جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که سیاست ترور با بمباران منازل مسکونی، دشمن را پیروز نمی‌کند و گردان‌های قدس قادر به گسترش و افزایش دامنه آتش علیه رژیم اشغالگر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حماس با محکوم‌نمودن ترور ۳ تن از مبارزان فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست در جنین، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تاوان این اقدام خود را پس خواهد داد.
تحلیلگر مطرح جهان عرب، ضمن بررسی چگونگی ترور فرماندهان جهاد اسلامی به تحول بزرگی که در نبرد اخیر نیروهای مقاومت با رژیم صهیونیستی رخ داده، پرداخته است.
معادله ای که جهاد اسلامی به دنبال آن بود و در حین و پس از جنگ اخیر هم بارها گفته شد، ایجاد بازدارندگی در مقابل رفتارهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از جمله ترور اعضای مقاومت در جنین است.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سال های اخیر شاهد ترور چند تن از فرماندهان رده بالای خود بود، مسئله ای که باید مورد بررسی قرار گیرد.
وجود جاسوس ها و اطلاعاتی که صهیونیست ها از این طریق در کنار دسترسی های فضای سایبری و قدرت در این حوزه به دست می آوردند، ضربه های سنگینی به مقاومت در غزه است.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به شهادت یکی از فرماندهان این جنبش تاکید کرد که مقاومت فلسطین پاسخ این جنایت را خواهد داد.
ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه اعلام کرد که طی عملیاتی مشترک با نیروهای شاباک، «ایاد الحسنی» مسئول بخش عملیات جنبش جهاد اسلامی را در غرب غزه ترور کرده است.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از دستور به نهادهای نظامی و امنیتی این رژیم برای تشدید حملات به جنبش جهاد اسلامی و تداوم سیاست ترور علیه آن خبر داد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: چندماه قبل که اغتشاشات شکل گرفته بود تصور همه دشمنان، معاندان و حامیان خارجی آنها این بود که نظام درآستانه فروپاشی است و  خود را برای پیروزی بزرگ و تغییر صحنه جهان آماده کرده بودند اما امروز خود دچار بی ثباتی و تزلزل شده اند.
وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در یک بیانیه ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت غیرنظامیان و ترور فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین، این اقدامات را موجب بی‌ثباتی منطقه دانست.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که عملیات ضدصهیونیستی در قدس، یک واکنش طبیعی و مشروع به تجاوزات اشغالگران علیه مسجدالاقصی به شمار می‌رود.
حزب الله لبنان ترور ناجوانمردانه شهید علی رمزی الاسود از فرماندهان سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی در سوریه را به شدت محکوم کرد.
عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که هر گونه تلاش برای ترور فرماندهان مقاومت با واکنش قاطع و سریع مواجه خواهد شد.
گروه های فلسطینی به شهادت تامر زید کیلانی ۳۳ ساله از فرماندهان گروه مقاومتی بیشه شیرها (عرین الاسود) که بامداد امروز از سوی رژیم صهیونیستی در نابلس ترور شد، واکنش نشان دادند.
بنی گانتس، وزیر جنگ دولت رژیم صهیونیستی در سخنانی اظهار کرد که تل‌آویو هیچ محدودیتی برای ترور اعضای جهاد اسلامی در دوره آتش‌بس اعلام شده با میانجیگری مصر، ندارد.
در غزه هزاران نفر در تشییع خالد منصور یکی از بانفوذترین اعضای جهاد اسلامی شرکت کردند که در حمله هوایی اسرائیل همراه با هفت دیگر به شهادت رسید. یک روز پس از ترور خالد منصور در حمله هوایی اسرائیل، تعداد زیادی از فلسطینی ها در مراسم تشییع جنازه شرکت کردند. فرماندهی گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، اعلام کرد که در عملیات اخیر اسرائیل در نوار غزه ۱۲ رزمنده این جنبش به شهادت رسیدند. در این میان به طور خاص از دو فرمانده ارشد جهاد اسلامی، تیسیر الجعبری، فرمانده بخش شمالی گردان‌های قدس، و خالد منصور فرمانده بخش جنوبی نیز نام برده شده است. رأفت الزاملی، سلامه عابد، زیاد المدلل نیز از دیگر فرماندهان گردان‌های قدس هستند که در این عملیات جان خود را از دست داده‌اند.
سخنگوی جنبش«حماس» با اشاره به ترور شماری از فرماندهان جنبش «جهاد اسلامی» توسط رژیم صهیونیستی، گفت: این توهم اسرائیل است که تصور می کند با ترور فرماندهان، مسیر مقاومت متوقف می شود.
یکی از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با عدم تایید ترور یکی دیگر از فرماندهان این جنبش، رژیم صهیونیستی را مسئول دور جدید درگیری ها در غزه برشمرد.
فرمانده ارشد شاخه نظامی جهاد اسلامی که به دست رژیم صهیونیستی ترور شد از جمله ناظران بر ساخت موشک‌های مقاومت فلسطین بود.
الجعبری در ۱۸ ژانویه ۱۹۷۲ متولد شد، اسم کامل وی «تیسیر محمود الجعبری» و لقب وی «ابومحمود» بود. وی از خاندان الجعبری است، خاندانی که «احمد الجعبری» مرد شماره دو گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس که در سال ۲۰۱۲ ترور شد نیز وابسته به همین خانواده است.
روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در خبری نوشت، در روز اول حمله این رژیم به نوارغزه که در ساعت ۱۶:۱۶ دقیقه (به وقت محلی) روز جمعه (دیروز/۱۴ مرداد) با ترور «تیسیر الجعبری» فرمانده ارشد جهاد اسلامی آغاز شد ۱۴ هدف مربوط به جهاد اسلامی هدف گرفته و ۱۶ تن بمب و گلوله استفاده شد.
گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی در پاسخ به ترور شهید تیسیر الجعبری از فرماندهان ارشد خود در حمله دشمن صهیونیستی به غزه، حملات موشکی گسترده‌ای را علیه اراضی اشغالی آغاز کرده است.
ارتش اسرائیل اعلام کرد که عصر روز جمعه عملیاتی موسوم به «صبح صادق» را آغاز کرده و به اهدافی در نوار غزه حمله کرده است. در همین رابطه یک واحد مسکونی در برج فلسطین در خیابان الشهداء در غرب شهر غزه را هدف قرار دادند. شبکه خبری الجزیره به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که در این حمله هوایی، یکی از مواضع جنبش جهاد اسلامی هدف قرار گرفته است. منابع خبری عبری اعلام کردند که تیسیر الجعبری فرمانده سرایا القدس هدف این حملات قرار گرفته و ترور شده است. سخنگوی جنبش جهاد اسلامی شهادت تیسیر الجعبری از فرماندهان ارشد گروهان‌های قدس شاخه نظامی این جنبش در حمله دشمن صهیونیستی به نوار غزه را تایید و اعلام کرد که او فرمانده منطقه شمالی این گروهان‌ها بود.
ارتش اسرائیل ویدئویی از لحظه هدف گرفته شدن واحدی منتشر کرد که «تیسیر الجعبری» فرمانده منطقه شمال در گردان های قدس در برج فلسطین در آن حضور داشت. سخنگوی جنبش جهاد اسلامی شهادت تیسیر الجعبری از فرماندهان ارشد گروهان‌های قدس شاخه نظامی این جنبش در حمله دشمن صهیونیستی به نوار غزه را تایید و اعلام کرد که او فرمانده منطقه شمالی این گروهان‌ها بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ