رئیس‌جمهور آلمان می‌گوید جنگ اوکراین ساختار امنیتی پیشین اروپا را برای همیشه از بین برد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
صدراعظم آلمان امروز اعلام کرد: نمی‌خواهیم جنگ روسیه و اوکراین به‌جنگ میان روسیه و ناتو تبدیل شود.
یکی از اعضای پارلمان آلمان به شدت از سیاست‌های این کشور در خصوص مداخله در جنگ اوکراین و خدشه دار کردن روابط با روسیه انتقاد کرد.
جنگ اوکراین تا امروز تحت کنترل طرف شرقی و غربی پیش رفته است. اما قانونی وجود ندارد که ابرقدرت‌ها تا ابد مراعات حال یکدیگر را بکنند. هیچ بعید نیست جنگ جهانی سوم در ساعت ۶ بعدازظهر روز ۳ نوامبر ۲۰۲۳ با حمله موشکی روسیه به آلمان آغاز شود. روس‌ها خیلی وقت است دولت اوکراین را به حکومت نازی‌ها تشبیه می‌کنند و مقابله با آن را لازم می‌دانند و حالا هم که ژرمن‌ها دست بالا را در فعل و انفعالات نظامی مقابل «دشمن فرضی» خود دارند تا پیش‌بینی «الکسا» خیلی هم غیرواقعی به نظر نرسد.
صدراعظم آلمان مدعی شد که انفجار نیروگاه برق‌آبی در خرسون مطابق با شیوه روسیه در نبرد با اوکراین است.
رئیس جمهور اوکراین در آستانه «روز پیروزی» در مسکو، گفت همانطور که آلمان نازی در جنگ جهانی دوم شکست خورد، نیروهای روسیه نیز در اوکراین شکست خواهند خورد.
دولت آلمان هزار نیروی ویژه ارتش اوکراین را برای انجام ضد حمله علیه روسیه و اجرای روش‌های جنگ خیابانی آماده می‌کند.
صدراعظم آلمان با هشدار به چین گفت که اگر این کشور در جنگ اوکراین مداخله و به روسیه کمک نظامی کند، با تحریم‌های نامشخص مواجه خواهد شد.
جان کربی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، گفت: «جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) و اولاف شولتز (صدر اعظم آلمان) در جریان دیدار روز جمعه خود درباره کمک‌هایی که اوکراین برای جنگ شدید خود در جریان بهار و تابستان به آن نیاز دارد، رایزنی خواهند کرد».
یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «داریم تلاش می‌کنیم که نیاز‌های اوکراین در میدان جنگ را برطرف کنیم.»، اما به گفته این مقام، واشنگتن در حال جنگ با روسیه نیست. دولت بایدن به دنبال کمک به اوکراین بدون تشدید درگیری با کرملین است. اساسا این همان استراتژی است که آلمان و فرانسه نیز آن را دنبال می‌کنند. هر دو کشور حتی نسبت به آمریکا تردید بیشتری نشان داده‌اند و تسلیحات بسیار کمتری عرضه کرده‌اند.
داده های منتشره از سوی وزارت دارایی آلمان نشان می دهد که این کشور به بهانه جنگ در اوکراین، میلیاردها دلار از دارایی های خارجی روسیه را مسدود کرده است.
دبیر کل ناتو معتقد است حضور بالون چینی در آسمان آمریکا موید افزایش توان اطلاعاتی چین و روسیه است.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که برخی کشورهای اروپایی به تدریج مداخله خود در جنگ اوکراین را آشکار می کنند.
دولت شولتز تانک‌های جنگی آلمانی را به‌عنوان بخشی از تسلیحات بسیار پیشرفته‌ای که ارتش این کشور در اختیار دارد، به اوکراین می‌فرستد.
معاون سابق صدراعظم اتریش در مصاحبه ای تصریح کرد: روسیه می‌تواند تصمیم آلمان در ارسال سلاح برای اوکراین را جنگ طلب تلقی کند؛ لذا ممکن است اروپا به این درگیری کشانده شود.
دبیر کل ناتو تصمیم دولت آلمان برای ارسال تانک های جنگی به اوکراین را در تعیین سرنوشت جنگ در این کشور موثر دانست.
صدراعظم پیشین آلمان می‌گوید که از آغاز جنگ بین اوکراین و روسیه، به هیچ عنوان غافلگیر نشده است!
صدر اعظم آلمان بدون اشاره به جنگ افروزی های غرب در اوکراین، برای توقف جنگ در این کشور بر نفوذ چین تاکید کرد.
صدر اعظم آلمان بدون اشاره به جنگ افروزی های غرب در اوکراین، برای توقف جنگ در این کشور بر نفوذ چین تاکید کرد.
رئیس جمهور آلمان اعلام کرد جنگ اوکراین موجب بر هم خوردن روابط میان مسکو و برلین شده است.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در این نامه ادعا‌ها و مواضع مغرضانه برخی کشور‌های غربی، بویژه اتهامات بی أساس نمایندگان فرانسه، انگلیس، آلمان، به همراه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در مورد ادعای فروش پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین که در نشست روز جمعه گذشته،۲۹ مهرماه، شورای امنیت مطرح شد، را قویا رد و محکوم کرد.
صدراعظم آلمان، گزارش‌ها درباره اینکه رئیس جمهور روسیه در مکالمه با وی، تهدید به تشدید و گسترش جنگ اوکراین کرده را رد کرد.
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت: این جنگ، جنگ بسیار خطرناکی است. ما از اوکراین حمایت می‌کنیم، اما این کار را به نحوی انجام می‌دهیم که به جنگ میان روسیه و ناتو ختم نشود. چون این یک فاجعه خواهد بود.
مقامات لتونی روز جمعه ۴ شهریور ماه، اعلام کردند که بنای یادبود دوران شوروی در جنگ جهانی دوم را که به یاد پیروزی ارتش سرخ بر آلمان نازی ساخته شده بود، تخریب کردند. این بنای یادبود پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین به محل تجمع هواداران کرملین در لتونی تبدیل شده بود. کشور‌های لتونی، استونی و لیتوانی مواضعی سختگیرانه در برابر تهاجم روسیه به اوکراین اتخاذ کرده‌اند.
وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود از تحولات میدانی جنگ در اوکراین اعلام کرد ۱۵۰ مزدور خارجی ارتش اوکراین در حملات هوایی ارتش روسیه کشته و زخمی شده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ