مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با تاکید ویژه وزیر کشور، استانداران به شکل ویژه در ترغیب و زمینه سازی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مشارکت حداکثری خواهند داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این کارگردان سینما با بیان اینکه «وزارت ارشاد کاملا در جریان فیلم قرار داشت»، گفت: «ما به طور کاملا آشکار و با هماهنگی وزارت ارشاد مشغول فیلم‌برداری بودیم. حتی آقای حبشی، مسئول واحد ویدیویی ارشاد به من گفت مجوز صادر شده است اما به یکباره نزدیک 30 تا 40 نفر به شکلی غیرمتعارف به محل فیلمبرداری آمدند. همزمان این افراد به محل‌های دیگر شامل دفتر کار تدوینگر، خانه خانم معتمدآریا و خانه من هم رفتند و همه وسایل را با خود بردند. در تاریخ سینمای ایران سابقه نداشته که دوربین فیلمبرداری را ببرند و معمولا هارد را می‌برند ولی اینبار دوربین را هم با خود بردند. وسایل فیلمبرداری نزدیک به 15 میلیارد تومان ارزش داشت ولی اکنون وسایل دست آنهاست و من هر روز باید هم به کسانی که از آنها وسایل را اجاره کرده‌ام، جواب پس بدهم و هم اجاره آن را پرداخت کنم. مهمتر اینکه سلامت این وسایل گران قیمت هم در خطر است.»
فرمانده کل سپاه از نمایشگاه عملکرد و پیشرفت تحقق محله اسلامی در مجتمع فرهنگی پنجم آذر سازمان بسیج مستضعفین بازدید کرد.
آقامحمری، عضو مجمع تشخیص با بیان اینکه ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در سطح کشور شناسایی شده است، گفت: ۱۶۷ محله در طبقه خیلی شدید از لحاظ محرومیت قرار دارند که جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شوند.
در گذشته، شمیران روستا‌های فراوان و باغ‌های گسترده داشت و از زمان خیلی دور به خاطر اقلیم مساعد و باغ‌هایش محل استراحت و هواخوری مردم تهران بود. اما نخستین باغ‌ها و عمارت‌های ییلاقی اعیان و اشراف در نزدیکی شهر ساخته و بعد‌ها که راه‌ها امن شدند، باغ‌های متعددی در نقاط دورتر به وجود آمدند.
استاد انوار در جای دیگری گفته است: «علاوه بر محله‌هایی مثل قیطریه و دارآباد و چیذر و...، خوش‌نشینی اعیان خیلی زود به جنوب شمیران هم رسید و دروس و قلهک و زرگنده هم از بافت روستایی و پیشه کشاورزی، به روستا‌هایی ییلاقی برای اعیان تبدیل شدند. شغل مردم این مناطق هم به مرور تغییر کرد. افراد زیادی باغ و زمین‌های خود را به رجال و درباریان فروختند و خودشان در این باغ‌ها به سرایداری و رسیدگی به امور روزمره ساکنان باغ‌ها پرداختند.»
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دستگیری ۲ مدیر سازمان محیط زیست در ماه‌های گذشته گفت: نحوه دستگیری این دو مدیر درست نبود و متاسفانه حرمت افراد حفظ نشد؛ کسانی که دستگیر شده بودند، در حال حاضر آزاد و در شغل خود مشغول هستند.
عباس عبدی نوشت: همین الان کدام‌یک از فرزندان اصحاب قدرت به سراوان یا محل‌های مشابه می‌روند؟ آنان همگی یا امریه دارند و زیر کولر و کنار شوفاژ و با پول مکفی مشغول خدمت مقدس سربازی هستند و ساعت ۴ هم در سطح شهر با دوستان هم‌جنس و غیرهم‌جنس خود مشغول تفریح می‌شوند.
با نگاهی به محله‌های ۲۲‌گانه پایتخت، این محله‌ها و اشخاص را معرفی کرده‌ایم با این توضیح که نام برخی از آن‌ها هنوز بر محله‌ها باقی است.
شاید باور نکنید، ولی میوه پاپایا در کشور ایران نیز کاشته می‌شود و به عنوان یکی از انواع میوه‌های وارداتی در بازار میوه و تره‌بار برخی از شهر‌ها وجود دارد. پاپایا در ظاهر ترکیبی از خربزه و گلابی است که ویژگی‌ها و خواص منحصربه‌فردی دارد. به طور معمول پاپایا در ابعاد ۱۵ الی ۲۰ سانتی‌متر دیده می‌شود.
فلاحت‌پیشه گفت: با توجه به شرایطی که پیش آمده و به سه دلیل؛ یکی بی‌سامانی حوزه‌ی صمت، دوم ظلمی که به مصرف کننده در حوزه بازار خودرو شد و سوم لابی گری که شکل گرفت به طور معمول به خاطر این سه دلیل اگر در دوره هرکدام از مجلس‌های قبلی بود دیگر استیضاح قطعا رای می‌آورد.
به روایت اسناد، «آنتوان فیشر» تبعه کشور اتریش بود که در زمان مظفرالدین‌شاه قاجار به ایران آمد و در سفارت اتریش مشغول دفترداری شد. می‌گویند فیشر فرد باهوش و زرنگی بوده که خیلی زود زبان فارسی و از آن مهم‌تر چم و خم کار و معامله با ایرانیان را یاد گرفت و خیلی زود دارایی و ثروتی به هم زد.
در شرایطی که سرعت تجزیه جسد با توجه به عوامل متعدد از جمله آب و هوا، دما، رطوبت، سطوح پی‌اچ و اکسیژن، دلیل مرگ و موقعیت بدن متفاوت است، اما به طور معمول روندی ۵ مرحله‌ای برای تجزیه طی می‌شود.
لهراسب که بهنام صدایش می‌کنند و شهرام دو برادر هستند و در حال حاضر بهنام متهم به قتل شهرام برادرش و همسر دوم خود است.
رئیس قوه قضاییه بیان داشت: اخیراً نیز مقام معظم رهبری بسیاری از کسانی را که در وادی غفلت، دست به اقداماتی زدند، مشمول عفو قرار دادند و اجازه دادند تا ما در دستگاه قضایی بر مبنای معیار‌های پیش‌بینی شده، بررسی‌ها و تطبیق مصادیق را در قبال محکومان و زندانیان برای مورد عفو قرار گرفتن انجام دهیم تا بر همین مبنا، زندانیان واجدشرایط، آزاد شده و پرونده‌های تشکیل شده برای افراد در هر مرحله‌ای که قرار دارد، بسته شود.
رئیس قوه قضاییه بیان داشت: اخیراً نیز مقام معظم رهبری بسیاری از کسانی را که در وادی غفلت، دست به اقداماتی زدند، مشمول عفو قرار دادند و اجازه دادند تا ما در دستگاه قضایی بر مبنای معیار‌های پیش‌بینی شده، بررسی‌ها و تطبیق مصادیق را در قبال محکومان و زندانیان برای مورد عفو قرار گرفتن انجام دهیم تا بر همین مبنا، زندانیان واجدشرایط، آزاد شده و پرونده‌های تشکیل شده برای افراد در هر مرحله‌ای که قرار دارد، بسته شود.
کوره‌پزخانه‌ها جزء لاینفک محله‌های منطقه۱۶ بودند. مثلا «کوره‌پزخانه کورهنگ» یکی از آن کوره‌پزخانه‌ها بود که در حال حاضر «مجتمع دخانیات» و «فضای سبز» و «بنگاه آهن قراضه» جای آن سبز شده است.
به گفته فرمانده انتظامی شهرستان ری، در ساعت نیمه شب گذشته ماموران تیم عملیاتی کلانتری ۲۱۱ قلعه نو در حال گشت زنی در جاده ورامین ورودی روستای گل تپه کبیر ۲ نفر را در حال قطعه قطعه کردن تابلوی ورودی روستا مشاهده کرده که سریعا وارد عمل شده و یکی از سارقان را دستگیری و متهم دیگر با توجه به تاریکی هوا متواری و از دید ماموران پنهان شد.
نازی‌آباد را باید عروس محله‌های جنوب شهر نامید؛ محله‌ای که در برهوت معماری در تهران کاملاً بر اساس اصول شهرسازی ساخته شده و همچنان پس از گذشت نزدیک به ۶۰ سال از تولد آن همچنان هویت خود را حفظ کرده است؛ هویتی که خود حاصل امتزاج سنت و مدرنیته است؛ چنان‌که از یک سو ارزش‌های اصیل ایرانی ـ اسلامی در آن به چشم می‌آید و از سویی دیگر، همین ارزش‌ها در چارچوبی‌ امروزی متجلی شده‌اند.
در جام ملت‌های فوتسال آسیا، سه سرمربی ایرانی مشغول به کار هستند.
بدن برای تنظیم سطح کلسیم و فسفات به ویتامین D نیاز دارد؛ به همین دلیل دریافت آن برای بدن ضروری محسوب می‌شود. یک مکمل ویتامین D ۱۰ میکروگرمی معمول در طول ماه‌های زمستان برای تکمیل رژیم غذایی کافی است.
براساس نقشه آنلاین پایگاه سنجش آلودگی صوتی تهران، بزرگراه حکیم در منطقه ۲ با ۷۳.۶ دسی بل، بزرگراه شهید گمنام در منطقه ۶ با ۷۱، محله نیروی هوایی در منطقه ۱۳ با ۷۰.۱ دسی بل، محله آذری در منطقه ۱۰ با ۷۲.۹ دسی بل، محله بعثت در منطقه ۱۶ با ۷۰.۵، محله امیرکبیر در منطقه ۱۲با ۷۲.۳، میدان خراسان در منطقه ۱۲ با ۷۴.۳، میدان نماز (شهر ری) در منطقه ۲۰ با ۷۰.۷ دسی بل، هشت نقطه قرمز تهران به حساب می‌آیند که با شاخص بالای ۷۰ دسی بل در وضعیت خطرناک قرار دارند.
در یکی از محله‌های پایتخت درختی به نام «درخت آدامسی» وجود دارد. این درخت هم روزگاری یک درخت عادی بوده، اما به دست شهروندان تبدیل به یک درخت آدامسی در قلب منطقه یک تهران شده است.
نشست تخصصی محله‌های تهران در عصر قجر با حضور علاقه‌مندان و سخنرانی داریوش شهبازی تاریخ‌پژوه و مهرشاد کاظمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران به‌همت موزه‌ی نقشه برپا شد.
نام منیریه که هنوز هم روی تابلوی میدان اصلی این محله درج شده است، به نام «منیرالسلطنه» یکی از زنان ناصرالدین‌شاه قاجار اشاره دارد. منیرالسلطنه دختر محمدتقی خان معمارباشی بود؛ معماری سرشناس که ساختمان دارالفنون را ساخت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ