مراسم احیا شب نوزدهم شامگاه یک شنبه ۲۰ فروردین در حرم امام خمینی با حضور حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و سخنرانی ایشان برگزار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور مکتب انقلاب اسلامی را در ادامه و امتداد مکتب امام حسین (ع) و عاشورا دانست و گفت: امروز به برکت خون مطهر شهدای اسلام، نظم نوین جهانی در حال رقم خوردن است.
[کشف حجاب]بعد از اغتشاشات سال گذشته یک سیر صعودی پیدا کرد. اما بعد از آن تا ماه رمضان که شاید فضای معنوی این ماه، سیر صعودی را کاهش داد یک مدتی توقف داشت. الان آمار‌ها نشان می‌دهد که حتی در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و دانشگاه‌های دیگر سیر نزولی پیدا کرده است. این نشان می‌دهد که اغتشاشات سال گذشته، در بخشی از این آمار تاثیرگذار بوده است، اما برکت معنویت ماه مبارک رمضان خیلی تاثیر داشت که دوباره کاهش پیدا کرد.
فرمانده مرزبانی انتظامی در دیدار با خانواده معظم شهید علی اکبر معصومی نژاد ، گفت: برکت ، بقاء و دوام نظام مدیون خون شهداست.
آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح فراز «وَ اَنزل عَلَیّ فیه بَرَکاتکَ» اظهار می‌کند: اینجا می‌خوانیم که خدایا برکات خودت را نیز بر ما نازل کن. برکات چیست؟ برخی عمر با برکت دارند، چه اهل علم چه غیر اهل علم. دستگیری و انجام کار خیر را برکت می‌نامند. معنی این فراز این است که عمر با برکت داشته باشیم. اگر پولداریم، کار خیر انجام دهیم و اگر عالمیم شاگرد تربیت کنیم و کتاب دینی بنویسیم.
آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح فراز «اللّهمّ نَبّهْنی فیهِ لِبَرَکاتِ أسْحارِهِ» می‌گوید: خدایا متوجه کن من را تا از برکات سحر ماه رمضان استفاده کنم. مردم از برکات سحر غالباً استفاده نمی‌کنند. در طول سال از سحر باید استفاده کرد به خصوص در ایام ماه رمضان. حافظ می‌گوید «آن گنج خداداد که خدا داد به حافظ / از ورد شب و روز و دعای سحری بود.»
یک متخصص تغذیه گفت: انتخاب روش‌های بهداشتی و تغذیه مناسب می‌تواند با تأمین سلامت افزون‌تر انسان را برای بهره‌گیری بیشتر از برکات این ماه خدا یاری کند.
رئیس‌جمهور گفت: رهبران کشورهای اسلامی باید در این ماه مبارک با تکیه بر تعالیم قرآن و پایبندی به معنویت‌های این ماه پر خیر و برکت، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را محقق کنند.
با تاسیس بانک ملی در دوره پهلوی، سازوکار کهن و پیچیده پرداخت‌ها با استفاده از صدور فرمان و برات منسوخ شد و از آن پس حقوق و عیدی کارکنان دولتی از طریق بانک ملی مستقیما پرداخت می‌شد. با وجود این تغییرات، پرداخت عیدی پایان سال به‌عنوان یک سنت ایرانی با سابقه تاریخی هنوز هم رایج است و دولت و دیگر کارفرمایان هرسال پیش از فرارسیدن عید نوروز مبلغی برابر با حقوق یک ماه را به کارکنان خود پرداخت می‌کنند.
ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی نیروهای مسلح، دشمنان قادر به انتخاب گزینه سخت و اقدام نظامی علیه ایران اسلامی نیستند.
رئیسی با بیان اینکه، با مشارکت خوب مردم بحران کرونا مهار شد، گفت: دشمنان شرایطی مهیا کردند که ما نه تولید داشته باشیم و نه تجارت، اما به برکت راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب و حضور شما در شرایطی هستیم که تحریم‌ها خنثی شده است.
رئیسی با بیان اینکه، با مشارکت خوب مردم بحران کرونا مهار شد، گفت: دشمنان شرایطی مهیا کردند که ما نه تولید داشته باشیم و نه تجارت، اما به برکت راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب و حضور شما در شرایطی هستیم که تحریم‌ها خنثی شده است.
رییس قوه قضاییه گفت: ما در دستگاه قضایی به مناسبت در پیش بودن ایام پر خیر و برکت ماه رجب‌المرجب و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در فکر آن هستیم که مردم را خوشحال و مسرور کنیم.
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا امروز برای بیش از ۵۱ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان لرستان اشتغال‌زایی کرده است.
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت تاکنون برای ساخت و احداث ۲۷۰۰ مدرسه با سازمان نوسازی مدارس تفاهم کرده است.
سخنگوی دولت افزود: این نمونه سخن خداوند است که می‌فرماید شهدا زنده هستند و ما می‌بینیم که مسیرشان ادامه دارد و نقش‌آفرینی که در دوران حیات‌ مادی‌شان داشتند، امروز همچنان پابرجاست و این به برکت اخلاص در راه خدا است.
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و پارک علم و فناوری دانشگاه علامه، در زمینه راه اندازی طرح های دانش محور، همکاری می کنند.
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ۱۰۰۰ مدرسه را با اولویت جایگزینی مدارس کانکسی در دست ساخت دارد.
مدیرروابط عمومی صبا فولاد خلیج فارس خبر داد: ثبت رکورد تاریخی تولید بریکت گرم در صبا فولاد خلیج فارس در فاصله یک ماه و نیم به پایان سال مالی جدید تحقق یافت که این افزایش تولید همسو با افزایش بهره وری است.
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با حمایت از ۲۷۰ واحد تولیدی برای ۱۴ هزار نفر ایجاد شغل می‌کند.
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از مردم جزیره هرمز شغل ایجاد کرده است.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و پنجمین روز مرداد ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
بهای معاملات آتی نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر به دلیل نگرانی از کاهش تقاضا در چین به ۹۵ دلار و ۵۵ سنت رسید.
حضرت محمد مصطفی (ص) می‌فرمایند: «اگر بنده خدا مى‌دانست که در ماه رمضان چیست چه برکتى وجود دارد، دوست مى‌‌‏داشت ‌تمام سال، رمضان باشد‌» و تأکید می‌فرمایند: «درهاى آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده مى‌شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد.»
رسول اللَّه(ص) فرموده‌اند: «رمضان، ماهى است كه اولش رحمت، وسطش آمرزش و پایانش رهایى از آتش جهنم است‌.» ایشان در جای دیگری نیز تأکید دارند: «سه چیز از روح خداست: شب زنده‌دارى با نماز، جویاى حال برادران و روزه گرفتن‌.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ