و زبان آبی‌رنگ آن است.
محققان در جستجوهایشان در آب‌های نزدیک قطب جنوب، گروهی از حیوانات دریایی مرموز به نام پروماکوکرینوس یا ستاره‌های پَرگونۀ قطب جنوب را کشف کرده‌اند.
فعالیت نوسازی در زیرزمین یک کلیسای قدیمی در لهستان منجر به کشف یک اتاقک مخفی شده که تابوت ۴۰۰ سالۀ یک ژنرال را در خود جای داده بود.
حفاری در منطقه «آهق» سازند مراغه که در مجاورت روستایی به همین نام قرار دارد، چندی قبل برای اولین‌بار کلید خورد و اکنون دیرینه‌شناسان و پژوهشگران به یک لایه فسیلی حاوی زرافه، کرگدن و فسیل‌های چندین گونه دیگر در این سایت دست یافته‌اند.
این روستا نخستین بار در دهه‌ی ۱۹۶۰ در جریان یک پروژه‌ی ساخت و ساز شناسایی شد، اما در حفاری‌های اخیر، عناصر معماری، ردیف‌های سنگی، حفره‌های دیرک، سه گور انسانی با نذورات تدفین و توده‌ی بزرگی سرامیک کشف شده است.
«کتیبه ناشناخته کوشان» نظامی نوشتاری است که در حدود ۲۰۰ قبل‌ازمیلاد تا ۷۰۰ بعدازمیلاد در بخش‌هایی از آسیای مرکزی مورد استفاده بود. این خط هم با عشایر اولیه در استپ‌های اوراسیا، مانند یوئه‌چی‌ها، و هم با سلسله کوشان‌ها مرتبط دانسته شده است. کوشان‌ها امپراتوری‌ای را بنا نهادند که یکی از کار‌های مهم آن توسعه بوداییسم در شرق آسیا بود. آن‌ها همچنین آثار معماری و هنری مهمی خلق کردند.
در حال حاضر در تصاویر هوایی از مکان این شهر چیزی جز تل‌های ماسه‌ای در وسعت بیابان قابل مشاهده نیست؛ اما اینجا روزگاری شهری پر رونق در حاشیۀ مسیر خراسان به اصفهان و شیراز بوده است؛ شهری که بنا بر افسانه‌ها اسفندیار پهلوان نامدار ایرانی آن را بنا کرده است.
یکی از تپه‌های زیبای اطراف روستای ویدوف در لهستان، روزگاری جایگاه قصر یک شوالیه بوده که در زمانی نامعلوم در اثر جنگ یا آتش‌سوزی از بین رفته است.
از روز گذشته تصویر رای قطعی یکی از شعب دادگاه کیفری دو در فضای مجازی بازنشر شده که بر اساس آن، یک زن متهم به عدم رعایت حجاب شرعی به ۲ ماه حبس محکوم شده و سپس به عنوان مجازات جایگزین حبس، انجام ۲۷۰ ساعت خدمات عمومی رایگان (نظافتچی اماکن) برای او تعیین شده است.
باستان‌شناسان اداره‌ی حفاظت از بنا‌های تاریخی باواریا از کشف یک شمشیر عصر برنز در شهر نوردلینگن آلمان خبر دادند که به شکلی باورنکردنی سالم باقی مانده مانده است.
فعالیت پی‌گیرانۀ باستان‌شناسی در مکزیک هر روز اطلاعات بیشتری از زندگی و فرهنگ ساکنان بومی قارۀ آمریکا را در اختیار محققان می‌گذارد.
مجسمه فیل خیلی شبیه به مجسمه دیگری است که در Dhauli، مرکزِ باستانی بوداییسم که در ۱۹ کیلومتری بالادستِ رودخانه قرار دارد، پیدا شده است. قدمت این مجسمه بین ۲۷۲ تا ۲۳۱ قبل‌ازمیلاد تخمین زده شده است.
باستان شناسان گمان می‌کنند که آثار تاریخی بیشتری در زیر زمین‌های کشاورزی این منطقه کشف خواهند کرد.
فیل‌سانان موسوم به «گومفوتِر» بر خلاف فیل‌های امروزی فک زیرین بلندی داشتند که چهرۀ متمایزی به آن‌ها می‌بخشید.
تیم جنایی در محل حادثه با جسد مثله شده زن حدوداً ۲۵ ساله‌ای داخل چندین پلاستیک زباله مواجه شدند که قربانی یک جنایت شده بود؛ گزارش پزشک صحنه نیز حکایت از آن داشت از زمان قتل زن جوان ۴ تا ۵ ساعت گذشته است.
سایت میر در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر اسیوط در مصر علیا قرار دارد. گورستان میر شامل گروهی از مقبره‌های صخره‌ای هم می‌شود که به طور کامل در صخره حکاکی شدند و قدمت آن‌ها به دوران پادشاهی قدیم و میانه باز می‌گردد. حاکمان استانی در مقبره‌هایی در دامنه‌ی تپه دفن شدند.
موزائیکی بزرگ که قهرمان افسانه ‌ای تروا را به تصویر می ‌کشد قهرمان شعر حماسی ویرژیل شاعر کلاسیک جمهوری روم در شهر عثمانیه در جنوب ترکیه کشف شده است. این موزاییک در حفاری پایه یک سایت ساخت و ساز کشف شد که بقایای یک ویلای رومی را نشان داد.
ابزار‌های کشف شده در این مقبره یک بستۀ کامل از تجهیزات بسیار ارزشمند پزشکی مربوط به دوران روم باستان هستند.
پارک زیردریایی بایا سال ۲۰۰۲ به عنوان یک ناحیه‌ی دریایی حفاظت‌شده قلمداد شد که هم از میراث محیطی و هم از میراث باستان‌شناسی این سایت محافظت می‌کند. دخالت در بقایای باستان‌شناسی، همینطور ماهیگیری، آلوده کردن و حتی شنا کردن در نواحی خاص این منطقه ممنوع است.
باستان‌شناسان در سقف معبد اِسنا نزدیک اقصر در مصر علیا، تصویر نادری از صور فلکی کشف کرده اند.
باستان‌شناسان معتقدند مقبرۀ تازه کشف‌شده در شهر باستانی ساگالاسوس، نشانه‌هایی از یک مراسم تدفین با مناسک جادویی را در خودش دارد. مناسکی که نشان می‌دهند زندگان از بازگشت این مرده در هراس بوده‌اند!
خرابه‌های یک صومعه‌ی ۶۰۰ ساله در اسپانیا راز‌های قدیمی‌تری را در خودش پنهان کرده است، ازجمله ردپای یک دایناسور سه‌انگشتی.
پولینسکی گفت که انگشت شست پای چپ قفل‌شده، این نظریه را تقویت کرد که او در زمان مرگ یک خون‌آشام محسوب می‌شده است!

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ