نائب رئیس اتاق ایران و روسیه ضمن اشاره به بهبود روابط بانکی دو کشور، گفت: آذربایجان نمی تواند در پروژه رشت- آستارا کارشکنی کند از سویی دیگر این کشور خود نیازمند این مسیر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پروژه‌های عمرانی و آبرسانی به دو روستای در شهرستان میانه آذربایجان شرقی با حمایت همراه اول به بهره‌برداری رسید.
وزیر خارجه عراق در جریان دیدار با وزیر حمل و نقل جمهوری آذربایجان گفت: پروژه «جاده توسعه»، فرصتی برای باکو به منظور رسیدن به خلیج فارس از طریق عراق است.
تبریز- با حضور حجت السلام و المسلمین سید حسن ربانی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ۴۶پروژه بخش کشاورزی با ارزشی بیش از ۵هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.
سفارت ایران در جمهوری آذربایجان اعلام کرد: هموطنان ایرانی غیر مقیم که قصد سفر هوایی به جمهوری آذربایجان و به دریافت روادید ورود نیاز دارند می توانند قبل از سفر و از طریق (سامانه آسان ویزا) اقدام به دریافت ویزای الکترونیکی کنند.
پروژه خط ریلی فولاد شهریار روز 31 خرداد ماه جاری با حضور مقام های گروه مالی گردشگری، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقام های استان آذربایجان شرقی به طور رسمی افتتاح می شود.
تبریز- ۷۳ پروژه در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افتتاح می شود.
معاون وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان تصریح کرد، باکو اجازه حمله رژیم صهیونیستی به ایران از خاک خود را نمی‌دهد.
تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه عقب‌ماندگی زمانی در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن باید جبران شود، از عدم اجرای تعهدات بانک‌ها در این راستا انتقاد کرد.
عضو انجمن هیدروپلیتک ایران گفت: در پروژه "داپ" قرار است که ۹۰ تا ۱۲۰ سد روی ارس ساخته شود که در صورت تکمیل این سدها، استان آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل خشک خواهند شد.
ستاره این فصل تراکتور بعد از شکست عجیب مقابل استقلال، حرف‌های جالب توجهی به زبان آورد.
تبریز- معاون اجرایی رئیس جمهور در جریان سفر یک روزه به آذربایجان شرقی از پروژه راه آهن بستان آباد - خاوران بازدید کرد و در جریان روند اجرایی این پروژه قرار گرفت.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: پروژه نهضت توسعه فیبر نوری خانگی یک پروژه ملی بوده و الزامات اجرایی دارد و باید در اسرع وقت موانع رفع و وارد مرحله اجرا شود.
رئیس جمهور جمهوری آذربایجان مدعی شد که پروژه های مشترک آنکارا و باکو به ایجاد فضای با ثبات و امن در منطقه اوراسیا کمک می کنند.
در جریان سفر دولت به استان آذربایجان غربی یکی از خواسته‌های اصلی، احیای دریاچه ارومیه بود که تکمیل و بهره‌برداری از آن در دستور کار دولت قرار گرفت. با همت همه دست‌اندرکاران از سال‌های گذشته، به صورت ۳ شیفت برای تکمیل و به ثمر رساندن آن تلاش کردند، این طرح امروز افتتاح شد، اما این کار باید تا احیای کامل دریاچه ادامه یابد و دستگاه‌های مربوطه مأموریت خود در این زمینه را تمام شده نپیندارند.
تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی ذربایجان شرقی از افتتاح و بهره برداری از ۶۴ پروژه زیربنایی و تولیدی در بخش کشاورزی استان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.
تبریز- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: ۸۱۴ کیلومتر پروژه آزادراهی در آذربایجان شرقی در قالب ۱۴ قطعه درحال ساخت است.
تبریز- مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی، آخرین وضعیت پروژه مهم مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز را تشریح کرد.
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: باید آبرسانی به تبریز از رودخانه مرزی ارس بر اساس حقابه آذربایجان انجام شود، با این کار مشکل آب در ۲۰ سال آینده آذربایجان شرقی حل خواهد شد البته در فاینانس این پروژه مشکلی وجود دارد که باید سازمان برنامه مسئله را حل کند.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به دعوت الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود به این کشور سفر کرده در مراسم افتتاح فرودگاه بین‌المللی زنگیلان شرکت کرد. ساخت فرودگاه زنگیلان که پایه آن توسط علی‌اف در ۲۶ آوریل ۲۰۲۱ بنا نهاده شد، طی یک سال و نیم به اتمام رسید. همچنین یک پروژه کشاورزی در زنگیلان نیز با حضور رؤسای جمهوری ترکیه و آذربایجان افتتاح شد. در حاشیه این مراسم الهام علی اف اقدام به وزنه برداری در مقابل اردوغان کرد.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به دعوت الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود به این کشور سفر کرده در مراسم افتتاح فرودگاه بین‌المللی زنگیلان شرکت کرد. ساخت فرودگاه زنگیلان که پایه آن توسط علی‌اف در ۲۶ آوریل ۲۰۲۱ بنا نهاده شد، طی یک سال و نیم به اتمام رسید. همچنین یک پروژه کشاورزی در زنگیلان نیز با حضور رؤسای جمهوری ترکیه و آذربایجان افتتاح شد. در حاشیه این مراسم الهام علی اف اقدام به وزنه برداری در مقابل اردوغان کرد.
«بر خلاف تصورات رایج، پروژه احداث "دالان تورانی" صرفا تهدیدی برای ایران نیست و این تهدید در پکن و مسکو نیز به خوبی درک شده و در برابر آن موضع گیری‌های لازم انجام شده است. در این میان، نکته اساسی این است که باید توجه داشت حمایت‌های گسترده کشور‌های غربی به ویژه آمریکا و انگلستان و همچنین سازمان ناتو از پروژه احداث دالان تورانی (در خاک ارمنستان)، تا حد زیادی به جمهوری آذربایجان و ترکیه این باور را القا کرده که می‌توانند میدانی باز از کنشگری را داشته باشند.»
عملیات اجرایی پروژه احداث پل مشترک مرزی روی رودخانه ارس در منطقه آغبند آغاز شد.
اردبیل-معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل گفت: انتظار داریم مسئولان آذربایجان شرقی تکمیل ادامه مسیر پروژه کریق-آرموداق را در حوزه استحفاظی این استان در اولویت برنامه کاری قرار دهند.
تبریز- با سفر هیئت دولت سیزدهم به آذربایجان شرقی و تاکید رئیس جمهور مبنی بر اتمام پروژه های نیمه تمام و رهاشده این استان، امیدها برای اتمام این پروژه ها زنده شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ