تبریز- با سفر هیئت دولت سیزدهم به آذربایجان شرقی و تاکید رئیس جمهور مبنی بر اتمام پروژه های نیمه تمام و رهاشده این استان، امیدها برای اتمام این پروژه ها زنده شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جهاد آبرسانی یکی از پروژه‌های آبرسانی که با روی کار آمدن دولت سیزدهم با هدف تأمین آب سالم برای روستاها کلید خورد و اکنون با گذشت نزدیک به دو سال نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.
مشکل ایران نه‌تن‌ها در کار با آفریقا که حتی در کشور‌های آسیای میانه و قفقاز که در حوزه تمدنی ما بوده و فاصله جغرافیایی چندانی هم ندارند، در اراده سیاسی نیست. همانگونه که قبلا گفتم همه دولت‌ها و رؤسای‌جمهور به استثنای دولت روحانی که توجه کمتری به قاره آفریقا داشت، علاقه‌مند و بلکه مشتاق کار با آفریقا بودند. علت ناکامی دولت‌های پیشین که احتمال می‌دهم دولت رئیسی را نیز در رابطه با آفریقا زمین‌گیر کند، سازوکار و ساختار اقتصادی ما است. ساختار اقتصادی ما به شکلی است که نمی‌توانیم از فرصت‌های مبادلات خارجی به‌خوبی استفاده کنیم.
دومین کلان بیمارستان مدرن و مجهز کشور با نام «غدیر» صبح امروز (۱۶ تیرماه) در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.رئیس جمهور ضمن افتتاح کلان بیمارستان غدیر از بخش‌های مختلف این مجتمع پزشکی، آموزشی و درمانی بازدید کرد.
سلامی با اشاره به طرح ۵۰ در ۵۰ که از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به دولت سیزدهم ارائه شد، اظهار داشت: در طرح ۵۰ در ۵۰ قرار بود به‌مدت یک سال، هر هفته، یک طرح بزرگ به‌همت قرارگاه به بهره‌برداری برسد و تاکنون بیش از ۳۰ طرح در مدت کمتر از یک سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.
معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری باقیمانده سهام دولت در ۴ شرکت تا پایان سال جاری خبر داد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: به وزارت اقتصاد اجازه داده شد به منظور حمایت از سهامداران خرد تا ۱۰ همت از سهام دولت در شرکت‌ها را در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه قرار دهد.
اوجی، وزیر نفت گفت: در این ساعت هیات دولت در معیت ریاست جمهور برای تجدید میثاق با بنیانگذار انقلاب در مرقد امام راحل حضور دارند و بنده به عنوان عضو کوچک دولت از اینجا به روح پرفتوح حضرت امام سلام و درود می‌فرستم. باید بگویم قولی که از این تریبون به نمایندگان دادم به لطف و عنایت الهی محقق شده و توانستیم دوره سخت و طولانی سرمای ماندگار و کم سابقه را مدیریت کرده و در حال عبور از آن هستیم.
با توجه به چشم‌انداز صعودی نرخ تورم در کشور ناشی از تضعیف نرخ ریال و رشد قیمت ارز طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش حضور سرمایه‌گذاران در بازار سهام هستیم. شرکت‌ها نیز توانستند قبل از قطعی گاز شاهد افزایش قابل‌‌قبول نرخ‌ها در معاملات بورس کالا باشند. این افزایش نرخ با تشدید محدودیت‌های گاز صعودی بوده و به نظر می‌رسد بازار بخش عمده‌ای از مواد اولیه کشور را دچار کسری عرضه کرده است که می‌تواند بر سودآوری بازار و شرکت‌ها اثرگذار باشد.
سخنگوی دولت گفت: همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) جمعی از اعضای دولت و استانداران با حضور در منازل شهدای اخیر امنیت با خانواده آنان دیدار و سلام رئیس جمهور را به خانواده ایشان ابلاغ کردند.
وزیر بهداشت با بیان این‌که مجوز پنج واکسن کرونا تولید داخل در دولت سیزدهم صادر شد گفت: نظام سلامت نشان داد که سرعت رشد علمی ایران اسلامی روز به روز بیشتر شده است.
گشایش چند پالایشگاه نفتی در آینده نزدیک و رونمایی از انتقال ۱۵۰ بازی پر مخاطب به داخل کشور با هدف کاهش زمان پینگ بازی تا یک چهارم و افزایش سقف تسهیلات بانک‌ها با عنایت دولت سیزدهم از مهم‌ترین مسائل مطرح در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت بود.
رئیسی وقتی کار را از دولت قبلی تحویل گرفت، قیمت دلار حوالی ۲۵ هزار تومان بود و الان یعنی همین الان که این یادداشت نوشته شده است و زمانی که شما آن را می‌خوانید نمی‌دانم، ۳۸ هزار تومان قیمت دارد یا خیر! در همین مدت دلار ۱۳ هزار تومان گران‌تر شده است. دلیل این گرانی چیست؟
با تصویب شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی قوا، معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان از سهام دولت در پالایشگاه امام خمینی شازند به سازمان تامین اجتماعی واگذار می‌شود.
مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت با بیان اینکه بعد از واگذاری خودروسازان دولت به عنوان سیاست گذار حضور خواهد داشت، گفت: واگذاری سهام دولت در خودروسازان انجام خواهد شد.
یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان اینکه مسایل متعددی در روند نزولی اخیر بازار سهام اثر گذار بوده است، گفت: نمی‌توان چنین ادعایی را داشت که افت اخیر شاخص بورس ناشی از اقدامات دولت سیزدهم و یا سازمان بورس است.
ضرغامی گفت: آدم‌هایی که در گذشته بودند و خدمت کردند، فرقی نمی‌کند در دولت آقای روحانی و حتی دولت آقای احمدی‌نژاد و آقای خاتمی بوده باشند، اگر شایسته و سالم هستند، معاند و فتنه‌گر نیستند هیچ اشکالی ندارد، کار کنند. از طرفی، به دولت فشار می‌آورند چرا از بچه‌های جزب‌اللهی انتصاب نمی‌کنید. نمی‌شود که یک فرد بدون تجربه مدیریتی را در مسؤولیت بالا گذاشت.
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه دولت قصد جابه‌جایی وزیر صمت را دارد، گفت: شاید به دلیل جابه‌جایی وزیر صمت واگذاری سهام دولتی ایران خودرو و سایپا به تعویق بیفتد.
سخنگوی دولت گفت: پوشش همگانی بیمه سلامت در دولت مردمی محقق شد.
برنامه‌های بخش بهداشت کشور در سال‏های متمادی به ‏عنوان موفق‏ترین بخش‌های نظام سلامت کشور مطرح بوده است. در دولت سیزدهم نیز براساس پیوست عدالت همه طرح‏‌ها و برنامه‏‌ها بر مدار توسعه خدمات حوزه سلامت کشور بوده است.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: وزیر صمت از برنامه دولت برای واگذاری سهام خود در ایران خودرو و سایپا خبر داد که آگهی این واگذاری داده شده است.
مقامات ارشد دولت آمریکا، همتایان اوکراینی خود را در جریان بسته امنیتی جدید حمایتی واشنگتن از کی یف قرار دادند.
مقامات ارشد دولت آمریکا، همتایان اوکراینی خود را در جریان بسته امنیتی جدید حمایتی واشنگتن از کی یف قرار دادند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: به کمک خریدهایی که از بورس داشته ایم توانستیم ۳۰ درصد هزینه‌های خود را کاهش دهیم.
عقب‌نشینی نرخ دلار آزاد به کانال ۲۷هزار تومان در کنار رشد هرچند لاک‌ پشتی نرخ‌ ها در سامانه نیما سبب شده است تا شکاف موجود میان این دو نرخ کاهش پیدا کند. اتفاقی که کارشناسان و تحلیلگران بازار سهام آن را به فال نیک می‌ گیرند و معتقدند دلار تک‌ نرخی به نفع بازار سرمایه است و می‌ تواند شرایط مناسبی برای افزایش سودآوری برخی از صنایع بورسی فراهم کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ