محمدجواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بهشت زهرا (س) دفن شده‌اند، گفت: تا ۳ سال آینده بهشت زهرا (س) با توجه به شرایط دفن روز تکمیل خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاهده روباه‌های مریض یا به‌ظاهر سالم تنها به بهشت‌زهرا محدود نمی‌شود، در محله‌هایی مانند زعفرانیه روباه‌ها تا نزدیکی ولیعصر پایین آمده و به‌محض نزدیک‌شدن ماشین‌ها خودشان را در ساختمان‌های متروک آنجا پنهان می‌کنند. البته بیشتر از روباه در این محله، بالای ولنجک، درکه و… سگ به‌چشم می‌آید، سگ‌هایی که به‌گفته اهالی کاری به‌کار ساکنان ندارند، اما تعدادشان به‌شدت افزایش یافته است.
رئیس شورایاری محله کن می‌گوید: «البته ما در این قبرستان تنها به اهالی اصیل کن اجازه دفن می‌دهیم و برای کوچکی قبرستان هم یک راهکار پیدا کرده‌ایم. الان قبر‌ها ۳ طبقه شده‌اند. اگر یکی از اعضای خانواده ۳۰ سال از زمان مرگش گذشته باشد به حکم شرعی می‌شود جنازه دیگری در آنجا دفن کرد. با این روش توانسته‌ایم با ظرفیت کم تعداد اموات بیشتری دفن کنیم و این‌طور که پیداست تا ۴، ۵ سال آینده ظرفیت اینجا پر است.»
پس از رحلت پیکر امام خمینی جهت وداع در روز ۱۵ خرداد ۱۳۶۸ به مصلای تهران منتقل شد، یخچال بزرگی با دیوار‌های شیشه‌ای بر روی چند کانتینر به‌طوری قرار گرفت تا مردم بتوانند پیکر امامشان که عمامه‌ای سیاه به نشانه انتساب به سادات بر روی سینه داشت را ببینند. پس از اقامه نماز ابتدا تصمیم گرفته شد برای تشییع کامیونی تابوت حامل پیکر را به بهشت زهرا که در ۲۰ کیلومتری مصلا بود منتقل کند و یک هلی کوپتر از آغاز مسیر تابوت را همراهی می‌کرد، در میانه راه به علت هجوم جمعیت زیادی که برای تشییع پیکر آمده بودند ادامه دادن مسیر غیر ممکن شد و هلی کوپتر به زحمت به زمین نشست و پیکر برای تکفین مجدد به جماران و در رور بعد به محل تدفین منتقل شد. در یازدهم ژوئن ۱۹۸۹، یک ششم جمعیت وقت ایران (بیش از ده میلیون نفر)، جمعیتی به وسعت ۳۲ کیلومتر برای تشییع پیکر امام خمینی به حوالی بهشت زهرا آمدند تا این بدرقه بزرگترین مراسم تشییع دنیا لقب بگیرد. بخشی از عکس‌های زیر از مجموعه آرشیو خبرگزاری ایرنا از مراسمات پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب در سال ۱۳۶۸ است که برای اولین بار منتشر می‌شود.
سازمان بهشت زهرا (س) با صدور اطلاعیه‌ای از شهروندانی که در آرامستان بهشت زهرا قبر رزرو کرده اما تاکنون نسبت به تسویه حساب اقدام نکرده‌اند خواست تا پایان خرداد ماه اقدام کنند.
آن دسته از شهروندان که در سالیان گذشته اقدام به ذخیره (رزرو) قبر در آرامستان بهشت زهرا (س) کرده‌اند، اما تاکنون نسبت به تسویه حساب اقدام نکرده‌اند باید حداکثر تا پایان خرداد ۱۴۰۲ برای تعیین تکلیف وضعیت قبر به واحد پذیرش مجتمع عروجیان سازمان بهشت زهرا (س) مراجعه کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تخصیص قطعه‌ای در بهشت زهرا برای جان بخشان باید انجام شود تا قهرمانان اهدای عضو در آن قطعه خاص دفن شوند.
گورستانی که تفکر پایه‌ریزی آن با هدف پایان‌دادن به قبرستان‌های متعدد در پایتخت ایران در سال ۱۳۴۵ شکل گرفت، در نهایت در ۲۷ تیر ۱۳۴۹، اولین میهمان دائمی خود را پذیرا شد؛ پس از «محمدتقی خیال» که در قطعه یک، ردیف یک و شماره یک به خاک سپرده شد، حدود یک‌میلیون‌و ۷۰۰ هزار نفر دیگر هم در بزرگ‌ترین گورستان ایران ساکن شدند تا شهر بزرگی از مردگان در جنوب تهران و در محدوده منطقه ۱۹ شکل بگیرد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی پنجشنبه و جمعه آخر سال را تشریح کرد.
سخنگوی سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به تمهیدات این سازمان برای پنج‌شنبه و جمعه آخر سال گفت: این سازمان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه آخر سال ۲۴ ساعته خواهد بود.
قیمت قبر در بهشت زهرا برای سال آینده تعیین شد
تاجیک با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تا این دوره از مدیریت شهری موضوع احداث آرامستان‌های جدید تعیین تکلیف خواهد شد، گفت: نخستین آرامستان در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. ظرفیت دفن اموات در بهشت زهرا (ع) نیز با دفن روزانه تا ۳ سال آینده به اتمام می‌رسد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران درباره عوارض پرداختی به بهشت زهرا(س)توضیحاتی ارائه داد.
یک منبع آگاه در خصوص روند کفن و دفن اعضای قطع شده بدن می‌گوید: این اعضا در غسالخانه میان تطهیرکننده‌ها به احشا معروف است. این احشا را در جای مخصوصی از غسالخانه می‌گذارند و عین بدن مرده که غسل و کفن می‌کنند این اعضا را هم به همین ترتیب غسل و کفن می‌کنند. بعد در قسمتی از سردخانه نگهداری و هفته‌ای یکی دو بار در روز‌های به خصوص دفن می‌کنند.
گرچه طراحان بهشت زهرا در نخستین سال تاسیس اعلام کرده بودند که این آرامستان برای مدت ۳۰ سال برای درگذشتگان پایتخت کفایت می‌کند، اما با وقوع جنگ تحمیلی و ورود خیل عظیم شهدای وطن، ظرفیت بهشت زهرا، دو سال زودتر از موعد پیش‌بینی شده یعنی در سال ۱۳۷۸ پر شد. با این حال در همان سال، مساحت ۱۱۰ هکتاری در قسمت شمال شرقی این آرامستان به مجموعه بهشت زهرا اضافه و مهرماه ۱۳۸۸ هم ۱۶۰ هکتار دیگر در بخش شرقی به این آرامستان ملحق شد تا وسعت آن به ۵۸۴ هکتار برسد.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا از افتتاح نخستین آرامستان جدید تهران در سال آینده خبر داد و گفت: برای ایجاد آرامستان‌ها اقداماتی درحال انجام است که اولین آن تا ۶ ماه آینده به بهره برداری می رسد.
در مورد خانم شاکرمی نیز سازمان بهشت زهرا(س) براساس جواز دفن صادره از سوی مرجع مربوطه، پیکر وی را بنا به درخواست خانواده، به شهرستان مربوطه منتقل کرده است.
سازمان بهشت زهرا در پی انتشار شایعات و فضاسازی رسانه‌های بیگانه در رابطه با فوت نیکا شاکرمی، اطلاعیه ای صادر کرد.
سازمان بهشت زهرا (س) در خصوص جواز دفن «نیکا شاکرمی» اطلاعیه‌ای را صادر کرد.
ماموران پلیس راهور تهران بزرگ از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه، ۳۰ شهریور، شب قبل از مراسم رژه نیرو‌های مسلح در معابر منتهی به ضلع شمالی حرم مطهر امام راحل مستقر می‌شوند و نسبت به ساماندهی ترافیک منطقه اقدام می‌کنند.
محدودیت‌های ترافیکی پیرامون بهشت زهرا (س) همزمان با برگزاری رژه نیروهای مسلح اعلام شد.
علی مطهری نوشت: پیشنهاد می‌کنم از طرف سازمان نظام پزشکی یک هیئت بی‌طرف تعیین شود تا روشن کند آیا ضربه مغزی در کار بوده یا نبوده است. نگذاریم در صورت وجود ضربه مغزی، مهسا امینی هم به سرنوشت زهرا کاظمی، زهرا بنی‌یعقوب و ستار بهشتی دچار شود.
شهردار تهران طی احکامی جداگانه مدیرعامل بهشت زهرا و رئیس شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه را منصوب کرد.
در راستای رفاه حال شهروندان، خدمات رسانی در واحد تطهیر و پذیرش عروجیان تا ساعت ۱۹ افزایش یافت.
در راستای رفاه حال شهروندان، خدمات رسانی در واحد تطهیر و پذیرش عروجیان تا ساعت ۱۹ افزایش یافت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ