سران گروه- ۷ از طالبان خواستند تا گام‌هایی را برای مشارکت در گفت‌وگوهای ملی معتبر، فراگیر و تحت رهبری افغان‌ها به منظور تضمین فراگیری سیاسی بردارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گرووهی تحت نام «جبهه آزادی» اعلام کرد که به پاسگاه طالبان در منطقه ۱۱ شهر کابل حمله کرده است و در این حمله چهار تن از نیروهای طالبان کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌اند.
محمد جواد ظریف در متنی کوتاه در کانال تلگرامی گروهی از خبرنگاران، روز خبرنگار را تبریک گفت.
گروه طالبان که در کابل، پایتخت افغانستان قدرت را در دست دارد، محدودیت‌های تازه‌ای برای صدور گذرنامه وضع کردند.
نماز عید سعید قربان روز گذشته در میان تدابیر شدید امنیتی در کابل و سایر شهر‌های این کشور برگزار شد و هزاران نیروی امنیتی امنیت مساجد و عیدگاه‌ها را تامین کردند. اگرچه وزیر داخله حکومت طالبان در پیامی از مردم خواست برای تامین امنیت عید با نیرو‌های امنیتی همکاری کنند، اما همچنان بحث اختلافات در گروه طالبان داغ است.
سخنگوی طالبان اعلام کرد که این گروه اجساد اتباع افغانستان در حادثه غرق شدن قایق مهاجران در آب‌های یونان را به کشور بازمی‌گرداند.
سران گروه- ۷ از طالبان خواستند تا گام‌هایی را برای مشارکت در گفت‌وگوهای ملی معتبر، فراگیر و تحت رهبری افغان‌ها به منظور تضمین فراگیری سیاسی بردارند.
بلینکن در پیام خود نوشت: گروه هفت در قبال ایران با اتفاق نظر پیش می‌رود؛ شامل تنش‌زدایی و دیپلماسی همراه با بازدارندگی. ما همچنین توافق کردیم که عادی‌سازی روابط با جامعه جهانی که طالبان به دنبال آن است، منوط به اقدامات آنهاست. در آسیای مرکزی نیز ما کماکان متعهد به رسیدگی به نگرانی‌های مشترک هستیم.
سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز به انتقاد وزیر خارجه پاکستان از این گروه در کنفرانس امنیتی مونیخ واکنش نشان داد.
گروه طالبان می گوید برنامه ای برای تغییر کاربری پایگاه های نظامی خارجی در این کشور برای نیل به اهداف اقتصادی دارد.
گروه طالبان اعلام کرد که یک شبکه تروریستی داعشی دخیل در حملات ماه گذشته به سفارت پاکستان و یک هتل چینی در کابل را متلاشی کرده است.
سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان از انجام یک عملیات امنیتی از سوی این گروه در کابل خبر داد که طی آن ۷ تروریست داعشی کشته و ۹ تَن هم بازداشت شدند.
این اقدام طالبان تازه‌ترین فرمان این گروه شبه‌نظامی برای محدود کردن بیشتر زنان افغانستان است که از زمان روی کار آمدن طالبان در افغانستان از تابستان سال گذشته تاکنون بسیاری از زنان و دختران نه تنها از حق تحصیل و کار محروم شده‌اند، بلکه بخش عمده‌ای از فرصت‌های دیگر حضور خود در اجتماع را نیز از دست داده‌اند.
گروه طالبان از ممنوعیت تحصیلات دانشگاهی زنان در افغانستان تا اطلاع ثانوی خبر داد.
وزیر امور خارجه ازبکستان امروز گفت: تشکیل یک گروه بین‌المللی برای مذاکره با طالبان ضروری است.
گروه مسلح مخالف «تحریک طالبان پاکستان» در بیانیه ای اعلام کرد که از حامیان خود خواسته است تا اهداف و نیروهای نظامی اسلام آباد را در تمام ایالات این کشور مورد حمله قرار بدهند.
معاون سخنگوی گروه طالبان به سخنان «پوتین» در سازمان پیمان امنیت جمعی درباره افغانستان واکنش نشان داد.
گروه طالبان افغانستان در یک ورزشگاه و در مقابل چشمان صدها تماشاگر، سه زن و ۹ مرد را شلاق زد و این نشانگر از سرگیری مجدد رویکردهای این گروه است که مشخصه‌ای از حکومت آنها در دهه ۱۹۹۰ بود.
سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد عاملان حمله تروریستی شیراز دشمنان اسلام و مسلمانان هستند.
سخنگوی گروه طالبان اعلام کرد عاملان حمله تروریستی شیراز دشمنان اسلام و مسلمانان هستند.
وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز حضور رهبر گروه «جیش محمد» در افغانستان را رد کرد.
اسناد و شواهد تازه‌ای به دست آمده است که نشان می‌دهد طالبان اسرای جنگی را در حالی که دست‌‎ها و چشم‌هایشان بسته است، تیرباران گروهی می‌کنند.
گروه طالبان با برگزاری رژه نظامی، شکست نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان را جشن گرفت.
سرویس خارجی اتحادیه اروپا  گروه طالبان را به واسطه ضایع کردن حقوق مردم افغانستان برغم وعده های خود مورد انتقاد قرار داد.
طالبان اعلام کرد که در محل ترور سرکرده گروه القاعده که به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا در حمله پهپادی ارتش این کشور کشته شده، جسدی پیدا نکرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ