معاون اول رئیس جمهور گفت: شهرداری‌ها با شناسایی و رفع مهمترین دغدغه‌های مردم و حل معضلات شهری، موجبات رضایت جامعه فراهم کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امکان واگذاری پارک های جنگلی واقع در حریم و محدوده شهرها به شهرداری‌ها با حفظ حقوق مالکانه دولت موافقت کردند.
در پی دریافت گزارشی مبنی بر «واردات دستگاه موقعیت یاب خودرو» از سوی یکی از شهرداری‌ها، سازمان بازرسی به موضوع ورود کرد.
وزیر اقتصاد گفت: در طول چهار ماهه اول سال ۱۴۰۲، نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت شده که بیانگر رشد ۲ برابری است.
تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت میراث‌فرهنگی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور برنامه‌ریزی، راهبری و نظارت بر مجموعه اقدامات مشترک جهت ارتقای شاخص‌های حوزه گردشگری امضا شد.
نمایندگان مجلس با الحاق تبصره‌ای به ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم شهرداری‌های شهر‌های دارای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را مکلف کردند واحد‌های مسکونی خالی از سکنه واقع در شهر‌ها را شناسایی کرده و اطلاعات آن را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.
بر اساس مصوبه مجلس، شهرداری‌های شهرهای دارای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت مکلف هستند واحدهای مسکونی خالی از سکنه واقع در شهرها را شناسایی کنند.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران درباره جزئیات جلسه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری‌های کلانشهرها توضیحاتی ارائه داد.
کارشناس حوزه مسکن گفت: شهرداری‌ها به‌واسطه مدیریت شهری و فروش تراکم عامل اصلی افزایش قیمت زمین در تمام شهرها به خصوص در تهران بوده و هستند.
محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار با جمعیتی قریب به ۱۰ میلیون نفر در بافت‌های ناکارآمد کشور شناسایی شده است.
دولت مکلف شد از طریق اسناد تسویه خزانه، بدهی‌های قطعی خود به اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی خصوصی و موسسات عمومی دولتی (شهرداری ها) را تسویه کند.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، ۷ اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۱۲ دقیقه با حضور ۱۹۴ نفر از نمایندگان آغاز شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه می‌پردازند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با تاکید ویژه وزیر کشور، استانداران به شکل ویژه در ترغیب و زمینه سازی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مشارکت حداکثری خواهند داشت.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: یکی از پیشنهادات ما در موضوع دانش آموزان استثنایی این است که شهرداری‌ها مکلف شوند ایاب و ذهاب این دانش آموزان را به عهده بگیرند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، قانون مالیات بر ارزش افزوده را اصلاح و سهم شهرداری ها از این محل را تعیین کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی با اولویت طرح بند ب ماده ۳۹ قانون بر مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.
رئیس مجمع کلانشهرهای ایران گفت: کلیت بودجه شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت داشته است.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: ۸ ماه است که شهرداری‌ها عوارض آلایندگی دریافت نکرده‌اند و شهرداری شهرهای کوچک در پرداخت حقوق کارکنان خود دچار مشکل شده‌اند.
رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای مراکز استان‌ها و رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت یکپارچه یکی از نیازهای ضروری شوراهاست که در رفع برخی از معضلات شهر اثرگذار است.
حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در اجلاس شورایعالی استان‌ها گفت: شوراها و شهرداری‌ها باید نسبت به جذب، نگهداری، ارتقا، پرداخت حقوق و کارآمدی سازمان گام متفاوتی از قبل بردارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مربوط به شهرداری‌ها دارای ۲۶۰ ماده است اما هنوز هم این مواد دارای مشکلاتی است که به دنبال رفع آن هستیم و بررسی آن به زودی در مجلس آغاز می شود.
خلخال- نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: با قول مساعد معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، قرار است شهرداری‌ها و دهیاری‌های خلخال و کوثر شارژ مالی شوند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شهرداری برنامه‌ای خاص برای بافت‌های تاریخی ارائه کند تا بتوانیم به شکل تخصصی مسائل بافت‌های تاریخی را مدیریت کنیم.
مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار اعلام کرد: با گذشت بیش از ۴ ماه از مهلت قانونی، هنوز شهرداری‌های سراسر کشور به درگاه ملی مجوزها متصل نشده اند.
رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه در نشست بررسی ابعاد حقوقی، اجتماعی و اقتصادی الزام به تنظیم سند در معاملات غیر منقول گفت: اسناد عادی در معاملات غیر منقول برای قوه قضائیه بحران ایجاد کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ